Dierenarts heeft pony onterecht laten inslapen *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:28

Ik geloofde het meteen omdat ik het werk van deze DA ken en ze maakt echt grove fouten, dit mag niet kunnen in Nederland.

Pauline

Re: Dierenarts heeft pony onterecht laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:41

Wat een vreselijk verhaal. Als je in NL aan de verkeerde kant van de lijn zit kom je met geen godsmogelijkheid door instantieel geworstel heen. Een uitspraak na 2 jaar is geen uitzondering. Integendeel.
Het is goed dat de nationale ombudsman en de tuchtraad je nu in het gelijk gesteld hebben maar je paard krijg je er nooit mee terug. :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:16

kitbits schreef:
Ik geloofde het meteen omdat ik het werk van deze DA ken en ze maakt echt grove fouten, dit mag niet kunnen in Nederland.

Ik heb nooit problemen met haar gehad, maar heb dan ook geen ernstig ziek paard gehad.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:17

Ik kan er niets aan doen maar ik vind het nog steeds een vaag verhaal. Ik geloof best in hoofdlijnen dat je onrecht is aangedaan met betrekking tot het inslapen van je pony maar alles er omheen riekt gewoon naar een ordinaire burenruzie. Dat het dan escaleert op je erf, verbaast me dus niets. Dat je dus bent meegenomen ook niet. Dat staat los van de aanklacht die al op papier was gezet. Ik wil je één tip geven. Laat je niet verleiden tot een laagvloerse welles-nietes geruzie, die kan je niet gebruiken. Probeer er boven te staan door je in te houden.

Bandira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:40

Beste mensen allemaal, wat iedereen van het verhaal vind moet je zelf weten. Maar ik kan een ding vertellen.... Alles is waar, alles is echt gebeurd helaas. Het is geen vaag verhaal maar wel een bizar en ingewikkeld verhaal. Dit is nog maar een stukje ervan. Jullie zouden ook kunnen stoppen met wel of nietes en blij kunnen zijn voor Maydan dat ze na zoveel inspanning nu eindelijk het eerste stukje gerechtigheid heeft gehaald. Hier heeft Maydan heel veel bloed zweet en tranen voor moeten laten. Niemand wil op zo'n manier zijn paard verliezen. En ik kan het weten, ben er namelijk bij geweest... Het moment waarop Bliksem werd afgemaakt :(

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:41

En wat heb je er aan gedaan om dat tegen te houden dan?

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:42

bandira meld jij je nu speciaal aan om te reageren? of ben jij mayden??
waar of niet dit is internet dus laat elkaar gelove wat ze wille geloven hoe hard dat ook is voor mayden als het waar is

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:50

Ik denk niet dat Bandira dezelfde persoon is als Madyan want ze maakt veel minder taalfouten. :D

Volgens mij gaat dit om 'mijn' veearts en ik ben juist erg over haar te spreken. Volgens mij was ze toen nét klaar met haar opleiding, misschien is het een gebrek aan ervaring geweest...? Is een uitspraak van het tuchtcollege ergens te vinden?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:52

En hoe zit het met die mishandeling uit dat artikel in de LC? Is dat ook niet gebeurd?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:57

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:58

Is het niet zo dat we in Nederland een gerechtsysteem hebben, dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen?
Ik geloof het verhaal wel! Mensen kunnen tot veel in staat zijn!
En zeker een heel verhaal verdraaien om iemamd maar een hak te zetten :j

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:11

knetterhard schreef:
Is het niet zo dat we in Nederland een gerechtsysteem hebben, dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen?
Ik geloof het verhaal wel! Mensen kunnen tot veel in staat zijn!
En zeker een heel verhaal verdraaien om iemamd maar een hak te zetten :j

Mee eens!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:20

Madyan schreef:
Ik ben opgepakt op verdenking van een gestolen pony die in Friesland stond, daar ben ik voor vrij gesproken. op 5 april 2012 mij werd ook heling ten laste gelegd door twee valse getuigen verklaringen ben ik veroordeeld voor een geldboete! mishandeling en nalatigheid van mijn eigen paard ben ik ook voor vrijgesproken. De nationale ombudsman start niet zomaar een onderzoek in naar wat er bij mij op het erf is gebeurd. Zij hadden niet het ercht om mijn paarden te onderzoeken. Arrestatie bevel is oook verdwenen raar!!!

