Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous85

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:59

Trouwens ontzettend medelijden met haar kinderen, in ieder geval de middelste, dat is ontzettend lief meisje....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:09

Hatsjie schreef:
Volgens mij is die Jolanda gewoon een verzamelaar, een "compulsive Hoarder".
Zie je ook wel eens op TV met hun huis vol kranten, fietsen, katten of hondjes met de stront tegen de muren aan geplakt.
Het vreemde is dat dit soort mensen vind dat er helemaal niets aan de hand is, terwijl de situatie volledig uit de klauwen giert.
Maar goed dat de dieren nu weggehaald zijn, deze dame heeft namelijk hulp nodig om haar bovenkamer weer op orde te krijgen.

Vandaar dus ook mij eerdere opmerking.
Die grote bek is een houding van haar en alles en iedereen heeft het gedaan behalve zij.
Gemeente Barendrecht staat in de plaatselijke verordening 6 paarden toe als hobby-matig gebruik.
Dus een stichting en 36 paarden gaat geheid problemen geven, daar hoef je geen Einstein voor te zijn.

shetmen en wenny geven precies aan hoe ze kan zijn: het lijkt wel een gespleten persoonlijkheid.

Hoe ze aan die paardjes is gekomen doet er niet toe, wel wat er nu met ze gaat gebeuren.
Iemand enig idee hoe die procedure gaat?
Want om straks weer te moeten lezen dat Jolanda ze gewoon terug krijgt, dat gaat er ff niet in.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:02

Ze krijgt nu de kans onderdak te vinden voor de paarden,
Als dat haar lukt krijgt ze de paarden terug als ze per paard een bedrag betaald.
Lukt dat haar niet worden de nog bruikbare paarden waarschijnlijk verkocht.
Het meerendeels van de paarden zijn shetjes overigens.
En daar zijn er helaas vollop van.

Zij onderhield deze paarden met oud brood
Wat ze elke dag kon ophalen bij een plaatselijke turkse bakker.
En ze had sponsoren die haar per maand steunen met een geld bedrag.

Het middelste meisje wordt letterlijk als sloofje gebruikt.
Zo zorg zij het meeste van de tijd voor de pony's voor zover dat voor haar mogelijk was.
En rijd jolanda vooral heel de dag rond in haar auto om bij pensionstallen
In de buurt haar o zo mooie verhalen te verkondigen en op te scheppen,
Over wat zij allemaal heeft en doet en gaat doen.
Gevalletje van grote mond ,grote verhalen,
Maar niks waar kunnen maken.

Ik voel me niet aangevallen, ik heb zelf een paard
Wat alleen nog een beetje buiten kan hobbelen.
Ik heb hem vanaf veulen en als hij op is krijg hij een spuitje
En wordt er niet mee geleurd, dat nooit.
Maar ik heb naar mijn idee me best gedaan.
Alleen werd er niet geluisterd dat was al frusterend genoeg.
En als je die pony dan voorbij ziet trompelen ( lopen kan ik het niet noemen)
Dan doet dat toch wat met je.
En als je dan 3 jaar laten ziet dat ze hem nog steeds zo laat leven,
breekt je hart helemaal.
En begrijp ik nog minder waarom ze nou niet geluisterd hebben
zowel dierenbescherming, de lid als de mensen die hun paarden daar gebracht hebben

shetmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:04

Beste allemaal,

Ik ben er nog dieper ingedoken, volgens de wet zou deze dame de dieren wanneer ze er goed voor kan zorgen dwz goede huisvesting, eten drinken en verzorgen terug kunnen krijgen.
Zij moet dan echter binnen een maand de kosten betalen die gemaakt zijn door de verschillende instanties die er voor gezorgd hebben dat de actie van gisteren tot stand is gekomen. Dan moet zij aantonen dat ze goede huisvesting voor de dieren heeft, maar iemand die alle zeilen bij moet zetten om zich zelf te onderhouden kan dit nooit realiseren.
Even kort gerekend:
29 Paarden dat betekend 1 grote baal hooi gemiddeld per dag a € 30,00 stro zuinig strooien € 25,00 dit zijn dag prijzen € 385 per week exclusief bix afvoeren van mest en eventuele hoefsmid kosten en andere bijkomende kosten. Denk niet dat haar dat gaat lukken gezien de situatie.
Tevens heb ik inmiddels begrepen dat zij nog de nodige andere achterstallige betalingen heeft staan. Hierbij is zelfs al een deurwaarder voor aan haar deur geweest en een regeling getroffen.

Dan heb ik nog het volgende gevonden:

Navajo Ranch realiseert een paardenverzor-
gingstehuis voor Rotterdam waar gehandi-
capte kinderen de paarden mogen verzorgen.
Het project wordt gerund door vrijwilligers.
(naam even weggehaald) adviseert bij de planvorming en orga-
nisatieopbouw en verstrekte een bijdrage in
de exploitatie- en leasekosten.

Het lijkt erop dat vele mensen door deze persoon gedupeerd zijn er is dus een som geld gedoneerd voor exploitatie- en leasekosten.
Sorry waar zijn deze gebleven?
Leasekosten voor een stichting met dieren!
Wat ik niet begrijp, mevrouw schijnt de nodige tattoos hebben laten aanbrengen welke voor grote sommen geld zijn aangebracht. Hoe kan dit als je je dieren niet kan onderhouden maar deze onzin wel kan aanbrengen.

Ik weet dat de stallen bestonden uit pallets, bouwzeilen en oud tuinhout.
Dus is het geld daar in ieder geval niet aan besteed.
Ik denk dat de persoon in kwestie toch wel heel veel uit te leggen heeft naar de mensen die haar geholpen hebben. Zelfs ergens in Overijssel was een benefiet avond gehouden en de opbrengst hier van is aan de stichting geschonken.

Deze vrouw zal de dieren echt niet terug krijgen, de dieren worden veelal onder gebracht bij zorg boerderijen of mensen waar van de instanties weten dat ze goed worden opgevangen.
Deze instanties hebben brede contacten en weten waarschijnlijk nu al de adressen maar moeten voor de formaliteiten een maand wachten.

De kans is groot dat het perceel wat op naam van Mevrouw zou horen te staan per opbod geveild zou kunnen worden. Gezien de betalingsproblemen die zij zich zelf op de nek heeft gehaald is dit niet geheel uit te sluiten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:08

wenny schreef:
Ze krijgt nu de kans onderdak te vinden voor de paarden,
Als dat haar lukt krijgt ze de paarden terug als ze per paard een bedrag betaald.
Lukt dat haar niet worden de nog bruikbare paarden waarschijnlijk verkocht.
Het meerendeels van de paarden zijn shetjes overigens.
En daar zijn er helaas vollop van.

Zij onderhield deze paarden met oud brood
Wat ze elke dag kon ophalen bij een plaatselijke turkse bakker.
En ze had sponsoren die haar per maand steunen met een geld bedrag.

Het middelste meisje wordt letterlijk als sloofje gebruikt.
Zo zorg zij het meeste van de tijd voor de pony's voor zover dat voor haar mogelijk was.
En rijd jolanda vooral heel de dag rond in haar auto om bij pensionstallen
In de buurt haar o zo mooie verhalen te verkondigen en op te scheppen,
Over wat zij allemaal heeft en doet en gaat doen.
Gevalletje van grote mond ,grote verhalen,
Maar niks waar kunnen maken.

breekt je hart helemaal.
zowel dierenbescherming, de lid als de mensen die hun paarden daar gebracht hebben

Ik weet uit eerste hand ook dat de meeste onhandelbaar zijn. De kans is groot dat ze als worst eindigen als ze niet terug gaan naar haar.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:21

wenny schreef:
breekt je hart helemaal.

