Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:49

ingvdh schreef:
@Tineke, je hoort het verhaal van een kant, van een zwaar getraumatiseerde moeder die er alles aan heeft gedaan om de "schuldige" achter tralies te krijgen.

Je weet simpelweg niet wat de manege eigenaresse heeft gedaan om toenadering te zoeken en hoe hier is op gereageerd door de familie. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je niet zit te springen om contact met mensen die jouw het liefst achter slot en grendel zien en je op eenzelfde wijze behandeld wordt als je toenadering zoekt.

Ik kan alleen maar hopen dat alle partijen nu beginnen met het verwerken van alles in plaats van met modder naar elkaar te gooien, daar wordt niemand beter van.

Gewoon niet waar. Ze eisten een voorwaardelijke straf, dat betekent dat de straf die ze eisten niet moest worden uitgezeten. Dus niks achter slot en grendel. Het ging hen er om dat hun kind eigenlijk als schuldige werd aangewezen (die had daar niet moeten zijn) en zo de verantwoordelijkheid op het kind zelf gelegd werd.

Edit: en dat er maar één kant van het verhaal getoond wordt, wilt niet zeggen dat het daarom absoluut onwaar hoeft te zijn.

Simbaa

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:54

Ze eisten niks. Het OM eist iets. Daar staan de ouders los van :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:37

maar het OM had de zaak wel al geseponeerd

Citaat:
Emoties liepen hoog op
De zaak werd eerder geseponeerd. De familie van Zoë beschuldigt de bestuurster van de vorkheftruck, Jacqueline O., van roekeloosheid en dwong alsnog vervolging af. Donderdag behandelde de rechtbank in Den Bosch de zaak voor een volle rechtszaal, waarbij de emoties soms hoog opliepen.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:10

B en M wilden in eerste instantie niet eens een rechtzaak. Maar ze hebben behalve verwijten en beschuldigingen nooit niks van mevrouw gehoord. Ik ken B en M al heel m'n leven en heb op Z gepast. Ze waren mijn buren en ik kwam(en kom) er dagelijks over de vloer. B heeft zelf een aantal keer contact gezocht met mevrouw, maar die weigerde ook maar om iets te zeggen.
Ze wilde gewoon erkenning van mevrouw en wat respect. Ook voor Z.

Nu ik het filmpje heb gezien denk ik weer terug aan de uitvaart in de kerk. A (haar oom) was inderdaad komen zingen (het nummer "ik kom terug"). Krijg nog steeds kippenvel als ik eraan terugdenk. Iedereen danste omdat dat was wat Z altijd wou. Ze zei altijd "wees niet verdrietig, maak overal een feestje van en dans rond".
Laatst bijgewerkt door LindyH op 30-11-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd die niet in de OP genoemd worden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:13

Klopt. Toen hebben de ouders een artikel 12 procedure ingezet, waarbij het Gerechtshof bekijkt of er redenen zijn om alsnog de zaak voor de rechtbank te laten komen. Het Hof heeft toen geoordeeld dat dit inderdaad het geval was, waardoor de zaak weer voor gekomen is. Het OM eiste toen twee maanden voorwaardelijk. Daar hebben de ouders niks over te zeggen.

Edit: mijn reactie was op yvonnedv :)

Johanna59

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:26

De moeder heeft recht om alles te zeggen! Haar pijn is ondragelijk. Ze is boos, verdrietig, gefrustreerd en ze wil een schuldige. Heel erg logisch.
Dat de eigenaresse van de manege zich helemaal afsluit, is ook zeer begrijpelijk. Zij draagt net als de moeder, dit voor de rest van haar leven met zich. Ze zal de beelden altijd voor ogen zien. Vreselijk.