Nieuw Haflinger Stamboek opgericht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Re: Nieuw Haflinger Stamboek opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:54

Wildgirl: daar ben ik het ook mee eens, ik vind op dit moment de markt ook te laag..
Het enige wat we kunnen doen met zijn allen is de prijs opdrijven van de haflinger verkoop voor de mensen die willen gaan fokken en verkopen :j

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:48

Er wordt gepraat over de zuivere haflinger maar hoe zit het met het klassieke haflinger type?????

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:50

weet iemand kosten lidmaatschap en keuringen?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:54

kinel schreef:
Er wordt gepraat over de zuivere haflinger maar hoe zit het met het klassieke haflinger type?????

Zuivere haflingerfokkerij is een term dat er dus geen vreemd bloed gevoerd word. Als je de generaties gaat uit gaat pluizen kom je vaak verder terug arabisch bloed etc. tegen.
De zuivere haflingers mogen nu niet meer dan 1.56% vreemd bloed in de generatielijn hebben, anders komen ze in Grondboek 2 en mag je er ook niet mee fokken.

Het klassieke type word nauwelijks meer gefokt, als je de hengsten bekijkt is alles redelijk de hoogte in en modern.
klassiek word tegenwoordig teveel verward met te vet.. :Y)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:55

o0eefje0o schreef:
weet iemand kosten lidmaatschap en keuringen?

Lidmaatschap is 55 euro, keuringen weet ik zo net even niet. 25 euro meen ik, een hengst is 350 euro.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:26

Lovehaffie: Het grote verschil zal worden dat er meer voor de recreatie en sport gedaan zal worden.
Ze streven ernaar dat iedereen plezier gaat krijgen in wat je ook doet.

Betreft de keuringen zullen er ook verbeteringen zijn, er zijn namelijk meer en andere jury leden o.a. uit Oostenrijk om de paarden te beoordelen.

Ook gaat dit puur om de haflingers en de haflinger mensen en zullen ze ernaar streven iedereen zijn wensen proberen te vervullen.
Ook heeft iedereen die lid is zijn inspraak.

Kortom er is geen verschil iedereen is gelijk.