Gelukkig voel je je niet aangevallen, want het was ook echt niet tegen jou gericht. Jij snapt wel hoe het werkt en leurt ook niet me je paard zoals je zegt. Maar al die mensen die hun paarden bij haar achtergelaten hebben deden dat dus wel (en ik waarschuw regelmatig mensen die hier hun zieke paardjes aanbieden...kijk uit..denk met ze mee, maar altijd is het of geld of zsm weg het belangrijkste hoe mooi de verhalen eerst ook lijken). En dat is het dus...mensen luisteren niet...mensen doen maar wat...en wie worden de dupe?? Juist. De paarden. Die nu bij een tok staan die er niet voor kon zorgen, omdat de mensen die in eerste instantie de verantwoordelijkheid hadden er niet meer voor wilden zorgen.....

shetmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:24

Dat is uiteraard niet de bedoeling dat ze als worst eindigen, maar vergeet niet dat er nog vaak gekeken wordt naar het welzijn van de dieren.

Ik voel me net Sherlock Holmes maar ben een zoon van haar op het spoor gekomen ene M.
Aardige vent, maar geeft aan dat hij al ruim 10 jaar geleden besloten heeft niets meer met zijn moeder te maken willen te hebben. Het erg vind wat er nu gebeurd maar zich van alle ellende distingeert. Het schijnt hij ook nog een zus heeft die ook al ruim 10 jaar niets meer met haar te maken wilt hebben.

Details verteld hij niet maar geeft aan niet te houden van de manier waarop zij zich uit hij doelt met name op de brede woorden schat. Mijn ervaring van vandaag over de worden schat die zij hanteert is dat ze spreekt met K...., T.... en G.....
Laatst bijgewerkt door Sica op 12-04-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:26

shetmen schreef:
Dat is uiteraard niet de bedoeling dat ze als worst eindigen, maar vergeet niet dat er nog vaak gekeken wordt naar het welzijn van de dieren.

Ik voel me net Sherlock Holmes maar ben een zoon van haar op het spoor gekomen ene M.
Aardige vent, maar geeft aan dat hij al ruim 10 jaar geleden besloten heeft niets meer met zijn moeder te maken willen te hebben. Het erg vind wat er nu gebeurd maar zich van alle ellende distingeert. Het schijnt hij ook nog een zus heeft die ook al ruim 10 jaar niets meer met haar te maken wilt hebben.

Details verteld hij niet maar geeft aan niet te houden van de manier waarop zij zich uit hij doelt met name op de brede woorden schat. Mijn ervaring van vandaag over de worden schat die zij hanteert is dat ze spreekt met K...., T.... en G.....

Dat van die dochter klopt ook, dat is de oudste van de twee meiden. Ze heet naar ik weet K
En wil ook niets meer met haar moeder te maken hebben.
Laatst bijgewerkt door Sica op 13-04-13 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt

shetmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:31

Klopt dat vertelde hij, ze heet K

Ook vertelde hij dat het meisje dat gisteren met een petje op wat zien is op het filmpje en de paarden helpt op te laden zijn jongste zus is.

Ik heb begrepen dat zij eerder ook een shetlander in haar achtertuin heeft gehad.
Ik weet niet of het adres nog klopt dat op naam van de stichting staat maar als dat zo is snap ik het wel.
Mega buurtje.
Laatst bijgewerkt door Sica op 12-04-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:35

Als 2 van je 3 kinderen al 10 jaar niets van je willen weten, zegt dat volgens mij wel een heleboel...
Maar ach wie ben ik om daar over te oordelen.

shetmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:38

Niet alleen de kinderen.

Het schijnt dat de meeste familie leden afscheid hebben genomen.
Zelfs vrienden en vriendinnen komen en gaan.

Zolang ze met de persoon mee praten is alles oke.
Maar praat haar niet tegen want dan maakt ze de kachel met je aan.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:40

shetman...

