EK Herning: Dujardin goud in kür, Adelinde brons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:39

Ahum, hun ruiters bedoel ik natuurlijk :+

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:36

bertie schreef:
Er was een langdurige, staande ovatie na de proef voor slechts één combinatie .. 11.000 mensen die zich vergissen, of geen verstand hebben van dressuur?

Elfduizend mensen vergissen zich. Alle honderduizenden in andere landen (waaronder Duitsland) die Charlotte wel een correcte winnaar vinden vergissen zich. De mederuiters die heus ook wel weten hoe het echt zit met de onderlinge niveauverschillen vergissen zich. De KNHS die zegt dat de zege onomstreden is vergist zich en ga zo maar door. Welkom in de wondere wereld van Bokt. Ik begin me nu echt af te vragen of Anky, Edward en Adelinde eigenlijk wel al hun medailles eerlijk verdiend hebben. Die juryleden zullen het ook wel allemaal fout hebben gedaan, het zijn grotendeels dezelfde mensen als nu. Aan Edward en Totilas twijfel ik nu het meest, hij kreeg ook altijd staande ovaties en alle juryleden zetten hem altijd op de eerste plaats. Dat kan echt nooit kloppen. :P

Dat idee over het schrappen van de hoogste en de laagste score zoals mensen hier voorstelden moeten we echt niet doen. Dan zou ons landenteam namelijk hun zilveren medaille kwijt zijn en brons hebben gekregen.

Dat goud voor de slechtste verliezers blijven we voorlopig wel winnen op deze manier, dat is mooi meegenomen.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 25-08-13 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:39

Valegro is iig heel blij met zijn gouden medaille :D
Afbeelding

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:41

Heel blij. Mag hij nu vast weer lekker de wei op om weer te gaan trainen voor de gouden medaille voor dikste grasbuik. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:42

Ik vond die Damon hill echt een retegaaf beest maar niet een verdiende plek. Deze combinatie maakte echt veel fouten die ik als leek zelf kan zien :') Ik kijk normaal nooit dressuur maarja, we hadden alleen NL 1,2 en 3 :') dus dan word het automatisch paardensport. Maar vond de uitslag wel een beetje tegenvallen.

Electra63

Re: EK Herning: Dujardin goud in kür, Adelinde brons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 03:47

Ook op Anky, Adelinde en Edward is in het verleden commentaar geweest. Er zijn altijd mensen die het oneens zijn met jury-uitslagen. Gelukkig mag dat in een democratie.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 04:42

Altijd heerlijk om die negatieve reacties te lezen over Charlotte :)) kan daar echt van genieten. Ze bewijst anders toch echt keer op keer om de allerbeste te zijn en heb toch meer vertrouwen in de kennis van de jury dan het volk op bokt hier :))

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:10

Hermelientje schreef:
bertie schreef:
Er was een langdurige, staande ovatie na de proef voor slechts één combinatie .. 11.000 mensen die zich vergissen, of geen verstand hebben van dressuur?

Elfduizend mensen vergissen zich. Alle honderduizenden in andere landen (waaronder Duitsland) die Charlotte wel een correcte winnaar vinden vergissen zich. De mederuiters die heus ook wel weten hoe het echt zit met de onderlinge niveauverschillen vergissen zich. De KNHS die zegt dat de zege onomstreden is vergist zich en ga zo maar door. Welkom in de wondere wereld van Bokt. Ik begin me nu echt af te vragen of Anky, Edward en Adelinde eigenlijk wel al hun medailles eerlijk verdiend hebben. Die juryleden zullen het ook wel allemaal fout hebben gedaan, het zijn grotendeels dezelfde mensen als nu. Aan Edward en Totilas twijfel ik nu het meest, hij kreeg ook altijd staande ovaties en alle juryleden zetten hem altijd op de eerste plaats. Dat kan echt nooit kloppen. :P

Dat idee over het schrappen van de hoogste en de laagste score zoals mensen hier voorstelden moeten we echt niet doen. Dan zou ons landenteam namelijk hun zilveren medaille kwijt zijn en brons hebben gekregen.

Dat goud voor de slechtste verliezers blijven we voorlopig wel winnen op deze manier, dat is mooi meegenomen.

