Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:22

Hoop dat hij onder Ed komt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:22

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:24

Hij is wel mooier dat de vos. Alleen vind ik hem niet helemaal kloppen, hij heeft zo'n korte rug.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:25

Dat ligt aan de hoek van foto. Als je goed kijkt zie je dat hij niet helemaal recht staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:27

Volgens mij is dat iets typisch Duits, je ziet wel vaker dat ze paarden op stand daar licht schuin van achter fotograferen en niet recht :).

Ik vraag me af wat daar het doel van is, trouwens.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:28

Ik ook. Ze worden er niet mooier van.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:28

_San87_ schreef:
Volgens mij is dat iets typisch Duits, je ziet wel vaker dat ze paarden op stand daar licht schuin van achter fotograferen en niet recht :).

Haha, het is mij nog niet opgevallen. Zie nu id dat de foute niet recht is genomen :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:31

Wat een fijn paard, ik vind hem prachtig! Heel benieuwd wat hij en Edward straks gaan laten zien!
Nicole Werner schreef overigens op FB dat de officiële naam idd Glock's Toto JR is.. Iemand zei hier dat dat niet klopte geloof ik. Dus wellicht dat ie vanaf nu idd zo door het leven gaat?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:33

Kan iemand mij een link geven waar alle zonen van Totilas staan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:30

Ik ben er eigenlijk niet weg van... Hij heeft net zoals zijn vader een redelijk slappe achterhand.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:32

Jaa totilas had natuurlijk een erg slappe achterhand, daarom kon hij zo verzamelen, piafferen passageren, galopperen, schakelen enz

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:34

Ik vind deze jonge hengst qua kracht echt niet op de toen jonge Totilas lijken!
Misschien was Totilas niet sterk, maar dit is gewoon slap.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 28-10-13 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:35

Lol, het is nu niet dat hij bij al die dingen zijn achterhand zo goed gebruikt hoor, bij dingen zoals piaffe, pirouette, stond zijn achterhand bijna vast aan de grond.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:36

:') :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:40

_San87_ schreef:

Om hem voordeliger op de foto te zetten, paard is nog flink overbouwd, kijk maar naar de benen.
Zo is totilas ook gefotografeerd om zijn rug mooier te laten lijken.
Gebeurd in nl ook veel maar dan vaak op een straatje wat iets rond loopt en noem maar op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:45

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:

Om hem voordeliger op de foto te zetten, paard is nog flink overbouwd, kijk maar naar de benen.
Gebeurd in nl ook veel maar dan vaak op een straatje wat iets rond loopt en noem maar op.

Ik snap dat je een paard zo voordelig mogelijk op de foto wilt hebben, maar als de foto dan al... weinig charmant is, dan belooft dat weinig goeds voor het daadwerkelijke paard, lijkt me :).

Ik kan me niet voorstellen dat iemand moeilijk gaat doen om een 2,5 jarige dat nog overbouwd is. Kenners zien dat ook wel zonder fototrucage.

DezeNaam schreef:
Lol, het is nu niet dat hij bij al die dingen zijn achterhand zo goed gebruikt hoor, bij dingen zoals piaffe, pirouette, stond zijn achterhand bijna vast aan de grond.

Dan vraag ik mij af welke Totilas jij hebt gezien...?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:51

_San87_ schreef:
anneliesdj schreef:

Ik snap dat je een paard zo voordelig mogelijk op de foto wilt hebben, maar als de foto dan al... weinig charmant is, dan belooft dat weinig goeds voor het daadwerkelijke paard, lijkt me :).

Ik kan me niet voorstellen dat iemand moeilijk gaat doen om een 2,5 jarige dat nog overbouwd is. Kenners zien dat ook wel zonder fototrucage.

Een kenner ziet of weet dat de foto niet recht genomen is, maar hoe de verhoudingen wel liggen is heel moeilijk te zien, dus krijgt zo'n paard eerder het voordeel van de twijfel.
In hoeverre er een probleem wordt gemaakt van een overbouwde 2 jarige weet ik niet, maar alle hengsten ogen goed op de foto en die van jou is overbouwd omdat jij de foto waarheidsgetrouw hebt genomen, wie krijgt de dekkingen dan? Veel mensen zijn niet in persoon aanwezig bij zo'n keuring en zien alleen de foto's achteraf.
En kijk hoeveel mensen het hier al niet hadden gezien en niet weten waarom de foto's zo genomen worden, het werkt dus wel.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:53

DezeNaam schreef:

Ja tuurlijk. Je doet deze dingen natuurlijk allemaal op de voorhand :'), heb je ooit Totilas gezien. Deze oefeningen zijn onmogelijk te doen, zonder het juiste achterhand gebruik ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:59

Ik vind het ten eerste erg raar dat een paard wat stil valt voor de piaffe ( 1:07 ) en in galop gaat tijdens de middendraf eerste wordt, maar dat ter zijde.
Zijn middendraf, ja hij heeft voorbenen waar hij zich K.O mee mept, maar vanuit zijn achterhand komt er niet echt veel actie.
De pirouettes in galop, daar komt hij bijna niet met zijn achterhand van de grond af, sorry hoor.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:59

Het relatieve rechthoeksmodel op 2,5 jarige leeftijd van de jonge Totilas-telg lijkt mij een goede, gunstige ontwikkeling in de dressuursport.

