Politie laat man niet naar zijn paarden gaan ivm brand-video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:23

Mindim schreef:
little_king schreef:
Ze hebben het druk genoeg om buiten het erf om alles in de gaten te houden, als ze dat ook nog op het erf moeten doen is er geen overzicht meer.
Want wat voor kromme gedachte heeft iemand die zijn paarden wil gaan voeren?

Welke kromme gedachte gaat die nog meer hebben? Ik kan nog wel dat fotolijstje uit de keuken halen?

Dat hij na meerdere waarschuwingen een pepperspray in zijn gezicht kreeg is echt zijn eigen schuld.
De rest van de verwondingen, daar zet ik vraagtekens bij.

Paarden rustig houden? Al die drukte en vuur, zijn over het algemeen best verontrustend voor een paard :)

edit ow wacht je bedoeld dit anders.

nee ook niet paarden rustig houden, ineens denkt die man aan dat foto lijstje en waar je denkt dat hij op stal is, is hij dat ineens niet meer
Laatst bijgewerkt door little_king op 20-05-13 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:24

LoveBodin schreef:
ooh echt, ik weet best dat de politie niet rozengeur en manenschijn zijn. D'r zitten rotte appels tussen en 't zijn en blijvne mensen.
Maar we hebben hun kant van 't verhaal niet gehoord, en weten niet volledig wat er gebeurt is, dus er over oordelen op één kant, vind ik wat te snel gaan :)

funnyhorses, waarom zouden we die man nog geloven? hij heeft al een keer gelogen (of een verkeerde reden gegeven_), waarom zou hij ook niet hier de halve waarheid vertellen? Of dingen overdrijven?

Ik vind het te onduidelijk, sorry,d at ik er meteen zeg dat hij liegt, maar ik vind het hele verhaal van de man te onduidelijk en tegenstrijdig (en 't wordt tegengesproken), dus helemaal betrouwbaar, nee.

Nogmaals, je gaat er van uit dat die man liegt, terwijl derden berichten wat de man gezegd zou hebben of berichten de conclusies die ze hebben getrokken. Dat wil niet zeggen dat de man liegt.

LoveBodin

Re: Politie laat man niet naar zijn paarden gaan ivm brand-video

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:30

Ik zal 't nuanceren: ik weet niet of het volledige verhaal gelogen is.
Ik vind het wel erg onbetrouwbaar, omdat het nu al wordt tegengesproken door anderen die er ook bij waren.
En omdat dat ene deel onbetrouwbaar vind (er wordt hier overigens wel door iedereen vanuit gegaan dat die man de paarden ging voeren, wat door die andere bron is gezegd), weet ik niet of ik de rest wel moet geloven.

En aangezien het überhaupt maar één kant van 't verhala is (waardoor ik sowieso twijfel met een mening vormen), vind ik niet dat we er vanuit kunnen gaan dat deze man zo hard is aangepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:38

Toen ik een jaar of 11 was is onze boerderij compleet afgebrand, we hadden toen een stuk of 6 paarden een hond en nog wat katten.
We kwamen terug van een dag weg en troffen s'avonds een brandende boerderij aan.
Het voorhuis stond niet in brand maar de schuur daar achter wel.
Mijn vader wilde het voorhuis in, ik dacht dat hij meende dat de hond nog in huis zat.
De paarden stonden de hele dag al buiten en dus ook nog s'avonds.
Ondanks vermaningen van de politie dat wij op afstand moesten blijven gaf mijn vader daar ook geen gehoor aan.
Die verkeerde in een waas en gaf totaal geen gehoor aan de politie, een kameraad zag dat hij geen gehoor gaf en door de tuin glipte richting het huis. Twee agenten en de kameraad moesten boven op hem springen en nog konden ze mijn vader niet tegen houden waarop hij uiteindelijk ook met wat geweld tegen de grond is gewerkt.
Ik ben die agenten ontzettend dankbaar want als ze dat niet hadden gedaan, had mijn vader het niet kunnen na vertellen.
Want na nog geen 5 min. dat ze mijn vader tegen de grond hadden gewerkt was het vuur overgeslagen op het voor huis en stond deze in lichte laaie. De hond bleek achteraf in de huifkar te liggen welke een eind van de boerderij af stond.

Een brandweer commandant maakt een inschatting van het gevaar en als hij aangeeft dat het onveilig is dan moeten de agenten er voor zorgen dat iedereen op afstand blijft.
Wanneer iemand dan niet luisterd moet je ook bedenken dat zo'n persoon op dat moment ook niet voor reden vatbaar is, dan helpt het niet om even rustig in gesprek te gaan.
Zo'n persoon bulkt van de emoties en adrenaline net als mijn vader destijds en geloof me dan komen oerkrachten vrij dan helpt het gewoon staande houden niet meer.
De emoties van de man zijn heel logisch maar de reactie van de politie is ook niet meer dan alles uit de kast halen om de man in veiligheid te houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ullaatje

Vreemd verhaal,

Maar ik weet wel dat als het mijn paarden betrof, niemand mij zou kunnen tegenhouden mijn paarden te gaan redden.