Ja inderdaad, welkom in de wondere wereld van Bokt. Je bent nooit te oud om iets te leren. Nu heb ik bijvoorbeeld geleerd dat Valegro in de piaffe 'aan de grond plakt' - iets dat kennelijk heel slecht is. En ik dat 'plakken' maar als ultieme vorm van 'verzameling' zien. :D
Ik ga maar bewust kiezen of ik altijd wel iets nieuws wíl leren. ;)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:38

Hmmm..uit eigen ervaring Turquoises? Betekent dit dat jij dit jaar nog bij Carl en Charlotte op de thee bent geweest en zij jou persoonlijk hebben laten zien dat ze met slof trainen? Met alle respect, maar ik herinner mij jou nog uit een eerder topic, waar je ook deze sloftheorie over Charlotte en Carl de wereld insmeet, maar was op gebakken lucht en 1 foto gebaseerd. Niet een foto met slof, maar een foto waarvan jij vond dat dat een houding was waarin paarden vaak lopen die met slof getraind worden. Persoonlijk vind ik dan die bron van diegene die dan misschien een relatie had met Carl, maar deze dus wel echt persoonlijk kent, toch wat geloofwaardiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:45

Dus om vanuit mijn eigen ervaring te spreken moet je thee gedronken hebben met Carl en Charlotte? :+
Geloof wat je wilt geloven Oji. Ik weet wat ik heb gezien. Ik ben in ieder geval geen ruiter met een verzorgpony zoals enkelen hier. Ik kom nog wel eens ergens anders dan alleen in mijn achtertuin.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:09

Nou het hoeft geen thee te zijn, maar dan ben je kennelijk zo close dat ze jou iets laten zien dat ze verder niemand laten zien.
Fijn dat je verder komt dan je achtertuin, jammer dat je keer op keer je daar erg op willen laten voorstaan en daarmee jouw mening belangrijker acht dan die van een ander. Ik kom ook verder dan mijn achtertuin. Ik heb ook geen oogkleppen op voor wat er in de top gebeurt en ik geloof dat je niet met alleen maar 'aai aai lieve pony' in de wereldtop terecht komt. Daarvoor moet je regelmatig grenzen opzoeken en dat gaat niet vanzelf, ook bij Carl en Charlotte. Of zij met slof rijden is mij eigenlijk worst. Denk dat zij daar prima mee om weten te gaan. Wat ik mij alleen afvraag is wat jij probeert te bereiken met dergelijke uitspraken, want jij plaatst dit met een doel, nl hun in een slecht daglicht te plaatsen. Jij weet ook hoe de gemiddelde bokker over een slof denkt.

hellow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:16

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:51

Vind het zonde dat Edward zo laag is geplaatst, vond dat hij een super proef heeft gereden.
En Helen werd wat mij betreft overgewaardeerd, daar zaten best wat foutjes in.
Voor mijn gevoel zouden ze gewisseld moeten hebben van plek, dus Edward 2e en Helen 4e.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:00

Electra63 schreef:
Ergens op Bokt heb ik al gemeld, dat ik zag dat de mond van Utopia vaak openstond tijdens zijn kür, terwijl Carl bekend staat als een vriendelijke ruiter.

Dat was mij ook opgevallen, meende zelfs een keer een tong te zien maar kan ook schuim zijn geweest.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:38

xMercury schreef:
Altijd heerlijk om die negatieve reacties te lezen over Charlotte :)) kan daar echt van genieten. Ze bewijst anders toch echt keer op keer om de allerbeste te zijn en heb toch meer vertrouwen in de kennis van de jury dan het volk op bokt hier :))

Ach wat is negatieviteit?

Ik heb haar vorig jaar op de OS zien rijden en was toen mega onder de indruk van hoe zij haar paard de baan rond stuurde en ik was werkelijk waar verbaasd dat het stangtrekken van Adelinde beloond werd met zilver.

Deze keer had ik dat niet. Ik vond het allemaal wat tam maar ik vond zeker wel dat adelinde een stuk vriendelijker reed dan vorig jaar.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:00

