Deelnemers clinic Working Equitation bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Deelnemers clinic Working Equitation bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:09

ik moet 97,5 kilometer rijden :P
dus dat valt wel mee ...

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:42

Outfit bijna compleet, spaans hoofdstel gekocht , spaanse zadel mee , tja volgens mij geen roze voor ons haha !

Guusch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:46

Leuk hoor! ik ben benieuwd. als het even kan kom ik kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:58

Hehe, dat was even stressen. Had al wel een chauffeur maar nergens in de wijde omtrek meer een vrachtwagentje te huren.....Twee ochtenden aan de telefoon gezeten, maar nu gaan we met de paardentaxi *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:56

Blijheid schreef:
Hehe, dat was even stressen. Had al wel een chauffeur maar nergens in de wijde omtrek meer een vrachtwagentje te huren.....Twee ochtenden aan de telefoon gezeten, maar nu gaan we met de paardentaxi *\o/*

Oei, jij hebt het dus echt spannend gemaakt!

daiswees schreef:
Outfit bijna compleet, spaans hoofdstel gekocht , spaanse zadel mee , tja volgens mij geen roze voor ons haha !

Kijk! Dat is pas gemotiveerd, meteen goed excuus om hoofdstel te kopen.

Ik ga die Duitsers waar ik vorig jaar mijn hoofdstel heb gekocht nog even mailen of ze er dit jaar ook zijn.
(denk het niet, zag ze niet op de lijst) Zo ja, of ze dan matchend borsttuig hebben.

romyloverrr schreef:
ik moet 97,5 kilometer rijden :P
dus dat valt wel mee ...

Dat is inderdaad netjes.
Ik hoef er ook maar 115.

Heb gisteren in de groeps les en vandaag met prive les even hoofdstel getest, want meneer is nogal een fussy
typje soms.
Ging prima, met alleen hoge neusriem, behalve toen hij gisteren zijn Floepstroeper momentje had en echt niet
van plan was mee te werken met wat ik in gedachten had, toen liep ie met zijn mond open dwars te wezen.
Vandaag was ie een engeltje!

Overigens heb ik mijn kaartjes (oke, armbandjes ) ontvangen.

Voor de leden van de KNHS neem je pasje mee, krijg je boekje met kortings coupons.
Niet dat er veel nuttigs gratis in zit. (vorig jaar was het enigste een tas van de boerenbond met sokken)
Maar alles is meegenomen in deze moeilijke economische tijden toch?
(overigens kreeg je hem vorig jaar ook zonder je pasje)

Oh nog even voor de fun.. Mijn lesgeefster is dressuur ruiter in hart en nieren, dus ik kom met mijn barokke hoofdstel
aangewapperd...
Meteen de vraag wat dat nou weer voor'n ding was, of dat iets voor het mennen was :+ :P
Laat ik het zo zeggen, ik ben meteen weer 10 punten in achting gezakt, vanwege belachelijk hoofdstel :D
Maar mijn eigenwijsheids gehalte is wel dusdanig dat ik me daar geen zak van aantrek :Y) .
Ik vind hem mooi, hij loopt er prima mee, dus ik rij er mee!
En heb ondertussen aan tig mensen moeten uitleggen, waarom ik er mee reed.
En vervolgens uit moeten leggen wat Working Equitation nou eigenijk is, want laat ik eerlijk zijn,
bij ons op de vereniging rij je dressuur, je springt of je ment.
Iets anders, tja... is voor de exoten onder ons, terwijl het me helemaal niet zo exotisch lijkt, maar goed.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:07

Ik wil de pret niet drukken hoor, maar die " echte geoefende WE rijders" rijden met simpelere hoofdstellen met zwarte gespen ofzo, soms kruis over voorhoofd, iets een beetje stoer, maar handig in terrein. Maar niet met portugese showhoofdstellen. Nu vind ik die zelf natuurlijk wel erg mooi, en heb er een aantal, maar het is niet echt WE. Jasjes of gilletjes in gedekte tinten vaak. Beetje somber dus vaak. Maar dat mag de pret niet drukken. Kleed je aan zoals jij het leuk vind, en kies voor je paard dito dekje zadel tec. Je komt vast op de foto, dus het oog wil ook wat ( alleen geen decolete tot je navel en oorbellen van 30 cm.)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:18

Heb relatief somber barok hoofdstel.
Reden daarvoor is dat ik er ook KNHS mee wil starten en dan zo'n hele versierde me het niet helemaal ging worden.

Vond die hoofdstellen met die vierkante gespen ook heel mooi, maar dan in messsing, mijn paard is al zwart.
Giletje is er 1 die ik al jaren heb, dus dat is gewoon gemakszucht om die te pakken.
Ergen nog, geerfd van mijn moeder, dus wel leuk om nu een excuus te hebben om die aan te doen.

