Afschieten van wilde paarden in Australië begonnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Afschieten van wilde paarden in Australië begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:36

Dat de mens doet en laten kan wat die wilt, maar dat dierenwelzijn echt wel niet op nummer 1 staat. Wie daar in gelooft, is naief.
Hier moeten dieren dood omdat er geen groen meer is en geen eten, elders waar dat groen wel in overvloed is, zet de mens er de bijl in, andere dieren in de hongersnood duwend.
Bah, de mens draait en keert en doet maar en vindt allerlei argumenten om het te rechtvaardigen. En weet je wat, merendeel slikken die argumenten. En ondertussen gaat het wanbeheer gewoon verder. Ik word er zowaar melancholisch van.

Anoniem

Re: Afschieten van wilde paarden in Australië begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:01

Ik vind het ook wat kortzichtig terpetijn, wb oostvaardersplassen ben ik het wel met je eens, ik woon in lelystad, het is een dorre boel met kuddes van duizenden beesten, geen boom kan meer groeien...

het is heel naar, maar ik denk niet dat het anders kan :n

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:44

Australiërs hebben iets tegen uitheemse soorten(paarden) maar hebben ze zich ook niet ten koste van de Aboriginals over heel Australië verspreid en vermenigvuldigd?

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:29

purkie schreef:
[ Video ]

Australiërs hebben iets tegen uitheemse soorten(paarden) maar hebben ze zich ook niet ten koste van de Aboriginals over heel Australië verspreid en vermenigvuldigd?

_/-\o_ Het zouden vast goede endurance paarden zijn! btw waarom laten ze niet wat natuurlijke vijanden op ze los ipv een helicopter

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:43

Laura_Zodine schreef:
purkie schreef:
[ Video ]

_/-\o_ Het zouden vast goede endurance paarden zijn! btw waarom laten ze niet wat natuurlijke vijanden op ze los ipv een helicopter

Omdat dat nu net HET grootste probleem van het ecosysteem van Australië is! De invoer van dieren die daar geen natuurlijke vijanden hebben! Iedere natuurlijke vijand die je los laat zal zelf een plaag worden, want ook deze heeft geen natuurlijke vijand. Het ecosysteem van Australië heeft zich op dermate manier geëvolueerd door de afgelegen positie van het continent en het tijdstip van loskomen van het moedercontinent de flora en fauna zich totaal anders hebben ontwikkeld dan die op de andere continenten. Alles wat je importeert zal een plaag vormen omdat er geen einde van de voedselketen meer bestaat. Ja, 1 einde, het roofdier dat mens heet.

Hoe zonde het misschien ook mag zijn voor deze paarden, het is vele malen desastreuzer als deze dieren in grote getale blijven bestaan. Vooral het grasland van Australië vormt een uniek ecosysteem dat wordt bedreigd door droogte enerzijds en uitheemse soorten anderzijds. Binnen de graslanden komen diersoorten voor die nergens ter wereld voorkomen. Bij verwoesting zullen juist deze dieren zich het slechtste aan kunnen passen op de nieuwe situatie (de geïmporteerde planten en dieren hebben immers al bewezen dit te goed te kunnen). Dit heeft tot gevolg dat ipv 10.000 paarden er een aantal soorten volledig uitgeroeid kunnen worden uiteindelijk.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:00

liedje89 schreef:
Leffroi schreef:
Het enige waar ik mij druk om kan maken.. Wat gaan ze met het vlees doen? Moet je eens kijken hoeveel monden je daarvoor kan voeden. Haast lekkerder en 'natuurlijker' vlees vind je niet. Is dat ook bekend? Of gaan ze ze verbranden ofzo?

Volgens mij laten ze het liggen want in het nieuwsbericht hebben ze het ook over dingo's. Lijkt me trouwens ook dat dat geen goed vlees is omdat er teveel stress is bij het schieten.

Het hoeft ook geen 1e kwaliteit te zijn lijkt mij. Ik denk dat landen als Afrika al blij zijn met elk soort voedsel dat te eten valt. Tenminste, dat is wat ik denk :)