Britse dierenarts weigert paard te euthanaseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:42

Jolliegirl schreef:
Ik schrik er best van dat hier duidelijk mensen zijn die denken: schiet maar raak op dat paard....

Ik snap dat niet...
Al ligt een dier te sterven...dan nog geef je geen twee kopschoten..
Je zorgt dat je het goed doet..of je doet het niet!

Altijd werd er zoveel heisa op bokt gemaakt in mn slachthuis excursie topics "oehh als ie maar niet misschiet..dan is het een dierenbeul"

En kijk en hoe simpel sommige mensen er nu over praten..ik vind dat niet normaal...sorry...

Inderdaad... mensen beseffen niet hoe gevaarlijk het is om met een pistool op een paard te schieten... hoe gemakkelijk een kogel afketst als het hoofd ook maar iets scheef staat, wat makkelijk kan als het paard in paniek is. En waar vliegt die kogel dan heen... levensgevaarlijk dus voor de omstanders, "even" een paard doodschieten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:01

En dan komt er zo een zenuwachtige kleine huisdieren DA na 13 minuten bij je paard. Bibberend neemt hij het schietmasker ter hand. Wanneer was ook alweer de laatste keer dat hij dit gedaan had? 3 jaar of 4 jaar terug tijdens een ééndagscursus, op een dummypaard. Met het hart in de keel schiet hij een eerste keer mis, het paard kermt van de pijn en doodsangst. 15 minuten na de aanrijding blaast het paard zelf de laatste adem uit.

Het verhaal is sowieso afschuwelijk, maar ik verkies toch het scenario zonder de DA. Toch gek dat sommige mensen zo gemakkelijk denken over het doden van een dier. Een lijdend dier raakt iedereen in zijn hart, maar het dier heeft er niets aan wanneer je het gezond verstand verliest.