Paarden mogen niet op het fietspad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:15

Blij dat er nog een paar verstandige ruiters zijn als Karl66. Helaas lijken ze in de minderheid te zijn. -O-

Of zoals we gisteren nog zeiden: paardrijden zou zo veel leuker zijn als je niet voortdurend die paardenmensen om je heen zou hebben.

Ssuuz92

Re: Paarden mogen niet op het fietspad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:39

Als je met de mensen omgaat, ga je van de dieren houden :)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:44

Bij sommige oversteken moet je vanaf t ruiterpad het fietspad de weg over en dan ga je het ruiterpad weer op dus dat zo een vrouwtje dan in de stront staat is jammer maar helaas. Wel vind ik (manege's doen dat ook) je over het ruiterpad moet gaan als die aanwezig zijn. Vaak zijn het de particulieren die door de woonwijken (ja ik zie ze geregeld voorbij komen) rijden en dus over openbare wegen. Ik snap dat voor niet paardenliefhebbers paardenstront net zo irritant en goor is als hondenstront. En daar erger ik mij dan weer aan(hondenstront).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:27

Ikeje schreef:
shirleyp schreef:
Hahaha! Nou... Dat is een waar incident zeg! Met je Manolo Blahnik's in de paardenpoep :') Haarlemmermeer lijkt me een prachtige plek, als dit toch het ergste is wat er gebeurt :D

Precies wat ik dacht. Inderdaad een hoop gedoe om niets. Ik kies ook voor het fietspad als dat de veiligste optie is.
Misschien kunnen we als ruiters dan zoveel mogelijk onze poep in de berm schuiven, want als dat het enige is waar ze over klagen lijkt me het probleem gemakkelijk uit de wereld te helpen.

Nee, je moet in de berm gaan rijden. Dat mag namelijk wel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:29

Waarom is dat jammer maar helaas? Weet je wat echt jammer maar helaas is? Dat die ruiter niet de moeite neemt om z'n eigen rotzooi op te ruimen en dat de rest van Nederland daar last van heeft. Je hoeft echt niet bang te zijn dat binnenkort de wet gewijzigd wordt en dat ruiters op het fietspad horen. Maar als we niet uitkijken is er straks wel een wet die een poepzak verplicht als je buiten rijdt. En dan moet je nog blij zijn dat buitenrijden niet helemaal verboden wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:33

Karl66 schreef:
Waarom is dat jammer maar helaas? Weet je wat echt jammer maar helaas is? Dat die ruiter niet de moeite neemt om z'n eigen rotzooi op te ruimen en dat de rest van Nederland daar last van heeft. Je hoeft echt niet bang te zijn dat binnenkort de wet gewijzigd wordt en dat ruiters op het fietspad horen. Maar als we niet uitkijken is er straks wel een wet die een poepzak verplicht als je buiten rijdt. En dan moet je nog blij zijn dat buitenrijden niet helemaal verboden wordt.

Amen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:37

Wel een beetje jammer dat fietsers in de bossen ook massaal op ruiterpaden voor hun marathons oefenen en o wee als we ze dan in de weg lopen. Mogen we daar binnenkort ook niet meer op rijden :+ Want stel dat op onze eigen paden poep zou liggen!
Ik vind wel dat wanneer je buiten rijdt je wel ff af kan stappen en op z'n minst de poep ff aan de kant schopt zodat niemand er last van heeft maar je kunt ook overdrijven... Hier rijden dagelijks veel paarden buiten op straat en ik zie amper een hoopje liggen dus zo erg zal het echt niet zijn.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:51

chimello schreef:
Wel een beetje jammer dat fietsers in de bossen ook massaal op ruiterpaden voor hun marathons oefenen en o wee als we ze dan in de weg lopen. Mogen we daar binnenkort ook niet meer op rijden :+ Want stel dat op onze eigen paden poep zou liggen!
Ik vind wel dat wanneer je buiten rijdt je wel ff af kan stappen en op z'n minst de poep ff aan de kant schopt zodat niemand er last van heeft maar je kunt ook overdrijven... Hier rijden dagelijks veel paarden buiten op straat en ik zie amper een hoopje liggen dus zo erg zal het echt niet zijn.

