Meer dan 20 ernstig vermagerde paarden weggehaald bij manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Meer dan 20 ernstig vermagerde paarden weggehaald bij manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:16

Ik heb in Dinther gewoond... En wij zochten dus een binnenbak om af en toe in te rijden...

Is nu 1,5-2 jaar geleden... Toen was het vooral rommelig, paarden die we zagen, zagen er ehm.. tjah... Er liepen wel wat magere beesten bij, maar niet schandalig... Moet toegeven dat de paarden toen in de bak stonden en zij vooral aan het vertellen was over der geweldige hengst (?) Maar het verhaal klopte niet... (verhalen die ze zei, konden niet kloppen (over wedstrijden etc.)) Niet de stallen in geweest toen, we kwamen immers voor het huren/meerijden in een binnenbak...

Uiteindelijk daar niet gaan rijden trouwens, want we hadden iets anders gevonden :)

Vorig jaar zochten we een kinderpony... Toen werden we de manege gestuurd, want maneges hebben altijd wel brave kinderpony's blabla... Toen dus wel in de stallen geweest... Paarden stonden er op stenen... Bij elkaar te krap... De helft zag er niet uit... Toen heeft diegene met wie ik mee kijken was, ook een melding gemaakt... Wij zijn ook binnen geweest bij de mensen, want we hadden een afspraak gemaakt om naar een pony te gaan kijken... (Gelukkig geen kids bij ons... want we wilden eerst een keer zelf kijken en als het iets was... dan pas... anders is het elke keer een teleurstelling) maar het was echt triest gewoon... Ze moest iets gaan doen (weet niet eens meer wat) en weet dat wij naar de auto zijn gelopen en weg zijn gereden...

Het is heel stom... je kan op een verkeerde dag komen, verkeerd tijdstip... En 100 excuses hebben waarom de stallen niet schoon zijn of er veel viezigheid in ligt.. maar hier lag er werkelijk alleen smerige kuil wat nog niet opgegeten was op de grond :S (en nee, niet als bodembedekking, maar echt als rest... )

Heb er toen niets meer van gehoord hoe dat is afgelopen.. Maar ik zeg ook heel eerlijk dat ik niet snap dat er kinderen reden van een jaar of 16... die moeten toch beter weten? Dat je een kind van 12 nog iets wijs kan maken ok... Maar ouder?

Het verhaal om Omroep Brabant blijf ik raar vinden... Als ik het vermoeden heb dat iemand mijn paard vergiftigd dan neem ik maatregelen..

Maar was het ook niet dat deze manege wel vaak van eigenaar veranderd is?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:57

Moderatoropmerking:
Onthoud dat informatie op Bokt.nl door de hele wereld gevonden kan worden, en dat anderen dit niet altijd op prijs zullen stellen. Willen jullie er op letten dat jullie niet gaan speculeren en er geen namen van maneges en personen genoemd worden? Alvast bedankt.
We gaan nog kijken of het nodig is om bepaalde berichten te verwijderen of aan te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:03

De rest van de wereld heeft tegenwoordig ook Google Bagheera_206, dus ik denk dat het weghalen van de manegenaam hier niet zo heel veel toe zal voegen.
Die beesten zijn vast niet in belg genomen omdat hun eigenaar zweetvoeten heeft.

Ellis_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:07

Arme beestjes......
van mij mogen ze die tent sluiten en goeie eigenaren zoeken voor
die dieren

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:45

-
Laatst bijgewerkt door Happy16 op 15-06-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:47

sjors11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:14

Waar ik vooral van schrik zijn alle reacties op bokt, het is goed om bepaalde dingen te vinden etc, maar als ik nu lees dat paarden misschien vergiftigd zijn en dat er ook een dierenarts bij is geweest...tja elk verhaal heeft 2 kanten, zullen we gewoon vooral hopen dat de paarden goed opgevangen worden en dat alles voor alle betrokkenen weer goed komt... en afwachten wat de werkelijke reden is van de slechte gezondheid?

ik vind het ook vreselijk dat er helaas teveel paarden verwaarloosd worden in de Nederland, zie dierenbescherming Nederland bijvoorbeeld, is het onwetendheid zijn het financiën?

misschien moer er een paarden verzekering komen die je net als een ww kan ondersteunen in geval als je in zwaar weer terecht komt ofzo... en eerder aan een bel trekken, want kan me kort geleden ook nog een verhaal herinneren waarbij een dierenarts meerdere meldingen had gedaan, maar de politie het ook niet zo nodig vond... tja wie bepaald dat dan...

ik wil in ieder geval iedereen die betrokken is en dus ook vooral alle lieve paardjes die in beslag zijn genomen, want weghalen zal ook een hoop stress hebben gegeven voor ze, arme dieren,

soms vraag ik me af of het niet beter en goedkoper is als er een ploeg verzorgers en d.a's daar tijdelijk worden geplaatst om de boel op te lossen...

kusjesxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:08

Wat een onzin, en mensen hebben altijd alleen maar oordelen! als je het allemaal zo goed weet dan kan je praten. maar serieus hou je mond want jullie weten niks:) ga maar keer met die mensen praten. hun hele leven zit erin en hun hebben nooit slecht voor die paarden gezorgd..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:53

kusjesxxxx schreef:
Wat een onzin, en mensen hebben altijd alleen maar oordelen! als je het allemaal zo goed weet dan kan je praten. maar serieus hou je mond want jullie weten niks:) ga maar keer met die mensen praten. hun hele leven zit erin en hun hebben nooit slecht voor die paarden gezorgd..