Ik heb een gegoogled want dat doe ik dat als ik dit soort dingen lees.
Was dit het "diefstal" verhaal?
http://www.grootsneek.nl/34650/verhaal- ... lopt-niet/

Verder heb ik niks onoirbaars kunnen vinden over Karin Meijer (normaal staat internet bol van ervaringen als er sprake is van malafide handel) maar dat lijkt niet zo, dus weest gerust.

Tja, er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal, maar wat er met je pony is gebeurd is echt bizar. Sterkte met de hele zaak.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:23

Isegrim schreef:
Ik denk niet dat Bandira dezelfde persoon is als Madyan want ze maakt veel minder taalfouten. :D

Volgens mij gaat dit om 'mijn' veearts en ik ben juist erg over haar te spreken. Volgens mij was ze toen nét klaar met haar opleiding, misschien is het een gebrek aan ervaring geweest...? Is een uitspraak van het tuchtcollege ergens te vinden?

Of ze voelde zich onder druk gezet door de politie. Hoe het ook zij, dit moet je als veearts toch echt niet willen. Gelijk een tuchtzaak aan je broek die door de eiser wordt gewonnen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:30

Wat een verschrikkelijk verhaal! Tja de dierenarts die die pony heeft in laten slapen.... Ergens snap ik het wel. Toen mijn paard geopereerd was heeft hij de eerste 2 maanden er als een dood vogeltje bij gestaan. Dus kan me voorstellen dat deze pony er niet lekker bij stond. Het is niet meer dan logisch dat die pony er zo bij stond. Als ik die dierenarts was had ik wel even gewacht tot er meer bekend zou zijn. Maar uiteindelijk is de politie de grote schuldige in dit verhaal. Sinds dat 144 gedoe is dierenmishandeling misschien wel een hot item geworden bij de politie. Zeker in die periode misschien. Geen idee ik probeer een logische verklaring te bedenken hoor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:34

Komt dan toch de aap uit de mouw.

Verhaal altijd 2 kanten dat blijkt dan maar weer.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:35

En wat ben jij van Carina? of ben je de oude huurder van haar andere paard :+

Misschien handig om je naam eronder te zetten ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:37

Cowgirl schreef:
Komt dan toch de aap uit de mouw.

Verhaal altijd 2 kanten dat blijkt dan maar weer.

en wie zegt dat deze kant waar is? ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:44

het lijkt wel een soap! :=

*pakt koekjestrommel*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:14

Had al zo'n vermoeden dat dit levensechte soap ging worden, is het nu.
Was zeer de moeite waard om 5 blz mee te lezen.
Benieuwd naar de eindconclusie (als die ooit getrokken kan worden, want heb het vermoeden dat hier
vroeger of later wel een slot op gegooid wordt)

Blijft echter wel vreemd dat eiser in gelijk is gesteld bij het tuchtrecht, dan moet er toch ergens iets mis zijn gegaan.
Hoewel vooralsnog het vonnis nog niet te vinden is op internet.

Gaat rest volgen....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:27

Wat een beetje vreemd is, is dat de openingspost van dit topic vooralsnog de enige bron is voor dit verhaal. Waar komt het vandaan? De uitspraak staat (nog?) niet online. Die wil ik eerst wel eens zien, want al dit gerel leidt nergens toe.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:28

Ik ben ook benieuwd, wat het verhaal nou daadwerkelijk is :+
Het is mij nu wel duidelijk dat het verhaal zeker 2 kanten heeft :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:32

Slotje voor overleg.

LindyH

Re: Dierenarts heeft pony onterecht laten inslapen *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:58

Omdat we zo veel posts hebben moeten verwijderen is er niet veel meer over van dit topic. We verwachten er ook niet veel goeds meer van. Daarom blijft dit topic op slot.

Voor de geïnteresseerden is er een update in de OP geplaatst.