Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Air schreef:Ik geloof dat voor die grens door de FEI toch echt duidelijke regels zijn opgesteld. De grens wordt alleen overschreden en er wordt een oogje dichtgeknepen. Iets wat niet moet kunnen, helemaal niet als de beelden er niet om liegen.
[***] schreef:Heleennn schreef:Nee daar niet van, Anky weet zeker waar ze mee bezig is! Zij gebruikt de methodes dus wss op de correcte manier anders zou ze ook niet deze resultaten behalen.
Bijvoorbeeld Charlotte Dujardin behaald ook goede resultaten en die gebruikt geen rollkur of iets wat daar in die buurt van komt.
speurneusc schreef:((Dit vind ik nou altijd interessant. Hoe weet je dat zo zeker dan?
Het feit dat ze er nooit fotografisch op "betrapt" zijn, betekent niet meteen dat ze het thuis achter gesloten deuren ook niet doen...))
owww op die fiets... tsja heb me buurman nooit iemand zien vermoorden maar feit dat ze er nooit fotografisch op "betrapt" zijn betekent niet meteen dat ze het thuis achter gesloten deuren ook niet doen...
uitspraken dus die kant nog wal raken, iemand beschuldigen om het beschuldigen dus...
Horses at work staat vol momentopnamen en daar wordt commentaar niet geschuwd, integendeel, geen commentaar is geen geldig bericht. Maar momentopnamen van topsporters mogen niet becommentarieerd worden, of je bent jaloers, onwetend, of de beste stuurman die aan wal staat.
Gini schreef:Ik vind het wel een beetje grappig dat er bij zulke foto's altijd wel "momentopname" geroepen wordt. Alles op een hoop worden dat wel veel momentopnamen.Horses at work staat vol momentopnamen en daar wordt commentaar niet geschuwd, integendeel, geen commentaar is geen geldig bericht. Maar momentopnamen van topsporters mogen niet becommentarieerd worden, of je bent jaloers, onwetend, of de beste stuurman die aan wal staat.
Altijd opmerkelijk vind ik dat.
speurneusc schreef:tsja beste stuurlui staan weer aan wal... ook hier
allemaal heftig commentaar leveren maar ooit dit zelfde nivo bereikt dan??? kan je daar aan tippen???
Het is in en in triest dat deze mensen met deze manier van trainen zo'n hoog niveau bereiken. Dat zoiets toegestaan wordt. Ergens komen is één, maar de manier waarop is i.m.o. net zo belangrijk. listiglistje schreef:Gini schreef:Ik vind het wel een beetje grappig dat er bij zulke foto's altijd wel "momentopname" geroepen wordt. Alles op een hoop worden dat wel veel momentopnamen.Horses at work staat vol momentopnamen en daar wordt commentaar niet geschuwd, integendeel, geen commentaar is geen geldig bericht. Maar momentopnamen van topsporters mogen niet becommentarieerd worden, of je bent jaloers, onwetend, of de beste stuurman die aan wal staat.
Volgens mij is HAW nog altijd eigen keus qua foto's plaatsen en men weet dat men commentaar moet geven....
Topsporters daar in tegen, geen eigen keus dat er over ze geluld wordt nav foto's en die zitten ook echt niet op commentaar van betweterige penny's te wachten
Heleennn schreef:Ik heb al verschillende trainingsvideo's van Charlotte gezien, zowel thuis als op de dag voor een wedstrijd op het terrein. Ik zie nergens iets verkeerd behalve hier en daar miscommunicatie, maar dat komt bij iedereen wel eens voor. Zowel bij topruiters als bij de amateurs.
Gini schreef:Ik vind het wel een beetje grappig dat er bij zulke foto's altijd wel "momentopname" geroepen wordt. Alles op een hoop worden dat wel veel momentopnamen.Horses at work staat vol momentopnamen en daar wordt commentaar niet geschuwd, integendeel, geen commentaar is geen geldig bericht. Maar momentopnamen van topsporters mogen niet becommentarieerd worden, of je bent jaloers, onwetend, of de beste stuurman die aan wal staat.
