Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:14

Boehoe mensen waar maak jullie druk om 8)7 er zijn wel erge dingen in de wereld.. Kop op zeg :+

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:25

Nicole schreef:
Boehoe mensen waar maak jullie druk om 8)7 er zijn wel erge dingen in de wereld.. Kop op zeg :+

Denk dat het druk maken vanuit beide groepen is: zowel degenen die zich wél, als degenen die zich niet in de opzet kunnen vinden. Zie bijv. de quote hieronder:

superlise schreef:
Jeetje waar mensen zich wel niet druk om maken, het is maar een titel waar je verder geen ruk aan hebt hoor. Jullie doen net alsof het een of andere mega eer is en ze de jackpot wint :+

Hoe dan ook Aspen is en was awsome en ik wens alle bokt-zeikerds sterkte met het verwerken van deze uitslag :')

haha, wie maakt zich nou druk en wie is nou een zeikerd :D ??

Gaat erom dat als je een enquete zó serieus op Bokt zet, met nominaties en officiële stemsite, je wellicht wel iets beter mag nadenken over: wát vragen we nu precies te nomineren en wát definiëren we als 'Bokt paard van het jaar'.

In iedere studie leer je dat het stellen van een vraag (voor wat voor doeleinden dan ook) moet voldoen aan bepaalde criteria, zoals duidelijkheid van de vraag, kan je op meerdere manieren de vraag interpreteren, kan je op meerdere manieren antwoord geven etc. Het enige wat ik wil aangeven is dat je door een open vraag te stellen (en dan nog eens een vage) je dus tegen dit soort dingen aanloopt en je dus aan alle kanten appels met peren zit te vergelijken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de nummers 1 t/m 3 (of 1 t/m 10) hun plek niet gun. Verre van dat. Maar feitelijk zegt het dus bar weinig....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:55

Druk maken vind ik ook een erg groot woord. Het zal me verder worst zijn. Maar als er in de eerste tekst gevraagd wordt om uitzonderlijke prestaties dan kan ik Aspen (en ook nog andere paarden) in dat rijtje gewoon niet plaatsen. Ik heb niemand nog uitzonderlijke prestaties van Aspen zien benoemen. Van B naar LT hebben al meer boktpaarden gedaan, o.a. van Amber, Malene (weet ff haar Boktnaam niet) en anderen dus dat is niet uitzonderlijk. Volgens mij heeft ie zelfs nog nooit op de Hippiade gelopen en zat boktpaarden die dat weer wel gepresteerd hebben.

Ik sluit me dus verder bij Netje aan. Er worden appels met peren vergeleken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:57

Fitzroy schreef:
Druk maken vind ik ook een erg groot woord. Het zal me verder worst zijn. Maar als er in de eerste tekst gevraagd wordt om uitzonderlijke prestaties dan kan ik Aspen (en ook nog andere paarden) in dat rijtje gewoon niet plaatsen. Ik heb niemand nog uitzonderlijke prestaties van Aspen zien benoemen. Van B naar LT hebben al meer boktpaarden gedaan, o.a. van Amber, Malene (weet ff haar Boktnaam niet) en anderen dus dat is niet uitzonderlijk. Volgens mij heeft ie zelfs nog nooit op de Hippiade gelopen en zat boktpaarden die dat weer wel gepresteerd hebben.

Ik sluit me dus verder bij Netje aan. Er worden appels met peren vergeleken.

Maar ik snap niet waarom iedereen hier over Aspen valt. Als hij als 3e was geëindigd dan had het je niks uitgemaakt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:59

Ik vond het rijtje sowieso bijzonder, laten we het daar maar ophouden. Maar als je dan toch gaat vergelijken dan vind ik bv. dat die Arabier die een wereldtitel won nadat ze haar schouder had gebroken en dus een enorme comeback maakte veel meer 'recht' heeft op deze titel dan Aspen. Want dat vind ik wel een uitzonderlijke prestatie en daar draaide het om.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:02

Uiteraard is dat een bijzondere prestatie en als je alleen naar prestaties zou gaan kijken dan had Aspen inderdaad niet als nummer 1 moeten eindigen. Maar daar ging het niet om bij deze verkiezing, dus je kan wel elke keer prestaties aanhalen... Maar daar ging het hier dus uiteindelijk niet meer om.. Want dan had die Haflinger er al helemaal niet tussen moeten staan met z'n M1.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:03

Sappos schreef:
Gefeliciteerd winnaars *\o/* Heb zelf niet gestemd omdat ik het eens ben met de mensen die kritiek leveren.

