Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:53

Ik heb het over mijn tablet he :D Op mijn laptop is er niets aan de hand, daar lijkt het lettertype/grootte niet te verschillen van de oude versie.

Maar op mijn tablet is het zo irritant klein als een beschrijving die je moet lezen op een achterkant van een doosje ofzo :')

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:06

Dorus schreef:
Dat werkt in Internet Explorer ook zo :j

Bestaat dat nog joh? :))

Hier in Safari is ie perfect!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:29

Op mijn computer vind ik het heel fijn! Nog wel wennen, maar de aanpassingen zijn niet zo heel groot dus dat lukt vast makkelijk.

Op mijn telefoon vind ik het helaas wel behoorlijk irritant. Voornamelijk dat de onderschriften en avatars zo prominent in beeld zijn vind ik vervelend. Nu bestaat mijn beeld voor driekwart uit felle kleurtjes en plaatjes, en maar een klein beetje uit tekst. Het is vast een kwestie van wennen, maar ik bok al 3 weken met Bokt 5 mobiel en dit went nog absoluut niet.

Ik snap dat jullie geen aparte mobiele versie gaan maken, maar zou het een optie zijn om helemaal onderaan de pagina een link met 'Gebruik de desktopversie' o.i.d. te plaatsen bij de mobiele pagina? Veel andere websites hebben dat ook, dus misschien is dat een optie? Dan verplicht je niet tot het gebruik van de mobiele pagina, maar geef je de gebruiker een keuzemogelijkheid. Of is dat ook veel ingewikkelder dan 'alleen even een linkje plaatsen'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:48

Ik vind het overigens ook 'vervelend' dat de uitgeschreven naam van het subforum niet meer onder de topictitel staat in het overzicht van de eigen berichten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:10

Ik gebruik al sinds dag 1 van het bestaan van bokt5 dit en het werkt echt super fijn :) met Chrome werkt het super fijn en op de mobiel ook!

Ik ben er echt super blij mee :D dank je wel :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:12

Lettergrootte is alleen in puntgrootte te veranderen. En dat helpt niks omdat het lettertype is gewijzigd en dat kun je niet wijzigen helaas. Veel smaller en dichter op elkaar. Ook lijkt de letter zelf dikker te zijn waardoor alles te krap op elkaar staa. Daarin verandert de lettergrootte in punt niets kwa leesbaarheid. Op ipad zoom ik al flink uit maar de onleesbaarheid blijft. Ook omdat het scherper lijkt te zijn geworden in contrast. Het daardoor vermoeiender leest en binnen 5 minuten mijn ogen zo n zeer doen dat ik het verder wel laat.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:14

Volgens mij is er bij mij niks veranderd qua lettertype? :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:17

Echt wel, zet maar eens bokt 4 naast bokt 5 op de exact dezelfde pagina en ga dan eens meten. Het scheelt echt best veel, zeker voor mensen met slechte ogen.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:35

Ik hoop werkelijk dat we kunnen gaan kiezen tussen mobiele versie en desktopversie.
Ik bok vnl. mobiel (al heeel lang, al voor dat Bart wist dat dat überhaupt kon ) ;)
En ik gebruik dus nooit de mobiele versie.
Als het enigszins kan op geen enkele site.
Nu.nl heeft ook de irritante gewoonte om meteen de mobiele versie te geven en het allereerste wat ik dan doe is overschakelen naar de desktopversie.
M.bokt ook even geprobeerd en gillend weggelopen naar alweer de desktop versie.

Geef ons a.u.b. zelf de keus welke versie we mobiel gebruiken.
We kunnen echt wel zelf uitkiezen wat goed voor ons is. ;)

(Nog afgezien dat ik er een bloed hekel aan heb om waardan ook toe gedwongen te worden )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:58

Idje, m.bokt is overigens niet de nieuwe versie.

Karuna: bij mij zijn er geen verschillen in het lettertype of de grootte van Bokt4 en Bokt5. Ze zijn exact gelijk, ook bij ongeveer 10 keer vergroten. Als je een screenshot zou kunnen maken waarin je beide vergelijkt dan zou dat heel behulpzaam zijn.

Een kleine toelichting op de toegankelijkheidsopties, bijvoorbeeld in IE8: als je gaat naar Extra -> Internetopties dan kun je onderaan kiezen voor kleuren, talen, lettertypen en toegankelijkheid.

