Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:52

Inmiddels hooi en water kunnen krijgen via een locale boer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:53

na ruim 30 uur vast staan zou ik toch echt kiezen voor de optie wandelen. er lijkt ook geen schot in te zitten dat het binnenkort weer vlot gaat rijden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:53

@yolien begrijp ik dat ze nu wat hooi en water hebben?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:54

Dit plaatst ze net op twitter :)

Yes, scootered around,jumped in a local tractor and have thrown hay from a fly-over but a local farmer has helped me with some water and hay

miccamaaike

Je gaat er toch nooit van uit dat je 30 uur vast staat op een snel weg :s

Maar er is dus wel eten en drinken voor de paarden, dat staat in eerdere berichten.

Yolien

NatasjavE schreef:
Konstantine schreef:
Het lijkt momenteel anders verdomd veel op Siberië... :=

Maar toch, "overvallen door sneeuw"... Je gaat toch zodra het ook maar een beetje begint te sneeuwen al zoeken naar een veilige stopplek, zeker als je levende have bij je hebt in zo'n grote vrachtauto, of ben ik nou gek? Volgens mij heeft men te lang gedacht 'dat het wel meeviel' en dat ze nog wel door konden rijden, zo'n monsterfile ontstaat niet binnen 10 seconden, hoe hard het ook sneeuwt. :n

Nou ik vlieg niet bij het eerste vlokje van de weg af. En je verwacht ook niet dat het zo lang gaat duren.

Wij zaten 5 uur voor hun en hebben nog net kunnen doorrijden. Was vreselijk op de weg maar toch. Ieder tankstation en rustplaats moeten stopen omdat de ruiterwissers vol liepen met sneeuw en ijs. De wind was vreselijk hard en koud, joeg alle sneeuw over de weg op.
Ontzettend geluk gehad dat we hebben kunnen doorrijden, dat besef ik me des te meer.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:55

Die lokale boer, kunnen de paarden daar niet even op zijn land los? Lijkt me een hel voor die dieren, zolang stil staan.
Heb het bericht op facebook ook gedeeld

Amaris

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:56

Die dieren na 30 uur op een vrachtwagen op een onbekend besneeuwd land loslaten?

Lijkt me nou niet meteen het meest ideale scenario.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:57

Maar hoe verschrikkelijk triest ook: er was wel code rood gegeven.

Ik vid het afschuweijk en vraag me ook af waar het rode kruis blijft (toen in NL vorige wintere alles vaststond, werd er prompt koffie uitgedeeld).
Maar ouderwetse boerne luisteren dag en nacht naar de weerberichten - en dat blijkt niet onzinnig, blijkt maar weer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:58

Janneke2 schreef:
Maar hoe verschrikkelijk triest ook: er was wel code rood gegeven.

Toen stonden ze er al in.....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:02

Mensen, hetgeen wat kan met betrekking tot beweging geven van de paarden wordt echt wel gedaan. Ze staan daar op een snelweg waar de andere kant wel rijd en waar je niet zo maar even naar een lokale boer toe kan... Als dat zou kunnen hadden ze dat allang al gedaan. Paarden even op het land los? Er ligt daar ik weet niet hoeveel sneeuw.... Dan laat je paarden niet zo maar even los. Voor die paarden wordt zo goed mogelijk gezorgd in deze situatie. Het is een horror situatie en hopelijk komt er snel een einde aan.. Daar gaat het om.

