Of zoals we gisteren nog zeiden: paardrijden zou zo veel leuker zijn als je niet voortdurend die paardenmensen om je heen zou hebben.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ikeje schreef:shirleyp schreef:Hahaha! Nou... Dat is een waar incident zeg! Met je Manolo Blahnik's in de paardenpoepHaarlemmermeer lijkt me een prachtige plek, als dit toch het ergste is wat er gebeurt
Precies wat ik dacht. Inderdaad een hoop gedoe om niets. Ik kies ook voor het fietspad als dat de veiligste optie is.
Misschien kunnen we als ruiters dan zoveel mogelijk onze poep in de berm schuiven, want als dat het enige is waar ze over klagen lijkt me het probleem gemakkelijk uit de wereld te helpen.
Karl66 schreef:Waarom is dat jammer maar helaas? Weet je wat echt jammer maar helaas is? Dat die ruiter niet de moeite neemt om z'n eigen rotzooi op te ruimen en dat de rest van Nederland daar last van heeft. Je hoeft echt niet bang te zijn dat binnenkort de wet gewijzigd wordt en dat ruiters op het fietspad horen. Maar als we niet uitkijken is er straks wel een wet die een poepzak verplicht als je buiten rijdt. En dan moet je nog blij zijn dat buitenrijden niet helemaal verboden wordt.
Want stel dat op onze eigen paden poep zou liggen!chimello schreef:Wel een beetje jammer dat fietsers in de bossen ook massaal op ruiterpaden voor hun marathons oefenen en o wee als we ze dan in de weg lopen. Mogen we daar binnenkort ook niet meer op rijdenWant stel dat op onze eigen paden poep zou liggen!
Ik vind wel dat wanneer je buiten rijdt je wel ff af kan stappen en op z'n minst de poep ff aan de kant schopt zodat niemand er last van heeft maar je kunt ook overdrijven... Hier rijden dagelijks veel paarden buiten op straat en ik zie amper een hoopje liggen dus zo erg zal het echt niet zijn.
mooney1 schreef:hahahaha dan was die fietsster vast op weg naar Hans Anders. Als je zo`n mesthoop niet ziet liggen....

Brainless schreef:Maar dan rij je toch in de berm? Althans, ik wel onder het zadel.
Met de kar ruimen we het wel op.

little_king schreef:Brainless schreef:Maar dan rij je toch in de berm? Althans, ik wel onder het zadel.
Met de kar ruimen we het wel op.
Als je hier ooit die bermen ziet, nee. Of je moet graag een blessure hebben.
Landelijk gebied is landelijk, ik klaag dus ook niet over modder op de weg door landbouwverkeer.
Dat hoort er gewoon bij.
Hou je daar niet van, mooi in de stad blijven

wendyenbram schreef:Dus omdat wij in een landelijk gebied wonen, waar we een heel mooi fietspad langs een weg hebben met aan beide kanten van de fietspad een berm(pje) moeten we maar door de hopen paardenstront fietsen? terwijl als ik met de tractor rijd land op en land af, waar ik netjes een bordje slipgevaar neerzet, en NA mijn werkzaamheden direct het fietspad en weg afschraap.
Nee hoor onzin. een fietspad langs een 60 of 80 km weg is daar neergelegd voor de veiligheid van de FIETSER. en dat daarbij de ruiter er ook een "veilige" overgang heeft is meegenomen. Maar als zo`n ruiter het dan nodig vind om dat fietspad onveilig te maken voor de fietser dan wordt IK daar pissig van. en dan nog de mentaliteit van de mensen met paarden (of paardenmensen) BAH nee als er ook maar iets gebeurd wat hun paardje eventueel kan schaden, dan roepen ze om het hardst dat dat verboden MOET worden. (ballonnen?) Maar de schade die ze zelf veroorzaken, daar doen ze honend over.

Brainless schreef:*proest*
Ik kom geeneens uit de stad en wij zijn opgeroeid in het buitengebied.
Maar boeren zijn ook verantwoordelijk voor troep die ze achter laten (kunnen zelfs bekeurd worden en zijn verantwoordelijk als er een ongeluk door gebeurd) en ''de buurt'' let er ook echt op dat alle boeren achter hun tractor de modder opruimen.
Ze spreken andere daar ook rustig op aan.