Amen!
speurneusc schreef:Heleennn schreef:Ik heb al verschillende trainingsvideo's van Charlotte gezien, zowel thuis als op de dag voor een wedstrijd op het terrein. Ik zie nergens iets verkeerd behalve hier en daar miscommunicatie, maar dat komt bij iedereen wel eens voor. Zowel bij topruiters als bij de amateurs.
is ook een filmpje van miss 20 min?? zitten nog 23,5 uur in en dag, 7 dagen per jaar 52 wk etc... weet jij wat ze dan doet??
kan me niet voorstellen dat iemand die elke dag op paard zit, meerdere paarden per dag dar het daarbij bij allemaal perfect gaat volgens het boekje..... zulke heiilige boontjes worden niet gemaakt en zeker niet geboren
wat een onzin allemaal zeg pffff is de pownie zitter genoeg in de zeik gezet, zoeken jullie nw slachtoffers
Vladie schreef:Ik vind dit soort foto's altijd heel gevaarlijk omdat het hoofdzakelijk moment opnames zijn. En iedereen doet wel eens niet zo aardig tegen hun paard/ pony of je er nu op zit of naast loopt.
slokkie schreef:unihorses schreef:er is een mail richting fei, en knhsmaar niet door mij
![]()
Oke......
Maar je spreekt toch officials aan op het terrein bij zulke grove fouten?
Met de foto's als ondersteuning.
chelle_dora schreef:Vind de foto's ook walgelijk om te zien. Rollkur zal ongetwijfeld zijn nut hebben en als het paard vervelend is mag hij best op zijn falie krijgen..
passion13 schreef:Ik heb de bokkers die het hier mee eens zien nog geen
Duidelijke argumenten gezien waarom iemand zoiets doet.
Alleen iedereen trekt wel eens of schopt. Spreek voor je zelf.
Als je paard zacht is in de mond hoef je maar lichte druk te geven
Om hem terug te krijgen. En dat geld ook voor het schoppen
Bij de paarden bij ons op stal ( niet nodig). En dat lijkt mij
Fijner voor paard en ruiter dat lijken me toch duidelijke argumenten
Waarom deze handelingen niet nodig zijn.
pien_2010 schreef:chelle_dora schreef:Vind de foto's ook walgelijk om te zien. Rollkur zal ongetwijfeld zijn nut hebben en als het paard vervelend is mag hij best op zijn falie krijgen..
Rollkür is verboden om een bepaalde tijd te doen daar het paard belemmerd wordt om normaal adem te halen. Dus rollkur daarbij is geen sprake van op zijn falie geven maar gebruik ervan betekent dieren mishandeling. Daar zouden we allemaal tegen moeten zijn.
Daarbij vind ik gebruik van rollkur altijd een zwakte aanbod want het paard wordt gedwongen om een oefening uit te voeren middels een uiterst pressie middel waar het ook niet beter van wordt. Mensen als Helen langenhanenbergh die eerlijk rijden hebben dat ook niet nodig en zullen het ook nooit gebruiken, dat omdat zij vanuit echte kennis van de dressuur hun paarden beleren en stapje voor stapje naar de top rijden. Dat zie je al aan hoe die paarden van dat soort ruiters prachtig en mooi bespierd zijn en werkelijk correct gereden worden van achter naar voren en meer en meer naarmate ze ouder worden in de verzameling gaan. Het zijn altijd de moderne ruiters die vinden dat zij zich hiervan moeten bedienen. Dat komt omdat er ook bij topruiters helaas de kennis ontbreekt hoe een paard correct te rijden zodat het durchlassig vanuit het SKALA zijn oefeningen op dat hoge niveau kan doen. Maar dat is weer een andere discussie. En als je dus niet correct kunt rijden, dan wordt iets wat nooit en te nimmer zou mogen, goed gepraat. Het trieste daarvan is dat je daarmee ook een fout signaal afgeeft als topruiter aan een hoop ruiters die jong zijn of minder ver, dat het normaal is om je te bedienen van die methodieken. Kijk maar hier naar de meningen op BOKT. En zo wordt de onkunde dus ook nog eens als goed betiteld met allerlei excuses en is de cirkel rond. Voor de dressuur sport en vooral voor het paard is dat natuurlijk heel triest en doodzonde!