Die steeds langere dressuur-ruggen werken uiteindelijk steeds meer zwakte in de hand, en dat bedoel ik letterlijk: "in de hand", want het is een hele opgave om een langgerugd paard van achteruit "bij elkaar te rijden" uiteindelijk, dus zie je dat er dan steeds meer (en voortijdig) aan de voorkant geplukt gaat worden dus handmatig in mekaar trekken.

De Totilas-Telg is nog maar 2,5 jaar, en kan zich fysiek ook nog alle kanten op ontwikkelen, ik hoop van harte dat dit piepjonge paard alle ontwikkelingstijd in zo veel mogelijk vrijheid gegund wordt, vind het zeker een heel aansprekende jongeman.

Het lijkt me duidelijk dat Glock de bedoeling heeft deze hengst uiteindelijk door Edward Gal te laten uitbrengen. Tegen die tijd is het voor de "oude" Totilas qua competitiedressuur wel bekeken, als het dat nu al niet is, want daar horen en zien we vast nooit meer iets van.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:02

DezeNaam schreef:
Ik vind het ten eerste erg raar dat een paard wat stil valt voor de piaffe ( 1:07 ) en in galop gaat tijdens de middendraf eerste wordt, maar dat ter zijde.
Zijn middendraf, ja hij heeft voorbenen waar hij zich K.O mee mept, maar vanuit zijn achterhand komt er niet echt veel actie.
De pirouettes in galop, daar komt hij bijna niet met zijn achterhand van de grond af, sorry hoor.

Communicatie fout, kan toch. Ja, Totilas en Edward hebben een goede band en Edward kan heel goed rijden, maar dat betekend niet dat alles altijd perfect gaat ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:02

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:

Een kenner ziet of weet dat de foto niet recht genomen is, maar hoe de verhoudingen wel liggen is heel moeilijk te zien, dus krijgt zo'n paard eerder het voordeel van de twijfel.
In hoeverre er een probleem wordt gemaakt van een overbouwde 2 jarige weet ik niet, maar alle hengsten ogen goed op de foto en die van jou is overbouwd omdat jij de foto waarheidsgetrouw hebt genomen, wie krijgt de dekkingen dan? Veel mensen zijn niet in persoon aanwezig bij zo'n keuring en zien alleen de foto's achteraf.
En kijk hoeveel mensen het hier al niet hadden gezien en niet weten waarom de foto's zo genomen worden, het werkt dus wel.
Goed punt.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:09

terpentijn schreef:
Het relatieve rechthoeksmodel op 2,5 jarige leeftijd van de jonge Totilas-telg lijkt mij een goede, gunstige ontwikkeling in de dressuursport.

Die steeds langere dressuur-ruggen werken uiteindelijk steeds meer zwakte in de hand, en dat bedoel ik letterlijk: "in de hand", want het is een hele opgave om een langgerugd paard van achteruit "bij elkaar te rijden" uiteindelijk, dus zie je dat er dan steeds meer (en voortijdig) aan de voorkant geplukt gaat worden dus handmatig in mekaar trekken.

De Totilas-Telg is nog maar 2,5 jaar, en kan zich fysiek ook nog alle kanten op ontwikkelen, ik hoop van harte dat dit piepjonge paard alle ontwikkelingstijd in zo veel mogelijk vrijheid gegund wordt, vind het zeker een heel aansprekende jongeman.

Het lijkt me duidelijk dat Glock de bedoeling heeft deze hengst uiteindelijk door Edward Gal te laten uitbrengen. Tegen die tijd is het voor de "oude" Totilas qua competitiedressuur wel bekeken, als het dat nu al niet is, want daar horen en zien we vast nooit meer iets van.

Amen! Wat een gezeur hier over slappe achterhanden, het beest is nog een baby.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:10

Hierboven, we hebben het over Totilas zelf :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:13

_San87_ schreef:
anneliesdj schreef:

Goed punt.

En daarbij moet het tegenwoordig zo perfekt mogelijk zijn, een paard moet bergje op zo erg dat hij in stand voor al 10cm hoger is, een 3 jarige moet een M proef lopen en hier wordt een 2,5 jarige hengst ook vergeleken met zijn GP vader.
Dusja, ik denk dat er ook wel een probleem gemaakt wordt van een overbouwde 2,5 jarige. Daarbij is het hele paard moeilijker te beoordelen als hij overbouwd staat (want is die rug dan ook hol, of te lang en die bespiering?) dus het is gewoon geen goede reclame.
Maar niet alleen overbouwde 3 jarigen hoor, ook bij oudere hengsten en paarden in het algemeen (handelsstallen) wordt er heel wat afgetruucd om foutjes te verbergen, soms zelfs grove fouten.

Ben het verder eens met Terpentijn.