Dan weet ik het volgende product voor de paardenmarkt. Broekzakformaat krukjes/opstapjes.
Aangezien een hoop mensen tegenwoordig niet meer gewoon opstappen, aangezien het wetenschappelijkk bewezen is slecht te zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:52

mooney1 schreef:
hahahaha dan was die fietsster vast op weg naar Hans Anders. Als je zo`n mesthoop niet ziet liggen.... :')

:j :):) := _O-

Ergens begrijp ik het wel hoor, soms liggen er zoveel poep en of blijven ze naast elkaar rijden en enkel een ruiter neemt de hele breedte van een fietspad in beslag en letten nergens op of er fietsers aankomen/ langswillen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:55

Ik vind dat overal binnen de bebouwde kom en fietspaden ook buiten de bebouwde kom je de poep op moet ruimen. Niet op fietspaden komen is dan wel de wet, maar veiligheid vind dan toch belangrijker.

Op wegen buiten de bebouwde kom vind ik het onnodig om op te ruimen. Daar is het landelijk gebied voor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:00

@Little_King
Ik ben echt niet blij als er voor mijn oprit een pol zou liggen hoor.
Hier in het buitengebied wordt het netjes opgeruimd als het bij mensen voor de oprit/voortuin ligt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:01

Daar ben ik het mee eens, recht voor een oprit wel.
Maar gewoon ergens op een landweggetje waar geen huis staat, daar fietst de fietser maar omheen hoor :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:03

Maar dan rij je toch in de berm? Althans, ik wel onder het zadel.
Met de kar ruimen we het wel op.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:03

Dus omdat wij in een landelijk gebied wonen, waar we een heel mooi fietspad langs een weg hebben met aan beide kanten van de fietspad een berm(pje) moeten we maar door de hopen paardenstront fietsen? terwijl als ik met de tractor rijd land op en land af, waar ik netjes een bordje slipgevaar neerzet, en NA mijn werkzaamheden direct het fietspad en weg afschraap.
Nee hoor onzin. een fietspad langs een 60 of 80 km weg is daar neergelegd voor de veiligheid van de FIETSER. en dat daarbij de ruiter er ook een "veilige" overgang heeft is meegenomen. Maar als zo`n ruiter het dan nodig vind om dat fietspad onveilig te maken voor de fietser dan wordt IK daar pissig van. en dan nog de mentaliteit van de mensen met paarden (of paardenmensen) BAH nee als er ook maar iets gebeurd wat hun paardje eventueel kan schaden, dan roepen ze om het hardst dat dat verboden MOET worden. (ballonnen?) Maar de schade die ze zelf veroorzaken, daar doen ze honend over.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:05

Ik doe wel altijd de poep van mijn paard in de berm, ik stijg dan gewoon af en duw alles de berm in met de zijkant van mijn laars.

En het viel me op dat er mensen zijn die dit zien het wel erg fijn vinden, dat ik alles aan de kant opschuif.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:07

Brainless schreef:

Als je hier ooit die bermen ziet, nee. Of je moet graag een blessure hebben. :)
Landelijk gebied is landelijk, ik klaag dus ook niet over modder op de weg door landbouwverkeer.
Dat hoort er gewoon bij.
Hou je daar niet van, mooi in de stad blijven :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:09

little_king schreef:
Brainless schreef:

Als je hier ooit die bermen ziet, nee. Of je moet graag een blessure hebben. :)
Landelijk gebied is landelijk, ik klaag dus ook niet over modder op de weg door landbouwverkeer.
Dat hoort er gewoon bij.
Hou je daar niet van, mooi in de stad blijven :)

Mee eens.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:10

wendyenbram schreef:
Dus omdat wij in een landelijk gebied wonen, waar we een heel mooi fietspad langs een weg hebben met aan beide kanten van de fietspad een berm(pje) moeten we maar door de hopen paardenstront fietsen? terwijl als ik met de tractor rijd land op en land af, waar ik netjes een bordje slipgevaar neerzet, en NA mijn werkzaamheden direct het fietspad en weg afschraap.
Nee hoor onzin. een fietspad langs een 60 of 80 km weg is daar neergelegd voor de veiligheid van de FIETSER. en dat daarbij de ruiter er ook een "veilige" overgang heeft is meegenomen. Maar als zo`n ruiter het dan nodig vind om dat fietspad onveilig te maken voor de fietser dan wordt IK daar pissig van. en dan nog de mentaliteit van de mensen met paarden (of paardenmensen) BAH nee als er ook maar iets gebeurd wat hun paardje eventueel kan schaden, dan roepen ze om het hardst dat dat verboden MOET worden. (ballonnen?) Maar de schade die ze zelf veroorzaken, daar doen ze honend over.