Volgende keer misschien een verkiezing houden van Bokt sportpaard van het jaar waar je Salinero, Valegro etc kan nomineren/erop kan stemmen en dan nog een aparte BOKTPAARD van het jaar verkiezing waar het dus wel gaat om de populariteit van het paard/de bokker. Ik snap de kritiek die mensen uiten, de paarden zijn onderling absoluut niet te vergelijken en daarom horen ze niet in één verkiezing thuis

Fiffill kan je dat toelichten? Ik ben ook wel benieuwd hoe je een rijfoto bewerkt. Behalve dan qua kleuren enzo :=

Bijv benen verplaatsen (zodat het paard ze hoger op lijkt te tillen/meer lijkt te strekken), hals/hoofd iets omhoog zodat er meer front op lijkt te zitten, etc.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:04

Fiffill schreef:
Sappos schreef:
Gefeliciteerd winnaars *\o/* Heb zelf niet gestemd omdat ik het eens ben met de mensen die kritiek leveren.

Volgende keer misschien een verkiezing houden van Bokt sportpaard van het jaar waar je Salinero, Valegro etc kan nomineren/erop kan stemmen en dan nog een aparte BOKTPAARD van het jaar verkiezing waar het dus wel gaat om de populariteit van het paard/de bokker. Ik snap de kritiek die mensen uiten, de paarden zijn onderling absoluut niet te vergelijken en daarom horen ze niet in één verkiezing thuis

Fiffill kan je dat toelichten? Ik ben ook wel benieuwd hoe je een rijfoto bewerkt. Behalve dan qua kleuren enzo :=

Bijv benen verplaatsen (zodat het paard ze hoger op lijkt te tillen/meer lijkt te strekken), hals/hoofd iets omhoog zodat er meer front op lijkt te zitten, etc.

Is dat echt allemaal gedaan op die fotos van Esmee?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:08

Fiffill schreef:
Sappos schreef:

Is dat een discussie die hier gevoerd moet worden of??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:12

Marjoow schreef:
Fiffill schreef:

Ik weet niet of dat op alle foto's zo is (neem aan van niet) maar daarom zei ik, je weet niet meer in hoeverre er aan gesleuteld is of niet en dat vind ik zonde (want imo is het helemaal niet nodig)

@Nicole: het gaat rond in HK's, op FB en per Pb, waarom zou dat niet openbaar besproken mogen worden? Ik vind 't namelijk wel degelijk jammer aangezien de gemiddelde bokker het niet zal weten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:14

Ik ken Aspen jammer genoeg niet, maar toch gefeliciteerd! Ook aan alle anderen, want om bij de genomineerden te zitten is al bijzonder genoeg. :)
Kan iemand een drietal hoogtepunt-topics van Aspen hier plaatsen, zodat ik mij een beeld kan vormen bij het paard en de reden waarom die hét paard van 2012 is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:16

@nynke1: dit heb ik geknipt uit het nomineertopic, is een quote van Sammie.

"De nadruk ligt op (uitzonderlijke) prestaties gedaan in het jaar 2012 waarbij 1 paard uiteindelijk als winnaar uit de bus komt" .
Dus, wat kan ik hier anders van maken?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:17

Fiffill schreef:
Marjoow schreef:

Ik weet niet of dat op alle foto's zo is (neem aan van niet) maar daarom zei ik, je weet niet meer in hoeverre er aan gesleuteld is of niet en dat vind ik zonde (want imo is het helemaal niet nodig)

@Nicole: het gaat rond in HK's, op FB en per Pb, waarom zou dat niet openbaar besproken mogen worden? Ik vind 't namelijk wel degelijk jammer aangezien de gemiddelde bokker het niet zal weten.

Omdat dit nogal offtopic is...

Ook heb ik het dier gelukkig in echt mogen bewonderen en foto's van gemaakt en zelfs een rondje op gedaan maar bij mij alleen maar lof want wauw wat rijd/reed die fijn!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:17

Fitzroy schreef:
@nynke1: dit heb ik geknipt uit het nomineertopic, is een quote van Sammie.