Hoe erg ik de hele situatie ook vind, vind ik persoonlijk dat je veel te ver gaat.
Deze mevrouw heeft (duidelijk) psychische problemen en jij gooit haar hebben en houden inclusief namen van haar kinderen (die er al helemaal niets mee te maken hebben) hier open en bloot op internet.
Dat jij zelf nieuwsgierig bent prima, maar gooi de info die je hebt gevonden niet hier neer

Daarom tem ik ook even

shetmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:44

Ja je hebt gelijk.

Het laat me niet los die arme dieren waar het omgaat.

Ik vraag me af of de bewuste stichting nog wel echt bestaat.

Op internet is er weinig over te vinden althans dat de stichting huidig nog bestaat.
Wel veel berichten uit het verleden maar niet echt uit het heden.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:46

Ik vindt het niet kunnen dat hier namen genoemd worden van haar kinderen. Mensen die haar kennen weten hoe ze met haar kinderen omgaat en ook dat ze geen contact meer heeft. Voor haar jongste dochter hoop ik dat er hulp komt zodat zij een eigen leven kan gaan leiden en niet meer zo onder invloed van haar moeder.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:47

Verder zitten er ook paarden tussen die hopelijk nog een leuk stalletje kunnen krijgen.

Anonymous85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:37

Zoals ik al eerder zei, heb ik medelijden met de middelste dochter. Dat is niet haar oudste kind, dat is namelijk M. Ik heb met alle 3 haar kinderen op
school gezeten, en K. Is altijd al een timide meisje geweest. Ik hoop voor haar dat ze haar leen op orde heeft, evenals voor M. Voor haar jongste dochter hoop ik het allerbeste.

Of deze mevrouw psychisch niet helemaal goed is, twijfel ik sterk aan. Ze is altijd zo geweest, en zoals ik al eerder zei, ontzettend a-sociaal. Ik vind verder dat haar privé leven er nu niet meer bij gehaald hoeft te worden, slechts de dieren.

En als jullie mijn mening vragen, de dieren moeten zo snel mogelijk ontnomen worden, en deze mevrouw een minimum aantal paarden laten houden, dan wel onder toezicht!

Dit loopt al jaren, en als je mij vraagt al jaren te lang.

Anonymous85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:50

Overigens is het reactie veld op rijnmond uitgeschakeld omdat er teveel emotionele berichten geplaatst werden, dat toont wel aan hoe berucht ze is in Rotterdam en omstreken!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:58

[quote="Anonymous85"]Overigens is het reactie veld op rijnmond uitgeschakeld omdat er teveel emotionele berichten geplaatst werden, dat toont wel aan hoe berucht ze is in Rotterdam en omstreken![/q

of het toont aan dat ook anderen asociaal taalgebruik kunnen bezigen...

ik vind het kortzichtig dat je zegt dat ze gewoon asociaal is. Dat schelden etc. komt ergens weg. Dat kan zijn door opvoeding (Ze heeft het niet anders geleerd), maar bijv. mensen met borderline of een andere persoonlijkheidsstoornis, zo ook hoarders, zijn ervan overtuigd dat ze het helemaal goed doen. En dan is dat schelden etc. ook gewoon onmacht (of mss zelfs toch ergens weten dat het je boven de pet groeit en eroverheen schreeuwen). Niet iedereen hanteert dezelfde waarheid. Sommige mensen zijn ook gewoon te verstandelijk beperkt om te beseffen dat het niet ok is wat ze doen.. allemaal aannames die ik nu doe, want ik ken het hele mens niet, maar ik geloof niet dat het gewoon asociaal is, en de motivatie die je erbij zegt dat ze altijd al zo is geweest en het daarom niet iets psychisch kan zijn raakt helemaal kant nog wal.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:01

Ach
Je kan er tenminste aquor goed gekeurd stage lopen :+
http://www.stagenetwerk.nl/ID/?80993317

...... en ik maar denken dat bedrijven toch echt aan bepaalde goedkeuringen moesten voldoen.
Mijn broek zakt af..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:08

Ik heb mezelf ondertussen gemeld bij de betrokken instanties en heb vanmiddag ook de dierenpolitie die hierbij betrokken was gesproken. Nu is het afwachten.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:09

Nuage schreef:
Ik heb mezelf ondertussen gemeld bij de betrokken instanties en heb vanmiddag ook de dierenpolitie die hierbij betrokken was gesproken. Nu is het afwachten.