Anoniem

Dat zegt de politie ook hoor Bodin dat de man zijn paarden ging voeren. De krant zegt dat de man zijn paarden buiten wilde zetten.
Wie waren erbij en spreken het tegen dan, ik lees ook weer dat het niet tegengesproken wordt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:42

Omdat het eerste bericht, waarin stond dat de man werd 'mishandeld' (om 't maar even zo te zeggen), dus tegen gesproken werd door de politie (iig gedeeltelijk), weet ik niet in hoeverre de rest ook betrouwbaar is.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:43

Juist Osmo
En dan klaag je de politie niet aan, dan geef je ze in plaats een bloemetje!

En paarden voeren is gewoon niet belangrijk. dat hij ze zou willen redden kan ik begrijpen, willen voeren is gewoon erg eigenwijs.
En daarmee heb ik geen medelijden met de man, wat er ook gebeurt is.
Wie niet horen wil moet dan maar voelen.
Als er allemaal mensen over het erf gaan zwerven omdat de een wil voeren, de ander dit en de ander dat is er geen overzicht meer.
Dus simpel, niemand mag het erf meer op. Ook niet mannetje die paardjes gaat voeren.
Want loopt het verkeerd af heeft de politie het ook weer gedaan bij de politie bashers.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:44

little_king schreef:
Juist Osmo
En dan klaag je de politie niet aan, dan geef je ze in plaats een bloemetje!

En paarden voeren is gewoon niet belangrijk. dat hij ze zou willen redden kan ik begrijpen, willen voeren is gewoon erg eigenwijs.
En daarmee heb ik geen medelijden met de man, wat er ook gebeurt is.
Wie niet horen wil moet dan maar voelen.
Als er allemaal mensen over het erf gaan zwerven omdat de een wil voeren, de ander dit en de ander dat is er geen overzicht meer.
Dus simpel, niemand mag het erf meer op. Ook niet mannetje die paardjes gaat voeren.
Want loopt het verkeerd af heeft de politie het ook weer gedaan bij de politie bashers.

Helemaal mee eens.

Gewoon luisteren, geen uitzonderingen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:47

OsMo schreef:
Toen ik een jaar of 11 was is onze boerderij compleet afgebrand, we hadden toen een stuk of 6 paarden een hond en nog wat katten.
We kwamen terug van een dag weg en troffen s'avonds een brandende boerderij aan.
Het voorhuis stond niet in brand maar de schuur daar achter wel.
Mijn vader wilde het voorhuis in, ik dacht dat hij meende dat de hond nog in huis zat.
De paarden stonden de hele dag al buiten en dus ook nog s'avonds.
Ondanks vermaningen van de politie dat wij op afstand moesten blijven gaf mijn vader daar ook geen gehoor aan.
Die verkeerde in een waas en gaf totaal geen gehoor aan de politie, een kameraad zag dat hij geen gehoor gaf en door de tuin glipte richting het huis. Twee agenten en de kameraad moesten boven op hem springen en nog konden ze mijn vader niet tegen houden waarop hij uiteindelijk ook met wat geweld tegen de grond is gewerkt.
Ik ben die agenten ontzettend dankbaar want als ze dat niet hadden gedaan, had mijn vader het niet kunnen na vertellen.
Want na nog geen 5 min. dat ze mijn vader tegen de grond hadden gewerkt was het vuur overgeslagen op het voor huis en stond deze in lichte laaie. De hond bleek achteraf in de huifkar te liggen welke een eind van de boerderij af stond.

Een brandweer commandant maakt een inschatting van het gevaar en als hij aangeeft dat het onveilig is dan moeten de agenten er voor zorgen dat iedereen op afstand blijft.
Wanneer iemand dan niet luisterd moet je ook bedenken dat zo'n persoon op dat moment ook niet voor reden vatbaar is, dan helpt het niet om even rustig in gesprek te gaan.
Zo'n persoon bulkt van de emoties en adrenaline net als mijn vader destijds en geloof me dan komen oerkrachten vrij dan helpt het gewoon staande houden niet meer.
De emoties van de man zijn heel logisch maar de reactie van de politie is ook niet meer dan alles uit de kast halen om de man in veiligheid te houden.

Heftig verhaal. :(:)

Gelukkig heeft de hond het wel overleefd.

