xxEvelynxx schreef:Sammyoo schreef:BAM zo is het en niet anders. K ben 1 van de leerlingen die iedere vrijdag en zondag van en naar den helder reistPretopleiding??
Bij welke andere MBO
- moet je als zestienjarige- buitenshuis gaan wonen, vaak op uren reisafstand van het ouderlijk huis
- Zit je iedere ochtend om 6 uur op de fiets naar school
- Word je tijdens je stages misbruikt omdat het stagebedrijf onvoldoende inkomsten heeft om vast personeel aan te nemen
- Is er zoveel onderlinge competitie tussen de leerlingen
- Krijg je vier jaar lang ongezonde warme maaltijden van een waardeloze cateraar
- Wordt zoveel commitment gevraagd van de ouders
- Word je opleiding afgezeken op Bokt
Ben benieuwd..
Dat is ook niet de definitie van een pretopleiding...
Een pretopleiding is een opleiding die je doet louter en alleen omdat je het zo leuk vindt en waarbij je kansen op de arbeidsmarkt nihil zijn en ook in de komende periode nihil blijven. Zeker als iemand zonder diploma evenveel recht heeft op dezelfde jobs uit te oefenen. Wat voor zware dingen jij op die opleiding hebt moeten doen maakt niet uit, je blijft er evengoed zitten omdat je het zo leuk vind om te doen in zijn totaal. En je kan later niet op je sollicitatiebrief gaan schrijven "U moet mij echt aannemen want ik heb 4 jaar lang vies eten gekregen om mijn diploma te kunnen behalen"
.
Ken eigenlijk geen mensen die de papieren hebben om in de zorg te werken die werkloos zijn (al zijn ze er vast, ik ken ze niet). Door de vergrijzing zijn er banen in de zorg namelijk. En die banen moeten vervuld worden door mensen met een opleiding voor de zorg.