Ik duim voor je.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:23

Dankjewel :)

DaantjeBente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:22

Wenny dat is indd de haflnger, via via bij haar terecht gekomen. Ze staat nu bij ons op stal. Samen met nog een pony.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:32

Nuage Ik duim ook voor je!

Dat er paarden onhandelbaar zijn kan ik me voorstellen.
Ze kwamen nooit maar dan ook nooit van het terrein af om lekker een stukje te lopen.
Of ander soort beweging te krijgen.

Verder weet iedereen die haar kent ook wel dat er 2 kinderen afstand hebben genomen van haar.
En dat zal niet voor niets zijn.
Iedereen die haar persoonlijk kent weet dit, want ze verteld het open en bloot aan iedereen.
Ze lijkt zich er niet voor te schamen, dat haar kinderen afstand hebben genomen.
Dus sherlock holmes mag weer de kast in het is oud nieuws,
en het gaat ook best ver om in haar prive leven te gaan spitten.

Ben je ookal bij der huis gaan kijken?of gaat dat je wel te ver . ;)
Daar woont ze al jaren dus zal heus het adres zijn wat je gevonden hebt.
Thuis heeft ze naar horen zeggen ook dierenleed.
Maar aangezien ik dat nooit zelf heb gezien kan ik dat ook niet beamen of dat werkelijk zo is.
Maar het zal me niets verbazen,Ik kijk nergens meer van op bij haar.

Ik denk dat half rotterdam wel een boekje over haar kan open doen.
Zo heeft ze het idee van die hele stichting ook van andere bedenkers gestolen/nagedaan.
Als je alle verhalen over haar wil weten/verzamelen dan ben je de eerste 5 jaar wel bezig.
Het is een boek met een open eind, en geloof me ze stopt echt niet!

Zolang mensen klakkeloos gratis dieren aanblijven bieden via mp,andere verkoop site's
Of aan haar persoonlijk aanbieden want die zijn er helaas ook blijft dit gewoon in stand.
Ik ben blij dat de paarden merendeels weg zijn, maar dat wil niet zeggen dat het nu ook echt stopt.

Daantjebente, zien de pony's er wel een beetje normaal uit?
Ik hoop dat het jullie lukt de haf terug te krijgen vreselijk is het als je zo'n paard persoonlijk kent. :(

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:45

K ben blij dat er wat aan gedaan word.
K ben daar ook lang en vaak over de vloer geweest en vaak zat de melding gemaakt dat ze er een veearts bij moest halen, en dan zei ze gerust dat die vd week al was geweest..
Que voer etc was ze niet slecht hoor, alleen het onderkomen en de gezondheid van die beesies was bagger..
K heb een ponietje daar onder mijn hoede genomen die drachtig was, en lopen nu samen op t weiland bij mn tante in brabant..
Arme diertjes, sommige ga k echt missen..

Weten jullie hoe het in zijn werking gaat als je een paard wil adopteren/overnemen?
Want dan heb ik grote belangstelling voor funghai (belgenruin). Die heb k altijd al super gevonden en kon k leuk mee overweg.
Zeg maar 2 handen en 2 hoeven op 1 buik.:)
Die zou ik evt een goed tehuis kunnen bieden.
Of moet k contact opnemen met jolanda zelf?
Maar ben blij dat er nu een eind aangekomen is, aan het lijden van ze!!