Paard sterft na ongeval met tweespan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:30

Ik vind de tendens in dit topic echt gek. Iemand die de foto wil zien is meteen ramptoerist? Jullie hebben toch ook op het linkje geklikt ondanks dat de schokkend-waarschuwing duidelijk te lezen was. Beetje hypocriet. Mensen willen nu eenmaal leed zien. Sla de krant er maar eens op na en hou een score bij: negatief versus positief nieuws. In een ander topic hier op bokt werd dat juist als normaal beschouwd, daar werd je als 'een beetje simpel' bestempeld wanneer je je afwendt van al dat leed en er niet van wilt weten.

Verder geloof ik dat de helft napraterij is, want dit soort reacties (foto is respectloos etc) kwamen niet tevoorschijn toen daar een veulen met een gevilde rug op de operatietafel lag, terwijl ik heel eerlijk moet bekennen dat ik die foto schokkender vond. Als eigenaar zou ik het misschien erg vinden moest deze foto gepubliceerd worden, maar ik zou nog flauwer worden van dat gehakketak in dit topic over wat respectvol is en wie de gier is die op andermans leed teert.

MondyJoker

Re: Paard sterft na ongeval met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:39

Ik ben het helemaal eens met de reactie boven mij.
Gaat t niet, dat meisje zo af te kraken omdat ze benieuwd is naar de foto nadat het hele topic vol staat met reacties over die foto. Zij komt er eerlijk voor uit dat ze benieuwd is terwijl het gros wat hier klaagt wat een afschuwelijke foto het is, zelf ook op de link heeft geklikt ondanks de waarschuwing en de berichten van geschokte bokkers.

Ot wat een naar ongeval, vreselijk om je maatje zo ineens te verliezen !

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:59

Even my 2 cents over de foto. De mens is van nature nieuwsgierig, de reden dat we ondanks de waarschuwing toch op de link klikken om de foto te bekijken is vooral de drang naar een realistisch beeld van de situatie en in zo'n heftige situatie is dat ook de schokervaring.

Ik heb de foto's gefascineerd bekeken, nadat ik van de schrik bekomen was, uit interesse om te zien hoe het ongeluk zich heeft kunnen voordoen.

Wat ik in dit topic persoonlijk walgelijk vind, zijn de mensen (vooral pagina 2) die meteen de automobilisten als boosdoener afschilderen zonder het verhaal te kennen. Want automobilisten zijn roekeloos en bla bla bla. Joh als je dat vind ga je toch lekker in de woestijn wonen, geen automobilist te bekennen (soort van).

Gelukkig dat Varekaj daar een heldere kijk op heeft en dit ook deelt. En zodra dat argument dus uit de lucht is begint iedereen opeens over de foto.

Joh misschien vind de eigenaar het juist fijn om het nog eens terug te zien zodat hij het helder kan verwerken en kan afsluiten (en ja ik heb daar ervaring mee, want toen ik het weidemaatje zonder waarschuwing vooraf dood voor stal zag liggen onder een hoopje sneeuw heb ik er ook een filmpje van gemaakt en ik keek dat toendertijd nog regelmatig even terug. Gewoon om de schok te verwerken).

Dus mensen houdt a.u.b. op met al die vooroordelen, speculaties en het denken voor andere mensen. Je weet niet wat de eigenaar voelt en je weet niet hoe de eigenaar nu op de publicatie reageert. En de grootste ramptoeristen zijn de mensen die in dit topic blijven hangen en maar blijven blaten en met hun vinger blijven wijzen.

Doe je zegje over hoe erg het ongeval is, betuig je medeleven en ga daarna weer gewoon verder leven ;) .

Leef en laat leven.

And on this bombshell:

Eigenaar/menner van de koets heel erg gecondoleerd met het verlies van je paard en veel sterkte met het verwerken van dit heftige ongeluk en beterschap met eigen (en het andere paard) herstel.

Automobilist, ook heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van dit heftige ongeluk en veel beterschap met eigen herstel. Wat ik uit het bericht haal is dat er geen bijrijder in de auto zat en zegen jezelf gelukkig daarmee.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:23

saskiakefie: Waarom is iemand meteen een sensatiezoeker/ramptoerist als je wilt zien wat een tragische gevolgen het beschreven ongeluk kan hebben? Ik was ook benieuwd naar de foto's en ik vind het ook zeker niet slecht dat zulke foto's getoond worden. Het is gewoon het keiharde bewijs van wat er gebeurd is: dit paard is op zeer tragische wijze om het leven gekomen. Misschien dat sommige mensen wakker geschud worden wat de gevolgen kunnen zijn als er onverantwoord wordt omgegaan met/in de buurt van paarden. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat dit de oorzaak is geweest van dit ongeluk, ik ben er niet bij geweest en wat er in nieuwsberichten gemeld wordt is ook vaak maar de halve waarheid.
Dat ik de foto's ook 'graag' wilde zien, wil niet zeggen dat ik me niet beroerd voelde na het zien van de foto's, dat deze foto's niet op mijn netvlies staan gebrand en dat ik het als een gruwelijke nachtmerrie beschouw voor het paard én zijn eigenaar ;(