Wat een geluk zeg Yolien dat jullie nog niet de elende voor waren.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:03

Verschrikkelijk als je hierin staat met of zonder paarden of andere dieren.
Net op het nieuws dat het nog 48uur kan duren.
Fijn dat ze water en hooi hebben kunnen regelen.
Ik zou het zelf verschrikkelijk eng vinden vooral als je alleen in een auto zou zitten.
Helemaal als je benzine opraakt en bv snachts.
Ik heb geen nieuws gezien ik hoop dat daar ook eten en drinken word uitgedeeld en dekens natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 13-03-13 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

obelix

Zoals het nu op Merel haar FB staat,heeft een boer hooi over een fly over gegooid,dus ik denk niet dat ze een kant op kunnen met de paarden. Plus dat die beestjes al 30 uur stil staan,lijkt me losgooien niet echt een op tie met het risico op blessures.
Hopelijk gaat het snel weer aan het rijden daar.
Laatst bijgewerkt door obelix op 13-03-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Hoor net op de radio dat het nog wel 48 uur kan gaan duren!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:04

Hoor net op het nieuws dat het nog úren gaat duren (48 uur) voor er beweging in gaat komen en daarnaast staan er meerdere vrachtwagens met levende dieren aan boord in die file. Allemaal met zelfde probleem, te kort aan water en voer..

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:05

Mee eens Sannnn. Ik denk dat het nu ook verstandiger is om de paarden in de wagen te laten, waar ze (hopelijk) redelijk rustig en vertrouwd staan, dan ze naar buiten te laten op een gladde besneeuwde ondergrond in een gebied dat je niet kent.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:06

Via Boktdames met Franse relaties is er naar alle waarschijnlijkheid hulp onderweg voor Merel, even afwachten dus.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:07

Dat zou helemaal geweldig zijn Margreet!

obelix

MargreetW schreef:
Via Boktdames met Franse relaties is er naar alle waarschijnlijkheid hulp onderweg voor Merel, even afwachten dus.

*\o/* Dat zou super zijn !!

Amaris

MargreetW schreef:

Oeh, hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Ik volg even, jeetje wat een sitatie :(:)

sterkte Merel :(:)

Begreep overigens dat de paarden wel af en toe uitgeladen werden en dan gestapt werden om de vrachtwagen heen. Heel fijn dat ze water en hooi hebben, dat is voor nu het belangrijkste. Jemig, moet er niet aan denken om met m'n lieve mooie meisje in de sneeuw vast te raken, wat een nachtmerrie......

pien_2010 woont overigens ook in Frankrijk, geen idee waar...... ik pb haar even.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:08

Als er meer dan 15cm sneeuw ligt is het niet glad meer hoor. Dat is alleen met aangereden sneeuw dat ijs is geworden. Nou en van rijden is blijkbaar geen sprake.. Je kunt die paarden niet onbeperkt op de wagen laten staan. (wat ze dus ook niet doet gelukkig)
Laatst bijgewerkt door Djilna op 13-03-13 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:08

Wat een hel zeg,gisteren morgen hoorde ik iemand op de radio die er "net" 8 uur in stond (vergeleken bij deze aantal uren dan) en toen dacht ik al pfieuwww je zou het mar hebben... maar dit.
Is verschrikkelijk.
Gelukkig is er wel hulp her en der.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:11

Wat je bijna altijd leert qua overleving is "blijf bij je voertuig".
Ze zitten in relatief onbekent gebied wat nu allemaal ook nog besneeuwd is, je weet niet waar je heen moet lopen. Grote kans dat je dan verdwaald. Als ze moeten gaan zoeken naar je met helicopters ben je 9 van de 10 keer te klein om op te vallen. Juist door bij je voertuig te blijven (wat beschutting geeft en een groter object voor herkenning is) kunnen ze je veel beter vinden/bereiken en helpen.
Ik weet niet of de betreffende paarden op ijzers staan. Maar sneeuw en ijzers gaan ook niet goed samen.

Vind het wel prachtig (als ik het zo mag zeggen) hoe iedereen probeerd haar te helpen. Als je die facebook berichten ziet, dat geeft mij alleen al een warm gevoel.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:14

tanjaatjuhh schreef:
Snap niet wat mensen met zulke verwachtingen op de weg doen! Zijn die paarden weer mooi de dupe van!

Ze komt uit Portugal............... denk niet dat daar sneeuw ligt?