Vijfjarig meisje zwaargewond na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

Re: Vijfjarig meisje zwaargewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:50

sterkte voor het meisje, ouders en alle mensen die het hebben gezien.. heftig hoor.....

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:41

Heel veel sterkte voor het meisje, ouders en naasten! Hopelijk komt het goed!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:56

Ik heb gereageerd in het aftreksel van dit topic ondanks het feit dat ik het niet zo kies vindt om zo'n topic op dit moment te starten.
Ik wens de ouders heel veel sterkte. Ik moet er niet aan denken dat het mijn dochter zou zijn maar dat had zomaar kunnen zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje en is niet te voorzien.

Ik duim er voor dat deze kleine meid er bovenop komt en weer plezier gaat krijgen in de paarden.

Ouders: jullie hebben niets fout gedaan! Dit is gewoon stomme pech.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:26

heel veel sterkte voor de ouders

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:51

Heel veel sterkte!

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:56

bigone schreef:
Zo'n jong kind moet je er helemaal niet opzetten, acht jaar is vroeg genoeg om te beginnen. En stapritjes maken met een ouder die het paard vasthoud aan het hoofdstel?? Weet je hoe hoog het is voor een kleintje tot de grond en je houd het paard misschien wel vast als het schrikt maar dat kind vliegt eraf, ook al loop je er naast. Hoop dat het kind helemaal hersteld, heb het ook anders meegemaakt bij kennissen.

Ik denk dat jij daar niet over mag oordelen ik denk dat ouders zelf de verantwoording mogen nemen wat ze wel en niet met hun kind mogen doen, zal je sterker vertellen heb een eigen pony een tinker van 5 jaar mijn dochter is 5 jaar en die rijd er al alleen op. Het is jammer dat er nu gelijk gezegd wordt dat er geen jonge kinderen op een pony mogen zitten, net als wat iemand anders al zei als er een topic voorbij kom en heet ziet er lief uit dan is het wel schattig en leuk

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:35

Suelza schreef:
Bij mij mogen ze het niet... Vanaf 7 mogen ze te paard. Wetenschappelijk bewezen dat het ongezond is voor een kind. Er een keertje opzitten vind ik iets heel anders als rijden.

Verder staat deze hele discussie los van dit verhaal/topic. Het lijkt mij vreselijk als ouder als er zo gespeculeerd wordt open en bloot op internet (terwijl niemand er bij is geweest en het hele verhaal kent), terwijl jouw dochtertje hoogstwaarschijnlijk nog op de intensive care ligt en je nog niet weet wat de lange termijn schade aan de hersenen zou kunnen zijn...

:(

Heb je een bron hiervan? Ben wel benieuwd. Heb het namelijk nog nooit gehoord.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:40

Wat erg voor dat kind, ouders en manegeeigenaren. En de discussie of het wel of niet verstandig is om zo jong een kind te laten rijden hoort volgens mij niet bij dit topic. Dat is een heel andere discussie en ongelukkig van een paard vallen is helaas iets wat je op alle leeftijden kan overkomen.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:01

Wendy schreef:
Wat doet een 5-jarige op een paard/pony?

Mijn dochter van 4,5 jaar rijd ook elke week een paar rondjes, met cap en op een zadeltje met handvat.
Ik heb de pony altijd vast en loop mee, met lichtrijden ondersteun ik haar ook.

Maar dan nog het blijven beesten en er kan van alles gebeuren, maar dat kan overal.
Zij heeft ookal een paar keer een behoorlijke val gemaakt met haar fiets.

Ontopic:

Heel sneu voor alle betrokkenen, ik hoop dat het meisje er weer helemaal bovenop komt!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:00

kimmysan schreef:
Suelza schreef:
Bij mij mogen ze het niet... Vanaf 7 mogen ze te paard. Wetenschappelijk bewezen dat het ongezond is voor een kind. Er een keertje opzitten vind ik iets heel anders als rijden.

Verder staat deze hele discussie los van dit verhaal/topic. Het lijkt mij vreselijk als ouder als er zo gespeculeerd wordt open en bloot op internet (terwijl niemand er bij is geweest en het hele verhaal kent), terwijl jouw dochtertje hoogstwaarschijnlijk nog op de intensive care ligt en je nog niet weet wat de lange termijn schade aan de hersenen zou kunnen zijn...

:(

Heb je een bron hiervan? Ben wel benieuwd. Heb het namelijk nog nooit gehoord.

Moet je even googlen, het is inmiddels een algemeen bekend iets. Je kunt gewoon zoeken op onderzoeken of wat het dan ook moge zijn wat jij er precies van weten wilt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:11

geheel off topic dan toch, maar welke onderzoeken?? Ik zit er va geboorte op, met 4 stapritjes en 5 in de les. Zoonlief van geboorte erop en va 3 korte stukjes op zijn shet.

Ik ken nog tientallen mensen die vanaf geboorte erop hebben gezeten en van jongs af aan op pony's hebben gereden. Misschien niet meteen een uur, maar altijd op paarden gezeten.

Ik, onze zoon, al die mensen die ik ken hebben geen klachten van het paardrijden en lopen niet eens zo gek rond ofzo. Daarnaast is niemand ooit onderzocht of iets gevraagd in mijn omgeving. Dat zijn dan natuurlijk heeeeeeeel toevallig nou net de mensen die niet ondezocht zijn en ook heel toevallig niks mankeren.

( en als ik al iets zou mankeren, zou ik dat voor lief nemen, ben met een gebroken been, hernia en zware buikoperaties niet gestopt )

Artsen? Ben meerdere keren geopereerd ( aan verschillende dingen, door verschillende oorzaken ) en eerste wat ze roepen; voorlopig niet paardrijden.

