Tomtesterom: In 1 week een wilde Mustang temmen en berijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cami_x

Re: Tomtesterom: In 1 week een wilde Mustang temmen en berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:37

Het waren toch 5 valkjes? :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:40

Ja er zaten indd valkjes bij...

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:45

Ik geloof er persoonlijk geen *** van :) volgens mij hebben ze gewoon een 'normaal' paard tussen die mustangs gezet en die getemd.. Het is en blijft een programma en kan 100% opgezet spel zijn. En indien niet hebben ze wel een heel goede, rustige, nieuwsgierige, en alles behalve angstige mustang eruit gekozen.
Hoe kan iemand zonder ervaring nu op 1 week een mustang gaan zoeken, vangen, temmen en zadelmak maken?

Cami_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:52

Ik geloof het inderdaad ook niet... Misschien is het wel een echte mustang, maar hebben ze er gewoon veeeeel meer weken over gedaan, en de mensen doen geloven dat het allemaal op 1 week is gebeurd!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:01

Ik daag hem uit om het met een mustang te doen die ik voor hem zal uitkiezen.
Of hij mag bij ons op stal komen. Er staat een driejarige die na een maand nog steeds niet 100% zadelmak is. Die doet nog regelmatig rodeo en je kan er nog steeds niet op zonder 2 hulpjes..

Cami_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:03

Dat is het rare! Tamme paarden zijn soms ook niet de gemakkelijkste! Dan gaat hij random op een mustang zitten die superbraaf is :?

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:08

Ik denk dat dit is om gewoon het verhaal van begin (vangen mustangs) tot einde (getemd) te kunnen laten zien.
Hij gaat gewoon mee mustangs vangen en begint met een ander gevangen dier. Dat maakt toch niet uit of die uit die groep komt of niet?

Dit is natuurlijk niet de beste aflevering wat betreft het doorzettingsvermogen, kracht, moed etc waarover Tom Waes beschikt. Het is omdat het over paarden gaat dat die hier op Bokt gezet is. Wil je toch weten hoe gek Tom Waes is en je twijfelt aan de echtheden van zijn shows, kijk dan naar die van Marathon Des Sables. Evengoed een schitterende aflevering.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:34

Een vriendin van een vroegere verzorgster hier heeft stage gelopen op die ranch, en blijkbaar klopt het verhaal wel hoor. Als je het meest mensgerichte paard uitkiest, en deze technieken gebruikt, dan denk ik dat de meesten onder ons dit wel kunnen. Die wilde/halfwilde paarden zijn ook nog niet afgestompt/sufgeknuffeld door hun eigenaars zoals onze "huispaarden", en reageren daardoor ook beter hierop. Ik geloof trouwens dat je ieder paard zonder rodeo zadelmak kan maken als je het op de juiste manier doet.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:15

Dat geloof ik ook, maar niet binnen een week,,

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:18

Jullie zoeken er wel erg veel achter, mij maakt het niet uit, ik geloof best dat het paard wild was dat hij heeft 'getemd'. Het viel me gewoon op dat het niet een paard was dat op het begin was gevangen, that's all