Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Karijn, je paard heb je ook buiten staan op je eigen grond (of gehuurde/gepachte grond natuurlijk), die knal je ook niet het gemeentepark in of het hooiland van de boer naast je. Dus dat is geen vergelijking, mij hoor je niet zeuren over ballonvaart als ze eigen landingsplaatsen regelen hoor, ze gaan hun gang maar. En mest opruimen moet ook idd, heb net toevallig nog mest op staan ruimen van twee dames die hier regelmatig over het fietspad stappen en zodra ik ze zie spreek ik ze daar ook op aan. Zelfs als paardenhoud vind ik het irritant dat de ene rijstrook van het fietspad niet bruikbaar is, dus ik kan me goed indenken dat mensen die niets met paarden hebben er al helemaal van balen.

wendyenbram schreef:Men geeft vaak geen fles wijn bij schade, de fles wijn is als bedankje. als er schade is wordt dat anders opgelost.

wendyenbram schreef:Men geeft vaak geen fles wijn bij schade, de fles wijn is als bedankje. als er schade is wordt dat anders opgelost.
Mindim schreef:Dat beweerd niemand Wendy en Bram, ik heb nog nergens gelezen hoe heilig paardeneigenaren zijn. Quote het anders even.
Het is gewoon een vreemd, dat vreemden bij het uitoefenen van hun hobby, wettelijk gewoon op jouw land mogen komen en dat je eventuele schade op de koop toe moet nemen.
Noodsituaties kun je idd niet helpen, maar het is standaard dat men in het land van iemand anders land, daar heb je geen noodsituatie voor nodig, dat is gewoon de meeste keren zo.

little_king schreef:wendyenbram schreef:Men geeft vaak geen fles wijn bij schade, de fles wijn is als bedankje. als er schade is wordt dat anders opgelost.
Oke dan zet ik mijn paard bij jou in de tuin, je hond over de zeik die is bang van paarden en je kat in de gordijnen.
En dan krijg jij van mij een fles wijn.
Want dat is het juiste vergelijk met de ballonvaarders.
Gewoon voor hun hobby en plezier ongevraagd in iemand anders hun erf gaan rondstruinen.
En schade betalen, dat klopt.
Jou geweldige lieve paard wat verongelukt voor jou emotioneel een miljoen waard is, maar voor een verzekering 1000 euro, dan krijg jij 1000 euro.
En dan ben jij je maatje kwijt. Die komt nooit meer terug.
En die ballonvaarder, die stijgt volgende week vrolijk weer op en ziet wel wat het lot hem die dag brengt.
Als hij zijn hobby maar mag doen, de rest wordt toch betaald. Toch?

wendyenbram schreef:Mindim schreef:Dat beweerd niemand Wendy en Bram, ik heb nog nergens gelezen hoe heilig paardeneigenaren zijn. Quote het anders even.
Het is gewoon een vreemd, dat vreemden bij het uitoefenen van hun hobby, wettelijk gewoon op jouw land mogen komen en dat je eventuele schade op de koop toe moet nemen.
Noodsituaties kun je idd niet helpen, maar het is standaard dat men in het land van iemand anders land, daar heb je geen noodsituatie voor nodig, dat is gewoon de meeste keren zo.
Dit staat echt niet letterlijk dus quoten gaat lastig. Ik zeg al meerdere keren, dat het altijd in topics loopt. kijk de topics er maar op na. altijd is het de automobilist die uit moet kijken, altijd is het die hond die wild doet, altijd is het de vrachtwagenchauffeur die "expres" lucht los laat bij het paard. altijd is het de trekkerrijder die asociaal dicht langs het paard komt...
Zo lees je dat steeds in elk topic.
En dan krijg je steevast de reacties dat het bij de een nog erger is dan bij de ander. en dan komen de reacties dat ze de automobilist (of wat dan ook) wel even flink uitgescholden hebben. of dat ze toch op het fietspad rijden, want de weg is echt te gevaarlijk. of die trekker er toch niet langs laten.
Of de poep toch echt zeker nooit niet gaan opruimen, want opstappen is zo moeilijk. nee over 3 dagen gaat het wel regenen dan is het wel weer weg. (dat het eerst dan spekglad word en die ene kleuter er net over uitglijd dat deert ze niet.)
Dat is wat mij zo tegen staat. alles en de hele wereld moeten wijken voor de paardjes.
En dat betekent niet dat elke ruiter zo is met zijn paard of tegen weggebruikers, Maar je hoort het wel heel veel.
En dat is wat ik probeer te zeggen. Nu is de ballonvaart weer het gespreksonderwerp, met dat ALLE ballonvaarders asociaal zijn. want ZE houden nergens rekening mee.