Je hebt het tegen mij?
Ik schrijf dus dat het op een fietspad overal opgeruimd moet worden. Ook buiten de bebouwde kom.
Maar op de gewone wegen buiten de bebouwde kom vind ik het onnodig, daar is het landelijk gebied voor.

Overigens heb ik zelf een paard dat niet durft te poepen buiten, dus van mijn paard vind je geen hoop.
Maar van mijn mederuiters wel en daar heb ik bij ons op de landweggetjes geen moeite mee.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:12

Hoe kan zij met haar luxe hakkenschoenen in paardenmest terecht komen als ze op de fiets zit, want daar is het fietspad toch voor?

Hmmm..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:13

*proest*
Ik kom geeneens uit de stad en wij zijn opgeroeid in het buitengebied.
Maar boeren zijn ook verantwoordelijk voor troep die ze achter laten (kunnen zelfs bekeurd worden en zijn verantwoordelijk als er een ongeluk door gebeurd) en ''de buurt'' let er ook echt op dat alle boeren achter hun tractor de modder opruimen.
Ze spreken andere daar ook rustig op aan.

edit:
Tijdens oogsttijd worden er bordjes geplaatst (=verplicht) en er moet zo snel mogelijk worden schoongemaakt.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 09-09-13 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:14

Roweentje89 schreef:
Hoe kan zij met haar luxe hakkenschoenen in paardenmest terecht komen als ze op de fiets zit, want daar is het fietspad toch voor?

Hmmm..

Was bij een stoplicht.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:17

Brainless schreef:
*proest*
Ik kom geeneens uit de stad en wij zijn opgeroeid in het buitengebied.
Maar boeren zijn ook verantwoordelijk voor troep die ze achter laten (kunnen zelfs bekeurd worden en zijn verantwoordelijk als er een ongeluk door gebeurd) en ''de buurt'' let er ook echt op dat alle boeren achter hun tractor de modder opruimen.
Ze spreken andere daar ook rustig op aan.

Dat gebeurd hier dus ook niet. En ik weet dat ze er bekeurd voor kunnen worden, maar kom op zeg, dat is toch te flauw voor woorden.
Dat vind ik flauw zeuren.
Er staan hier ook nooit bordjes, nog nooit 1 gezien ook.

Ik zal niet zeggen op drukke doorgaande wegen (daar heb ik ook nog nooit bordjes gezien), maar ik woon landelijk waar geen 2 auto's naast elkaar passen zonder in de berm te gaan.
Bij drukke wegen is doorgaans ook een fietspad en daar heb ik al van gezegd dat ik opruimen gewoon vind.
Laatst bijgewerkt door little_king op 09-09-13 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:17

Ik vind wel dat het probleem een beetje grotesk gemaakt wordt. Alsof alle paardenmensen asociale heksen zijn die grinnikend hun paard op de meest irritante en drukbezochte plaatsen laten mesten. Als dat zo is, dan zijn honden- en katteneigenaren dat zeer zeker, want van die twee diersoorten kom ik tot op heden toch nog meer drollen tegen dan van onze grotere viervoeters.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:19

Lieve mensen. Ik kan er soms best inkomen dat medeweggebruikers zich ergeren aan alle paardenpoep op de weg. Dus als we nou eens beginnen om daar wat meer rekening mee te houden dan hoeven fietspadgebruikers zich minder te ergeren.

Voor fietspadgebruik. Officieel hoor je gebruik te maken van de rijbaan. Dus op de weg. Met uitzondering van wegen waar 80 km mag worden gereden of uit of opritten. Daar mag je als langzaam verkeer niet komen. Dan wordt het gedoogd om gebruik te maken van de berm.

Als wij ruiters er dan toch voor kiezen uit veiligheidsoverwegingen om op een fietspad te rijden dan is het welnetjes om rekening te houden met andere fietspad gebruikers. .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:21

Ik klaag ook niet over boeren.... dat doen ruiters die een reden zoeken waarom zij geen mest hoeven te ruimen (op plaatsen waar ze geeneens mogen komen) want boeren ruimen ook niet op.

Ik (persoonlijk) vind ook, dat rommel van boeren anders is dan van een ruiter die zijn hobby beoefend.
Deze ruiter wil geen mest ruimen, rijdt op plekken waar het niet mag, verwacht dat iedereen rekening met hem (en zijn niet verkeersmakke paard) houdt, ook de hardwerkende boeren hebben maar op te zouten.. en als ze geen ruimte krijgen dan nemen ze het wel door oa midden op de weg te gaan staan.