Ik heb de top 4 even teruggekeken (helaas gisteren niet kunnen kijken) en kan me bijna helemaal vinden in de plaatsing.
Edward heeft super gereden gezien hoe kort zij nog maar een combinatie zijn, die gaat in de toekomst echt wel die top 3 in! Helaas heb ik wel wat haperingen gezien en dat heeft hem denk ik punten gekost. Het is nog net het laatste beetje spanning waarmee het net niet vloeiend oogt. Hij heeft wel altijd fantastische muziek!
Adelinde heeft top gereden, je kan zien dat ze aan de ontspaning aan het werken is. Ze is alleen nu nog in een proces en er daarmee nog niet helemaal. Haar pirouettes waren echt fenomenaal en haar piaffe pirouettes zijn ook altijd mooi, al mag hij meer gewicht dragen op zijn achterhand in de piaffe. muziek paste mooi bij het geheel.
Bij Helen zag ik ook haperingen, maar ze reed wel een HEEL expressieve proef. De muziek vond ik niks, maar dat is ook smaak. Het zag er wel wat rommelig uit en het oogde wat mij betreft niet altijd even vloeiend in de overgangen. Ik had Adelinde wel boven haar gezet, gewoon omdat het bij Adelinde allemaal zo super strak en vloeiend in elkaar overging.
Tja ik vind dat Charlotte heeft toch echt wel fenomenaal gereden. Ze had hem er goed aan en ik vond Valegro NIET zwaar in de hand ogen. Muziek moet je van houden, het is wat bombastisch, maar het past wel bij Valegro zijn bouw en bewegingen. Vond het een hele mooie harmonische proef met tot in detail bij het paard passende muziek én technisch heel sterk. Een wr vind ik wel weer wat overdreven...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:03

Dat wordt gezegd ja, maar het kan nog wel wat vriendelijker. Zoals hij loopt in halshouding en zeker wanneer ze naar piaffe gaat, het stanggebruik en de takt van beweging...
Ik vind dat ze te hoog is geeindigd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:18

xMercury schreef:

Ik heb bij Valegro ook niet het 'wauw' gevoel, MAAR de oefeningen zijn wel allemaal correct. Houding is goed. Technisch zit de boel gewoon zo goed in elkaar, daar kan de concurrentie wel veel van leren. Dat het geen 'kippenvel' kür is hoort niet te betekenen dat het een slechte kür is. Qua uitvoering is Charlotte gewoon de beste. En IMO is kippenvel puur het emotiegehalte, een gedeelte wat een jury toch voor een gedeelte uit hoort te schakelen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:35

Ligt het aan mij of liep de muziek van Edward niet gelijk met de oefeningen? Had het idee dat hij wat voor op de muziek was steeds..

Charlotte had toch geen WR gereden trouwens? Meen dat dat record in de kür nog steeds op naam van Edward en Totilas staat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:48

Waarom lopen dergelijke topics altijd uit op 'he he, persoon X of persoon Y reed echt wel beter'.
Normaal ben ik echt wel een voorstander van de uiting van eigen meningen, maar ik zou eens 1 topic willen meemaken waarbij er gewoon vrede genomen kan worden met de uitslag. Want de uitspraak 'het is en blijft een jurysport' blijft gewoon gelden. En als het dan nog objectief zou blijven, maar dit soort topics eindigen toch altijd in persoonlijk gehakketak.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:56

Mee eens hoor Gini, ik vind ook dat Edward hoger had mogen eindigen, alleen van zijn kür op muziek krijg ik kippevel, die van Charlotte niet, hoewel zij echt spot on reed en een hoge moeilijkheidsgraad heeft. Terecht eerst daardoor vind ik :)

Maar ik ben geen jury, helaas pindakaas, ik leg me erbij neer :+

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:57

Quote van de wiki: "In 2010 won Totilas onder Edward Gal drie gouden medailles op de World Equestrian Games in Kentucky/Lexington, een unieke prestatie. Samen met Imke Schellekens-Bartels en Hans-Peter Minderhoud won hij de teammedaille. Ook in de individuele fase bleek de combinatie onverslaanbaar, met een percentage van 85,708% wonnen zij de Grand Prix Special [4] en een dag later ontving Gal de derde gouden medaille voor het winnen van de kür op muziek met een score van 91.80%.[5] "

Dus ze hebben inderdaad geen wr gereden, my bad!
Ze zaten er wel dichtbij..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:13

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:18

Ik heb hem net ook weer terug gekeken en ik moet zeggen, hier kan Charlotte met Valegro toch niet aan tippen hoor! Die kwaliteit én harmonie én perfecte muziek én de technische uitvoering.. Tijdens de hele kur kippenvel en tranen in mijn ogen, ookal heb ik hem al weet niet hoe vaak gezien.
Als ik dit dan zie mis ik ze echt wel! Wie weet wat voor records ze nog hadden kunnen rijden...
Maar ja, dat is leven in het verleden. Ik hoop in ieder geval dat Totilas weer in de ring verschijnt in goede gezondheid!

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:23

Hahaha! Schitterende foto!