Als je mensen die de waarheid onder ogen willen zien sensatiezoekers noemt, kun je net zo goed de mensen die het niet willen zien zwak noemen. Dit is wat er is gebeurd, maar 'ugh nee dat hoef ik niet te zien'.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:31

ik ben het eens met Tiepfoundt
uiteindelijk heb ik de foto tóch gevonden , en goed bekeken.
natuurlijk geen fijn beeld , maar wel een realistich beeld.
uiteindelijk vind ik het goed dat ik de foto bekeken heb :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:56

Het is ergens voor mij niet meer schrikken dat er op die baan zo'n ongeluk gebeurt, omdat het daar al veel langer in die regio een algemeen probleem is van grote banen waar je 70 mag, waar al diverse mensen het leven verloren en al diverse ongevallen zijn gebeurt omdat de automobilisten zich niet aan die 70 houden én omdat er vaak voor alle partijen weinig overzicht is. Zelfs al reed de auto veel te hard, volgens mij had die de koetsier nooit goed kunnen zien aankomen, hooguit als die 50 of trager reed. Maar je mag er 70, het is denk ik een hoofdbaan en voorrangsweg dus ik geef toe, ik zou er ook gewoon 70 rijden en er op rekenen dat de mensen uit de zijstraten zich gewoon aan de verkeersregels houden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:15

Ook ik heb de foto eens goed bekeken, puur omdat wij als mensen altijd ergens een beeld bij willen maken...
Triest om te zien, ja...
Een foto om van te leren? Jep... je kunt gaan nadenken hoe het ongeval gebeurt is en welke schade een paard hiermee heeft opgelopen.

Ik vind het niet vreemd dat er om de foto gevraagd word..
En iedereen die begint te bléren waarom er naar de foto gevraagd word: Jullie hebben ZELF ook gekeken!
Dus alsjeblieft, doe niet zo heilig...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:20

Voor mij betekent de foto dat ik al die keren dat ik zelf buitenreed toch wel ongelooflijke mazzel heb gehad dat het altijd goed ging, ook als het paard eens een stapje verkeerd zette... zo vanzelfsprekend is het blijkbaar toch niet om altijd heelhuids terug te komen.
Ik vind het hoe dan ook verschrikkelijk, met of zonder foto's.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:43

Verschrikkelijk voor de eigenaar om zo'n ernstig ongeluk mee te maken. Vreselijk! Ik heb de foto niet bekeken. Ik denk niet dat het de eigenaar helpt bij de verwerking dat er vervolgens ook nog een discussie (met foto's en al) ontstaat. Is helaas inherent aan deze tijd waar alles gelijk op internet staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:49

Heb op Google even opgezocht gisteren en het is inderdaad een hoofdbaan waar je 70 mag en met voorrang op de zijstraten. Als ik het uit de goede hoek heb bekeken (dus de goeie richting waarin de bestuurder reed), dan had die echt niet veel overzicht. De ene straat (Doolstraat) is eigenlijk niet meer dan een veldbaantje tussen een huis en een voortuin. En vanwaar de bestuurder kwam zie je écht niet dat daar een koets zou aankomen tot het paard uit het baantje gestapt komt. En als koetsier zie je geen kl**t of er van rechts verkeer op de grote baan zit.

De overkant van de straat (tweekerkenstraat) staat een stopstreep en alweer een gevel van een huis. De bestuurder heeft daar weinig overzicht, omdat de hoofdbaan een flauwe bocht naar rechts maakt dus de gevel belemmert het zicht. Pas wanneer je redelijk dichtbij bent zie je die zijstraat, en kan verkeer in die zijstraat jou opmerken.

Kwam de auto uit de andere richting, dan had die de koetsier echter niet kunnen missen en de koetsier had dan ook de auto gezien. Vanuit die richting zit er niets in het zicht op beide zijstraten.

Zoek maar even op op Google, N454 en de kruising Doolstraat en Tweekerkenstraat. Van de ene kant zie je met street view dat er echt open zicht is op het kruispunt, en uit de andere richting gewoon amper wat.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:52

Ofwel kort gezegd, ze moeten daar spiegels ophangen zodat je verkeer beter ziet aankomen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:26

Ja op zijn minst, maar dan zie je als autobestuurder nog niet of er iemand uit dat veldbaantje komt, die gevel staat echt gelijk met de straatkant. Verkeerslichten is ook een optie, maar ik gok er op dat ze aan zo'n veldweg geen licht gaan zetten haha. Op street view zie je goed dat het eigenlijk gewoon een zandpad is met in het midden een stukje gras, net traktorbreedte zeg maar en soort zand/grint, niet eens asfalt. Dan is een vluchtheuvel misschien ook een optie, zo'n goeie hoge waar ze wel voor moeten afremmen.