"De nadruk ligt op (uitzonderlijke) prestaties gedaan in het jaar 2012 waarbij 1 paard uiteindelijk als winnaar uit de bus komt" .
Dus, wat kan ik hier anders van maken?

Ja maar ze gaf in dit topic geloof ik zelf aan dat ze het vervolgens toch gemixt hebben? Dat staat hier ergens op deze pagina of een van de vorige pagina's.. Zal het zo even opzoeken. En dan nogmaals, waarom wel Aspen zo bekritiseren en die Haflinger niet? Dan komt het in mijn ogen nogal persoonlijk over..Al is dat wellicht niet zo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:19

Nicole schreef:
Fiffill schreef:

Omdat dit nogal offtopic is...

Ook heb ik het dier gelukkig in echt mogen bewonderen en foto's van gemaakt en zelfs een rondje op gedaan maar bij mij alleen maar lof want wauw wat rijd/reed die fijn!

Daarom vind ik het ook zo zonde, want ik vind het sowieso al een schitterend dier! Net als de andere paarden ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:19

Marjoow schreef:
Fiffill schreef:

Dat geloof ik niet? Zou dat? Ik kan me niet voorstellen dat dat gebeurd of ben ik nu heel naïef?

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de hele verkiezing, de uitslag en vervolgens de discussie er omheen wel een beetje typisch bokt vindt.. :o

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:47

Rhodos schreef:
Dat geloof ik niet? Zou dat? Ik kan me niet voorstellen dat dat gebeurd of ben ik nu heel naïef?

+1... Misschien dat ik echt heel naïef ben maar ik zou wel eens een vóór en na foto willen zien van iemand die dat kan... Lijkt me toch dat dat enorm opvalt.

Bovendien, met filmpjes kan dat moeilijk en ik heb het filmpje van Aspen in Esmee in haar profiel weleens gezien. Ontzettend gaaf beest, ook de andere paarden die ze onder haar kont heeft trouwens :~ . Natuurlijk niet echt te vergelijken met Salinero maar goed, wat voor titel hebben we het ook over. Lekker belangrijk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:56

Laatst bijgewerkt door Angela op 20-03-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet ivm offtopic

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:04

Niet alleen het voorbeen, maar ook die hals.. Sneu hoor, foto's bewerken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:06

Laatst bijgewerkt door Angela op 20-03-13 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet ivm offtopic

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:09

superlise schreef:
Jeetje waar mensen zich wel niet druk om maken, het is maar een titel waar je verder geen ruk aan hebt hoor. Jullie doen net alsof het een of andere mega eer is en ze de jackpot wint :+

Hoe dan ook Aspen is en was awsome en ik wens alle bokt-zeikerds sterkte met het verwerken van deze uitslag :')

haha +1 voor die laatste opmerking!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:16

Ik heb niet gestemd en vind de uitslag hoe dan ook prima. Bokt heeft gekozen, dit is de uitslag. Punt?

Ik schrik wel van die foto's, dat is toch inderdaad niet nodig? Zonder bewerkingen zou ik nog stikjaloers naar dergelijke foto's kijken!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:16

Jeetje jongens. Gaan jullie niet een heel klein beetje te ver met bikritiseren van de foto's van Esmee. Ze gaat echt de boel niet oplichten en mooier laten lijken dat het is. Hoeveel mensen zijn er wel niet op de hengstenshows bijv. en zien de paarden zo lopen. Dit is echt niet alleen photoshop.
En dan nog rijd ze concoursen en wordt ze beoordeeld. Lichte tour is niet bereikt met alleen maar foto's.
Vind dit erg kinderachtig, en als dit dan bokt is denk ik dat ik eerdaags vertrek. Wat een achterlijke onzin.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:22

Hahah, ik denk dat Esmee haar paard inderdaad naar het LT en Amerika gephotoshopt heeft :j
_O-

Jullie lijken mijn vijf jarige leerlingen in groep drie wel die hun trucje niet voor mogen doen in de gymles.. hou toch eens op joh.
Gefeliciteerd voor alle winnaars, en laten we nu gewoon weer met de allerdaagse dingen verder gaan ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:23

Nouja, het zou jammer zijn als ze door gephotoshopte fotos heeft gewonnen toch? Ik vind de uitslag nog steeds wel terecht hoor, een paard opleiden van B tot LT in 4 jaar is wel knap, alleen als er dan zulke praktijken aan het licht komen ga je wel twijfelen...