Geeft wel een goed inzicht in de situatie natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat als de liefde voor je dieren zo groot is en er gebeurt zoiets heftigs dat je in alle staten bent.

Kan me inderdaad ook wel vinden in de post van little_king. Stel dát het verkeerd gegaan was.
Nederland op zn kop. Ik zie zn vrouw (mocht hij deze hebben) al snikkend op tv: 'Ze hadden m tegen moeten houden...Waarom??'

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:52

Mindim schreef:
Dat wist die man toch niet van tevoren? ;)
Ik spreek mezelf niet tegen, ik heb alleen nu meer info dan die man daar toen ter plekke had. Als hij van te voren wist dat zijn paarden niets zou overkomen, had ie niet zo moeilijk gedaan, denk je ook niet, maar goed dat wist ie niet :)*

De politie wist toch ook niet van te voren dat het wel veilig was, omdat de paarden achteraf niets bleken te hebben? Dat 'wist hij niet van te voren' werkt dan twee kanten op hè..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:00

Al dat gedoe ook altijd. Het is ook nooit goed wat ze ook doen.
Gisteren hoorde ik ook als iets over iemand die zegt te zijn mishandeld in de gevangenis. Als deze meneer gewoon geluisterd had was er niets aan de hand geweest. Zo simpel is het ze zijn er voor de veiligheid en heus niet om te klieren iemand tegen te houden. Natuurlijk snappen ze dat die man vol emotie zit maar ze kunnen nu eenmaal niet zeggen dat doe je maar op eigen verantwoordelijkheid als deze meneer daardoor was overleden was er weer gezeik omdat de politie niet voldoende had gedaan om de man tegen te houden. Als politie kun je het eigenlijk nooit goed doen.

Kijk en dat deze man pissig is dat moet hij zelf weten maar om hiermee de publiciteit op te zoeken. Ik word er gewoon moe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:21

Iris82 ja liefde voor je dieren en als die vervolgens in gevaar zijn dat maakt je blind.
Gelukkig had de hond niks, we waren ook heel erg blij dat alle dieren niks hadden.

Door wat ik zelf heb mee gemaakt weet ik dat je op zo'n moment niet een goede inschatting kan maken of het wel of niet veilig is, terwijl brandweer mensen daar voor getraind zijn.
De brandweer geeft dan ook niet voor niets instructies aan de agenten dat ze mensen op afstand houden ook omdat brandweer mensen hun werk naar behoren moeten kunnen uitvoeren.

Mijn vader heeft zich trouwens ook wel flink wat dagen goed beurs gevoeld maar ja wat wil je als je niet te houden bent en ze je met geweld tegen de grond moeten werken.
Mijn vader was achteraf wel blij dat ze hem hadden tegen gehouden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:18

Het lijkt me overigens volkomen duidelijk dat die man niet even in alle rust zijn paarden ging voeren, maar juist andersom, wou controleren of ze nog rustig waren en eventueel wat hooi ofzo geven om ze te kalmeren.

Ik snap niet zo dat iedereen zo loopt te hameren op het voeren.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:20

manic schreef:
Het lijkt me overigens volkomen duidelijk dat die man niet even in alle rust zijn paarden ging voeren, maar juist andersom, wou controleren of ze nog rustig waren en eventueel wat hooi ofzo geven om ze te kalmeren.

Ik snap niet zo dat iedereen zo loopt te hameren op het voeren.

either way, die man had dat gewoon niet moeten doen.
Zoals OsMo hier al zei (heftig verhaal trouwens, gelukkig dat je hond het wel overleefde!), liefde maakt blind.
Als er zoiets gebeurt, weet je niet hoe mensen reageren. Ik ken 't verhaal (waargebeurd overigens), van iemand die toen z'n huis in de brand stond, zich rustig aan ging kleden en z'n tanden ging poetsen. Je weet niet hoe mensen reageren, en daarom mag er niemand bij

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:25

Tsja, die inschatting kan ik in ieder geval niet maken. Ik snap de motivatie van beide kanten wel.

Het klinkt wel alsof de politie agent een beetje -te- fanatiek werd, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat het een situatie was waar mensen in paniek niet voor rede vatbaar zijn en je iemand hardhandig aan moet pakken om ze tegen zichzelf te beschermen.

Niet iets waar ik iets zinnigs over kan zeggen vanacht mijn keyboard.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:31

manic schreef:
Tsja, die inschatting kan ik in ieder geval niet maken. Ik snap de motivatie van beide kanten wel.

Het klinkt wel alsof de politie agent een beetje -te- fanatiek werd, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat het een situatie was waar mensen in paniek niet voor rede vatbaar zijn en je iemand hardhandig aan moet pakken om ze tegen zichzelf te beschermen.

Niet iets waar ik iets zinnigs over kan zeggen vanacht mijn keyboard.

