Paard zakt door brug in recreatiegebied Spaarnwoude *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 23:23

MiraLooks schreef:
Ik was even benieuwd of het recreatieschap al eens over de brug is gekomen want we weten allemaal wel wat zo'n geintje kost.

Goeie woordkeuze ;) Ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:33

Ik heb dit topic niet eerder gezien maar nu wel doorgelezen, wat heftig zeg... Eerst al zo lang boxrust door blessure en nu dit.. Wat een ellende zeg en nou ook nog met die sloot. Pff en wat ontzettend slecht dat die DA rekeningen niet betaald worden en dat jullie die nu moeten voorschieten. Ik vind eigenlijk dat jullie daarnaast ook nog recht hebben op een vergoeding want wat is dit gevaarlijk en bizar wat er gebeurd is.
Hoe gaat het nu?

_velowhisp

Re: Paard zakt door brug in recreatiegebied Spaarnwoude *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:37

het recreatie schap bleef maar niet reageren, dus is mijn moeder naar de bank/ verzekering iets gestapt en heef daar alle opeis rechten gekregen (waar we al de hele tijd recht op hadden, maar dus niet kregen) nu is het een kwestie van 'herinneringen' blijven sturen tot ze gek van ons worden en het toch maar betalen. helaas is ons verteld dat dit maanden tot soms jaren kan duren, dus het is nogsteeds afwachten.

@saskiakefie we krijgen inderdaad een vergoeding voor de dierenarts kosten, maar ook hebben we recht op 'emotionele vergoeding' (heeft een andere naam, maar weet ik even niet meer) voor alle toestand en voor het bijna een jaar uit de running zijn (nou rijden wij geen wedstrijden, maar stel we zouden wel dat soort dingen doen zouden we dat voor bijna een jaar niet kunnen doen, voor ons is niet kunnen rijden niet zo erg, het meer een ongelukkig, gestresst paard met pijn die geen paard kan zijn omdat ze op rust moest, niet kon rennen of met vriendjes kon zijn (gelukkig nu weer wel, maar daardoor gaat het herstel wel langzamer en dus later rijden, maar dat was dus een bewuste keuze)

met vlos gaat het nu zn gangetje, het gaat langzaam omdat ze nu zichzelf (eigenlijk te veel) beweegt in de kudde en de opbouw niet helemaal goed is verlopen door het gedoe met de sloot en rennen in de wei mar het gaat vooruit. we rijden nog niet, omdat ik haar pees toch nog niet helemaal vertrouw (ik wil eigenlijk nog een scan, maar de vorige scan was eigenlijk de laatste, maar dat was voor de sloot en rennen op de wei, alleen nu wil mijn moeder niet nog een scan omdat de vorige keer officieel de laatste keer was, en de DA had gezegd dat het niet meer nodig was (waardoor de kosten misschien niet vergoed wordt), maar ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die te vroeg zijn begonnen, en dan het juist erger hebben gemaakt) wel doen we gondwerk, vrijheidsdressuur en wandelingetjes.
De wond is al weer een stuk kleiner geworden, en gaat nu ook niet meer open. nogsteeds doen we er elke dag mesitran zalf op en het ziet er nogsteeds elke dag beter uit. :)

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 07:55

Ik vind het godsgeklaagt dat het recreatieschap zn werk (het onderhoud van de ruiterpaden/bruggen) niet goed doet (want als rijksinstelling krijgen ze daar vast subsidie voor) en dan vervolgens als er schade door ontstaat vooral de boel treineert... Schan-da-lig !! Ik zou er mee naar de rijdende rechter stappen !!
Als het een fietsje was geweest met een kind dan hadden ze niet geweten hoe snel ze op de stoep moeten staan met een struik bloemen. Maar nu is het gelukkig maar een paard en zijn er geen gewonden (of zo ????)
sorry maar de stoom komt uit mn oren.. -:(- -:(-

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:06

Ze krijgen inderdaad subsidie, maar niet genoeg. En even heel lullig, het geld voor de schadevergoeding moet uit hetzelfde (lege) potje komen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben er net zo nijdig over als jou/jullie, maar het is wat minder zwart-wit.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:42

Snap ik allemaal wel.. Maar ik kan geen medelijden hebben met het recreatieschap. Ik vind dat zij de keuze maken hoe zij hun subsidie besteden. Sterker nog daar moeten zij ook verantwoording voor nemen. Als zij de keuze maken om minder geld uit te geven aan het onderhoud van de bruggen en er daardoor schade ontstaat dan is het toch niet meer dan fatsoenlijk dat zij dan ook hun verantwoordelijkheid nemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:12

Vreemd, want er zijn veel muziekfestivals in de zomermaanden in de Spaarnwoude en van dat geld wordt ook naar ze zeggen gebruikt voor het onderhoud van alles in de Spaarnwoude.

Dus...........

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:59

Ik denk eerlijk gezegd dat er van dat bedrag niet zo gek veel overblijft. Als je ziet hoe het terrein er uit ziet na de festivals, daar zit ook een hoop opknapwerk in.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:00

Als je verder gaat zoeken, dan zie je dat de baten lager zijn dan de lasten (in elk geval in 2011) voor dit stuk van het recreatieschap Noord-Holland. Er is een gat van 2 miljoen euro.

De helft van de baten komt inderdaad uit de exploitatie, dus uit die festivals, maar belanghebbende gemeentes betalen bijvoorbeeld nog geen 20% van de baten. de provincie betaalt ook 20%.

De intentie om dit incident te vergoeden moet ondanks het tekort ook helemaal de vraag niet zijn of het vergoed moet worden en ik hoop echt dat er niet zoveel moeite gedaan hoeft te worden door de eigenaars om dat voor elkaar te krijgen.

Ik denk wel dat het aangeeft dat het best wel eens heel lastig kan gaan worden om beschikbare middelen te vinden om deze bruggen aan te pakken en veilig te maken voor alle groepen recreanten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:59

Kaula schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat er van dat bedrag niet zo gek veel overblijft. Als je ziet hoe het terrein er uit ziet na de festivals, daar zit ook een hoop opknapwerk in.

Ik kan het me wel voorstellen........ hoe het er dan eruit ziet na de festival. Ik ga er nooit heen, wel is het elke zomer raak met al die mensen die erheen gaan als ik onderweg ben naar en van mijn paard.

Dus ik dacht van wat een hoop mensen, dan moet er toch iets overblijven van dat geld voor het onderhoud en of om ervan een vergoeding te kunnen betalen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:05

Bah, de nachtmerrie van elke ruiter dit. Wij hebben ook vergelijkbare bruggen hier in de buurt, en ze zijn wel stevig, maar toch ben ik altijd een beetje gespannen als ik eroverheen ga. Ik rij ook altijd boven de balken die in de lengte van de brug liggen. Daar rusten de planken direct op, en ik hoop zo het risico dat we er door zakken te verminderen. Vaak stijg ik ook af. De brug kan immers ook glad zijn bij nat weer. En heel eerlijk... Mijn paard kan beter alleen te water gaan zodat ik nog hulp kan bellen dan dat ik er onder lig geplet te worden...

Maar heel veel beterschap nog met je paardje!!