Dan moeten ze alles verbieden. Haal ook dat hobbelpaard bij de C&A dan weg. En verbied vooral voetbal voor kinderen!! Onze zoon begon op zijn 6 met voetbal, kwam in selectie toen hij 8/9 was en heeft ernstige pijnen en groeiproblemen gehad. NU is hij 16 en mag/kan na 2,5 jaar niks weer gaan voetballen. Hij had pech, want de rest van de selectie had er geen last van. Moeten ze dan voetbal maar verbieden? Volkssport nr 1.

Fietsen is levensgevaarlijk. Honden in huis die kinderen bijten ( even afgezien van de reden/omstandigheden ), dus maar geen huisdieren meer nemen?

Mijn broer (35) is zwaar lichamelijk gehandicapt en juist paardrijden ontspant. Levensgevaarlijk met iemand die geen kant op kan en niks zelf kan, maar iedereen geniet er zo van, dus dat afnemen? Echt niet. Er wordt geselecteerd op hele brave paarden en zowel paard als invalide persoon erop worden vastgehouden. Dus je probeert van alles te voorkomen om het mensen naar hun zin te maken.
Bij m;n broer kan erweinirger worden. Maar het blijven dieren. En toch geven dieren heel veel plezier en nemen we gewoon de risico's voor lief.

Ongelukken zijn rot. Maar om nou te gaan zeuren dat een kind van 5 niet even op een paardje mag, is echt onzin. In de auto stappen is nog altijd het gevaarlijkste en in de speeltuin spelen is ook niet 100% veilig. Toch wil je met je kids ergens heen en wil je ze laten buitenspelen. En dus ook met dieren laten omgaan.

En dan was ze 6 of 7 of 8 geweest? was ze misschien ook gevallen en precies hetzelfde overkomen. Net zo rot. Laten we hopen dat een jong kind flexibel is en goed in staat is te herstellen.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 03:08

Hoop ten allerzeerste dat alles in orde komt met die kleine meid!!
En wens alle vrienden en familie zeer veel sterkte toe...xx

Maar Wat me dan irriteerd is het feit dat er mensen gaan zeuren dat t kind in kwestie "pas" 5 is..
Ik zelf begon ook met rijden toen ik 4 was!!!
Er zitten zo vaak kleine kinderen op een paard of pony, en als daarvan foto's geplaatst worden komen alleen reacties als "aah wat lief!....tot er een keer iets gebeurd en dan gaan mensen meteen wijzen met een vingertje..
kinderen vallen van n stoep, een fiets, een muurtje, een pony, uit een boom etc etc..
Vaak gaat t goed, maar soms gaat t fout...

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:54

Ik hoop dat alles weer goed gaat met de kleine meid!

Maar ook al draag je een cap is het ook niet altijd veilig!
Heb ook vorig jaar van een val van een paard een lichte hersenschuding gehad.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:56

Het is jammer dat er nog geen updates naar buiten zijn gebracht, hopelijk is in dit geval geen nieuws, goed nieuws.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:00

Wauw superpony helemaal geweldig gezegd!

Denk dat ik ook liever het kind ben van de ouders die me af en toe op een pony zetten, waarvan ik mag spelen in de speeltuin, die me overal mee naar toe nemen enzovoorts. Dan het kind van de 'superouders' hier op Bokt die het overal tegen beschermen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:01

magda_90 schreef:
Het is jammer dat er nog geen updates naar buiten zijn gebracht, hopelijk is in dit geval geen nieuws, goed nieuws.

Ik zou ook geen updates geven nadat ik zo afgekraakt word. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:03

Is ook zeker zo, maar toch zou ik het graag willen weten. En net wat je zegt, geef mij de ouders maar zoals jij ze omschrijft. Zo had ik ze ook, hoe vaak ik wel niet uit bomen met gevallen of met de fiets, of in de sloot lag en ga zo maar door. Ik ben nog steeds gezond en heb nergens wat van over gehouden. :D

Maedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:31

Hier de gevraagde update: het meisje (dat wél een cap droeg op de A/B- pony) maakt het naar omstandigheden goed, ze is inmiddels weer aanspreekbaar en vd intensive care af.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:33

Bedankt voor deze informatie, ben heel blij te horen dat het beter met haar gaat!

Ik hoop dat ze het vertrouwen straks weer krijgt om weer te rijden!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:41

Dat is goed nieuws!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:56

Maedje schreef:
Hier de gevraagde update: het meisje (dat wél een cap droeg op de A/B- pony) maakt het naar omstandigheden goed, ze is inmiddels weer aanspreekbaar en vd intensive care af.

dat is fijn om te lezen
wens haar en haar ouders maar heel veel sterkte en een spoedig herstel toe

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:57

thanks voor je update! pffff gelukkig dat klinkt al een stukje beter! hopen dat ze snel naar huis kan!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:19

Dit is inderdaad fijn om te lezen !
Is er misschien een mogelijkheid om een kaartje te sturen !
Wat zou het mooi zijn als er heel veel kaarten gestuurd worden
door de bokkers die meeleven met de kleine meid en haar familie !
Kan ook naar 1 persoon die er dan voor zorgt dat ze op de goede plek komen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:11

Maedje schreef:

Wat fijn om te horen in ieder geval.

Hoop maar dat ze er uiteindelijk niet teveel schrik aan over gehouden heeft :(:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:12

Wel jong zeg...een 5-jarig meisje op manege les. Op mijn manege mocht dat toen niet, daar moest je 7 jaar zijn voordat je op les mocht.