Whhhha, decolete tot op mijn navel, mij niet gezien! Ik hou al niet van rijbroeken die op hipsters lijken.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:19

ik heb m'n spaanse hoofdstel dan aangeschaft (netjes opengewerkt met krulletjes en dingen en zo'n kwastjes ding erop ) vond het een goede reden en wilde altijd al zo'n hoofdstel voor m'n shoots etc!
vandaag een gilletje aangeschaft en een witte blouse.
spaanse zadel erop bijpassende dekje voor het hoofdstel erbij en dan nog peesbeschermers en af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:23

Ik heb toevallig ook een Spaans zadel :j
Net een maandje geleden gekocht, niet eens omdat ik persé Spaans wilde, maar omdat dit voor pony en mij het beste paste. Ik rijd toch geen wedstrijden, dus ach, hoe het er uit ziet vind ik niet zo belangrijk. Wel grappig dat het nu ineens zo passend blijkt te zijn, puur toeval :)) M'n schaapje voor er onder (echt schapenvel, heerlijk zacht) kwam ook van de week binnen, dus ponylief loopt er zo bij op HE
Afbeelding

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:23

Denk dat ik mijn tweet jasje maar eens ga inwijden :D heb een supersjiek bruin jasje met een ruitje :D dan houden we de kleuren wat gedekt. Bruine cap mee en bruine jophurs met leren chaps, en waarschijnlijk mijn beige rijbroek, om nu al mijn mooie champagnekleurige rijbroek te gaan gebruiken... neeeeeee doe maar niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:25

Kan je daar wel lekker in bewegen Crazycactus? Zeker als we met zo'n stok gaan rijden (geen idee, maar kan me dat voorstellen) moet je met je armen wel de ruimte hebben denk ik :j

Klinkt wel heel chique trouwens :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:27

Blijheid schreef:
Net een maandje geleden gekocht, niet eens omdat ik persé Spaans wilde, maar omdat dit voor pony en mij het beste paste. Ik rijd toch geen wedstrijden, dus ach, hoe het er uit ziet vind ik niet zo belangrijk. Wel grappig dat het nu ineens zo passend blijkt te zijn, puur toeval :)) M'n schaapje voor er onder (echt schapenvel, heerlijk zacht) kwam ook van de week binnen, dus ponylief loopt er zo bij op HE
[ Afbeelding ]

mm , die spaanse barefoot ziet er zo gek nog niet uit te paard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:28

romyloverrr schreef:
Blijheid schreef:
[ Afbeelding ]

mm , die spaanse barefoot ziet er zo gek nog niet uit te paard :D

T is een Hidalgo, geen Barefoot ;)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:28

Blijheid schreef:
Kan je daar wel lekker in bewegen Crazycactus? Zeker als we met zo'n stok gaan rijden (geen idee, maar kan me dat voorstellen) moet je met je armen wel de ruimte hebben denk ik :j

Klinkt wel heel chique trouwens :j

Whahaha geen flauw idee.... mmmm wellicht toch even op zoek naar een gilletje... Kringloop???

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:29

't Is wel een erg mooi zadel zeg! (Jottum is toch ook een knap dier hoor!)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:29

o , ik dacht dat het de barefoot was :=
want die vond ik zonder paard niet mooi :=
deze vind ik dan wel weer gaaf :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:30

Oh, die is leuk dat zadel met schaap!
Staat hem goed!

CC klinkt prima en netjes!

Hi, ik beken meteen dat al shetan er staat ik mezelf een shabrak van haar cadeau ga doen, wil ik al jaren.
En die is voor W.E. over de top, maar who cares!

Heb 3 barokke shabrakken, helaas sinterklaas rood (staat wel gaaf!), bordeaux en wit, dus ga ik voor de witte. (behalve als het slecht weer is, ben zuinig op dat ding, dan gooi ik gewone bruine shabrak op Toobs).

Beetje leuk aangekleed op H.E. is ook wel aardig, normaal gesproken rij ik altijd rond in van alles en nog wat en ben ik meester in het bij elkaar harken van alles wat NIET matcht.

Heb geen idee wat ze ons gaan laten doen, stiekum hoop ik op koeien werk, maar dat zal het zeker niet zijn.
Maar dat staat hier nog in het verlang lijstje (eigenlijk met Sjol, maar ach.. Toobs will do nicely for starters_).

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:58

koeienwerk lijkt mij ook heel gaaf :D
hier doe ik schapen drijven :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:08

OH! dan ben ik al jaloers!

Schaap is ook al leuk.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:14

Jaaa koetjes,koetjes,koetjes,koetjes... :P Ik mis het koeienwerk wel... heb jarenlang met mijn oude merrie working cowhorse en cutting gereden, maar mijn oude dame is niet meer ;( Moet toch maar eens naar Oosterwolde desnoods met Kaz want die vind koeien echt super interessant.

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:17

Oehh koeien of schapenwerk laat me ook gaaf!! Willemijntje voelt zich vast thuis tussen de koetjes haha. :D
Zaterdag kom ik foto's maken van de clinicrijders, en zondag kom ik het dan zelf uit proberen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:28

Hi, koetjes gewild zie ik al, niet alleen bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:59

Lijkt mij ook heel gaaf ja, met koeien :j
Hoewel ik de andere onderdelen ook supertof vind, en ik denk ook iets haalbaarder op HE :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:10

Met zo'n stok lijkt me ook gaaf, maar oepsie... sturen met 1 hand valt niet mee....
Ook geen idee wat zo'n ding weegt eigenlijk.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:11

mij ook :D
ik kan gelukkig met 1 hand sturen :=
ik denk dat hij niet zwaar is als ik foto's bekijk ...