Rianneke schreef:DennisXXL schreef:Gaat de opendag op 14 november dan ook niet meer Door?
Ik neem aan dat die weinig nut meer heeft...
Maar ik had dit niet echt zien aankomen... Aan de ene kant vind ik het zonde vanwege de accomodatie, maar ga ook wel mee met anderen. Eerst had deurne echt aanzien. Nu ken ik genoeg paardenmensen die geen mensen aannemen met een deurne-diplomaBen wel benieuwd wat er met de accomodatie gaat gebeuren, want het is een ontzettend mooie accomodatie voor evenementen en om nou alles bijv. naar ermelo te gaan verplaatsen...
Mijn dochter heeft een hele leuke baan in de paarden gekregen mede dankzij haar Deurne opleiding (ze is uit 20 sollicitanten gekozen) en de meeste van haar klasgenoten hebben ook een leuke baan in de paarden.
En natuurlijk is het instroom niveau veranderd omdat er geen leerlingen op basis van niveau van rijden geweigerd mochten worden. Het was een door de overheid gesubsidieerde opleiding. Voor de instroom is een VMBO diploma nodig, geen papiertje dat je al op Z niveau rijdt. Het enige wat de school kon doen bij de selectie was een advies geven.
Ik heb begrepen dat er voorheen een strenge selectie vooraf was. Volgens mij was de school toen particulier. Dus tsja, als de school alleen het neusje van de zalm toelaat, is het niet raar dat qua rijden het uitstroomniveau vroeger hoger lag.
Interessanter is om te kijken op welk niveau de leerlingen instromen, en hoe ze na vier jaar uitstromen. Dan zie je dat de kinderen zowel praktisch als theoretisch heel erg veel geleerd hebben.
edit: ik vind sommige reacties heel erg kwetsend voor al die leerlingen die het vier jaar bloed, zweet en tranen heeft gekost om het diploma te halen. Ik heb heel veel respect voor de leerlingen die de eindstreep hebben gehaald.