Waarom te fanatiek?
Zoals je in 't verhala van Osmo kan lezen, mensen kunnen het vaak niet inschatten. Juist de brandweer wel, die zijn professionals. En als de brandweer tegen de politie zegt: houd het erf vrij, dan is dat iets wat die politie moet doen. Dat is op dat moment die taak. En de brandweer maakte die inschatting, zij hebben er dan ook verstand van. Niet de man die de paarden ging voeren. Of jij of ik :). Daarvoor is de brandweer.
En hoe hard deze man exact is aangepakt is ook onduidelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:31

Tja, als ik denk aan politie en regeltjes,dan moet ik zeggen dat veel regeltjes totaal nergens op slaan. Per situatie moet je aanpassingen maken op die regels,om het goed te kunnen doen. Helaas is aanpassen per situatie niet iets wat door veel politie-agenten wordt gedaan (logisch,aangezien het beleid krom is)
Ik kan me dus wel voorstellen dat iemand tegen de regels in gaat om zijn paarden te controlen.
Of de man een waas had en ten koste van zichzelf zijn paarden wou redden is wel te zien in 99.9% van de gevallen. Dan moet je idd hard optreden om zo iemand tegen zichzelf te beschermen.
Ik zou er anders tegenaan kijken wanneer het een brandweerman was geweest die deze man had gewaarschuwd.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:57

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:09

superwoman schreef:
Dan moet je idd hard optreden om zo iemand tegen zichzelf te beschermen.
Ik zou er anders tegenaan kijken wanneer het een brandweerman was geweest die deze man had gewaarschuwd.

Joh, zou de politie niet heel misschien zijn ingelicht door de brandweer? ;) :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:25

Jolliegirl schreef:
superwoman schreef:
Dan moet je idd hard optreden om zo iemand tegen zichzelf te beschermen.

Joh, zou de politie niet heel misschien zijn ingelicht door de brandweer? ;) :P

Standaard regeltjes....alles wordt gewoon afgezet.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:33

Maar het is toch logisch dat de brandweer zich concentreerd op het vuur? Daar is het nu onmiddelijk nodig.
Anders hadden ze de politie toch niet nodig gehad?
De brandweer moet zich op dat moment met man en macht op het vuur storten, zorgen dat dat uitgaat. Met mensen praten is van latere orde, eerst moet dat vuur uit. Daarom hebben ze de politie, die ze inlichten en een bevel geven. In dit geval: niemand op 't erf (of in de buurt van 't vuur). En de politie doet dat dan.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:31

gekvanfleur schreef:
Als je niet mag, mag je niet..en ondanks dat alle bokthelden wel zullen gaan, mag je blij zijn dat er op dat moment agenten zijn die wel rationeel nadenken en je beschermen tegen onbezonnen dingen. (leuk ook om later tegen familie te zeggen: ze heeft haar paard kunnen redden, maar zelf is ze helaas door de rook bedwelmt geraakt en overleden (hoeft niet eens vuur te zijn), maar goed, jullie hebben het paard nog!!! en nee, wij konden haar niet tegenhouden want dat is eigen keus..mijn god zeg)
Zlefs de brandweercommadant moet maar even mee, die hebben gelukkig niets beters te doen..

En ja, als je dan echt niet luistert, gaat het hardhandig..eigen schuld.

Dit zal wel weer een leuk topic worden van de paardenfreaks die teveel de penny hebben gelezen en denken door brand te kunnen rennen.

En, laten we dat niet vergeten, is de agent wel idd fout geweest, maar dat zal dan snel boven tafel komen.

Ik zou nooit, maar dan ook nóóit toe kunnen kijken hoe paarden in paniek raken/langzaam sterven als er brand in de stallen is, écht niet! Je moet niet alleen aan jezelf denken, net als bij een brand in het bejaardentehuis of in een peuterspeelzaal. Dan red je die mensen toch ook?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:32

Ren jij een brandende stal in?
Geloof er weinig van.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 05:10

Bejaardentehuis mag je ook niet meer in hoor :).die mag je ook niet redden.
Zodra brandweer aanwezig is, nemen zij alles overr. Het blussen en het redden van al dan niet aanwezige mensen en dieren.
Zij weten nu eenmaal hoe het is om met vuur te werken, de gemiddelde burger niet. Zij zijn ervoor, dat is hun werk.
En daarin moeten ze niet gehinderd worden, al dan niet goed bedoelt. Want als jij dat kindertehuis in rent, en vast komt te zitten, ben je een extra persoon die gered moet worden, terwijl er al weinig tijd is, vaak. En dat kan ten koste gaan van anderen. Daarom mag er niemand meer in. Of dit nu een stal is, of een kindertehuis.