Bij 'lettertypen' kun je het lettertype en de grootte instellen die voor jou handig is. Bij 'toegankelijkheid' schakel je in 'lettertypestylen negeren', en eventueel ook 'lettergrootte negeren'. Je krijgt dan het lettertype en de grootte die voor jou handig is.
Andere browsers hebben vergelijkbare opties.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:59

@Shadow0, heb je een verklaring voor mijn "problemen' met bokt mobiel sinds deze ochtend?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:06

Ik weet niet of het al is aangegeven, maar op mijn Samsung S3 mini via Chrome, doen op de hoofdpagina de knoppen, Forums, Markt, Wiki en Nieuws het niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 19:09

Michelle: nee, helaas nog niet. Er is namelijk eigenlijk niets speciaals gebeurd aan onze kant vanochtend. Ik kijk er morgen verder naar. Als je nog een screenshot kunt plaatsen dan graag, dat maakt het zoeken voor mij wel makkelijker.

Schoentje: het is bekend dat er wat mis gaat met de header op de hoofdpagina :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:09

Ik heb hem ingesteld laatst, het enkge verschil wat ik tot nu toe heb opgermerkt zijn de blauwe lettersipv de zwarte haha

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:11

Shadow0, het gaat mij vooral erom dat het op mijn tablet zo'n verschil is. Blijkbaar verandert de lettergrootte nu mee met je scherm oid, waardoor het op een 8.9 tab al mini is...
Terwijl ik bij de oude nergens last van heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:13

Air schreef:
Shadow0, het gaat mij vooral erom dat het op mijn tablet zo'n verschil is. Blijkbaar verandert de lettergrootte nu mee met je scherm oid, waardoor het op een 8.9 tab al mini is...
Terwijl ik bij de oude nergens last van heb.

Apart. De letters zijn bij mij op mijn mobiel gewoon goed en uitstekend leesbaar :). Ik zal straks eens op de tablet kijken of daar ook verschil in zit.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:13

Shadow, dat weet ik.
Ik heb m.bokt geprobeerd toen dat nieuw was en ook later nog eens.

Ik hou gewoon niet van mobiele versies en vind het al helemaal niet fijn die opgedrongen te krijgen.
Altijd TOCH mindere functionaliteit, hoewel soms maar minimaal,
andere lay out.......

Daar zit echt niet iedereen op te wachten.
Laat ons kiezen..... Iedereen blij.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:14

Ziet er goed uit :j
Loop alleen nog wel tegen een paar probleempjes aan:
- geen 'omhoog'-knop meer
- als ik op forums zit, kan ik niet meer op MARKT etc. klikken
- er staat 3 maal zo'n rondje met een papiertje er in (weet even niet meer zo snelwaar deze voorin
- laad foto's niet meer automatisch

Meer kan ik even niet bedenken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:16

Ik zit even op mijn mobiel te kijken (Samsung Fame), en daar lijken de letters zelfs iets groter dan op mijn tab. :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:16

Nee idd!
Op de home page kan je niet op de knopjes van markt enzo klikken

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:19

Ik vind um chill :j :D
Alleen even wennen dat het plaatsen en voorbeeld knopje omgewisseld zijn.. Maak nu steeds een voorbeeld _O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:20

De letters zijn bij mij op computer, telefoon en tablet hetzelfde (iMac, windows laptop, iPhone en iPad).

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:27

Ik voel me echt ongelofelijk dom dat ik dit ga vragen :') . Maar valt de nieuwe bokt5 in te stellen ofzo?
Ik heb nog steeds hetzelfde als de afgelopen 2 maand op zowel telefoon als laptop. Vraag me af hoe ik de nieuwe bokt te zien krijg :').

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 19:29

Air: het probleem is eigenlijk juist dat het lettertype niet meeverandert. Een tablet en een groot scherm op je desktop zeggen dat ze even groot zijn (evenveel pixels) maar op de tablets nemen ze wel veel minder ruimte in. Dezelfde letters zijn op tablet dan kleiner.

Bij de mobiele versie wordt het lettertype al wat vergroot, omdat dat inderdaad lastig te lezen was. Helaas kan dat niet op dezelfde manier voor tablets gedaan worden. Bij sommige andere pagina's wordt er op een andere manier gekeken of je misschien een tablet hebt, en dan wordt het lettertype wat vergroot. Die controle is wat lastiger, maar blijkbaar kan het niet op een andere manier.

Maar het is dus zeker niet dat ik de letters expres klein heb gemaakt voor tablets, maar meer dat 'normale' lettergroottes op tablets te klein zijn, zonder dat dat op een eenvoudige manier is aan te passen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:29

Ziet er in het eerste opzicht goed uit! Zeker mobiel is een hele vooruitgang :)
Heb 'm pas net over gezet dus ben nog niet echt ergens tegenaan gelopen.

Het enige wat me opviel is dat de zoekbalk 'doorzoek dit onderwerp' onderaan net te klein is voor de tekst. Dus misschien het zoekbalkje net iets breder maken (of misschien nog beter...dezelfde layout als de grote zoekbalk 'zoek op hele forum' bovenaan, dan pas het ook)

Rosanne__ je kunt het veranderen bij je foruminstellingen ;)