Aha je eerste bericht, vandaag geregistreerd... jij weet hier meer van, vertel? :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:57

kusjesxxxx schreef:

dat is duidelijk dat hun hele leven er in zit
maar dan nog kun je je paarden niet laten leven van kleine plukjes kuil en samen in stallen
en niet beweren dat het niet zo is want er zijn zat mensen die het van dichtbij meegemaakt hebben

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:18

mmm 2 berichten van mensen die nog nooit eerder ergens gepost hebben. vind dat toch altijd erg verdacht.

En wat betreft de stress van het weghalen, ik denk dat die paarden dat snel vergeten zijn als ze eindelijk eens een keer iin een fatsoenlijke box met fatsoenlijk eten staan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:31

2 pony's in een ruime stal vind ik dan nog steeds niet zo'n ramp.. Sociaal gezien goed ;) maar dan wel graag in een loopstal of iig kleine pony's... Dat was niet altijd het geval...

Op elke stal waar mijn paard heeft gestaan en waar ik kwam, waren de stallen (in sommige gevallen ook niet!) wel eens vies als je aankwam (wel elke dag uitgedaan/opgestrooid) maar je paard kon er nog wel fatsoenlijk staan....

Nouja in het dorp gingen toen ook al veel roddels rond..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:34

snap niet dat niet meteen alle dieren zijn meegenomen, waarom zouden ze voor die overige paarden wel goed zorgen?

kusjesxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:19

ik vind het niet nodig om er iets over te vertellen. ik ken die mensen en ik weet wel beter dus doe en denk wat je wilt, ik ben het er niet mee eens

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:21

Maar als jij die mensen kent en het beter weet... waarom dan ons niet het juiste verhaal vertellen? Dan krijg je ons misschien zover dat wij er anders over gaan denken. Beetje jammer om alles bij voorbaat al op te geven..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:21

kusjesxxxx schreef:
ik vind het niet nodig om er iets over te vertellen. ik ken die mensen en ik weet wel beter dus doe en denk wat je wilt, ik ben het er niet mee eens

Reageer hier dan ook niet.... :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:22

Foaly schreef:
Maar als jij die mensen kent en het beter weet... waarom dan ons niet het juiste verhaal vertellen? Dan krijg je ons misschien zover dat wij er anders over gaan denken. Beetje jammer om alles bij voorbaat al op te geven..

Inderdaad.. ben ik het wel mee eens.

kusjesxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:24

ja heb je zeker gelijk in , en ik bepaal zelf wel of ik erop reageer:) ik kan je zoiezo vertellen dat ik nog nooit mensen heb gezien die zoveel voor die paarden over hebben! hun hebben hun hele leven alles voor die dieren gedaan, nooit op vakantie, nooit iets leuks doen. alles voor de dieren! en dan zeggen dat ze dierenbeulen zijn? onzin

kusjesxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:25

maar sommige dingen zijn prive :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:29

Weet je, ga dat dan maar aan de mensen van de politie en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit , die bij de inbeslagname aanwezig waren, vertellen :j
En misschien later ook nog aan de rechter....

Of zouden dat ook allemaal van die roze Penny-meisjes zijn als de mensen die dit hierboven omschrijven en het toch echt anders ervaren hebben :?

Wij als lezers gaan uit van wat we krijgen voorgeschoteld, dus tja .. als jij iets weet ter verdediging van deze mensen: brand los !

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:32

kusjesxxxx schreef:
maar sommige dingen zijn prive :)

Dan moet je verder niet reageren omdat je weet dat je zulke vragen zult krijgen ;)
Meid, jij weet wat jij weet, maar ik ben van mening dat deze mensen niet goed voor hun dieren hebben gezorgd en de mensen die er voor lessen kwamen of hun paard er gestald hadden staan een bord voor hun kop hadden.

Vind het rotter voor de dieren dan voor de eigenaren..

*halleluja*

kusjesxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:35

Ik ben het er gewoon niet mee eens, je mag geloven wat je zelf wil, ik wilde alleen even mijn mening geven:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:39

Prima, een mening mag je hebben, maar het is dan wel zo prettig als die ook kunt onderbouwen, dan hebben andere mensen er misschien ook iets aan ...

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:41

Shirley schreef:
Prima, een mening mag je hebben, maar het is dan wel zo prettig als die ook kunt onderbouwen, dan hebben andere mensen er misschien ook iets aan ...

_/-\o_

kusjesxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:41

ik weet hoe de paarden zijn overleden, dit kan zeker niet door vermagering, de manen vielen uit, ze kregen bulten waar het bloed uitspoot.
er gebeuren vaker rare dingen die niet te verklaren zijn daar, maar de politie doet er niks aan om deze mensen te helpen..