VDB schreef:Jessix: er is een verschil tussen sportpaarden/dekhengsten "zien" en een verschil om met ze te werken. Dat heb jij absoluut niet, gezien je posts en je meningen over dat "warmbloed dekhengsten/sportpaarden gewoon samen in een wei kunnen...![]()
Waarom er over een arabier begonnen wordt? Jij begint er toch over dat warmbloed dekhengsten en sporthengsten gewoon samen kunnen? KWPN is er als voorbeeld bij genomen in topic. Dus waarom niet arabieren? Koudbloeden zijn ook al ter sprake geweest. En het ging hier in voorbeeld over dat BIJVOORBEELD de kwpn'ers gewoon samen kunnen, dat heb jij toch zelf geschreven? Er wordt onderbouwd waarom hengstenhouders dit in deze tijd niet doen....![]()
En jouw mening over "paarden zijn gemaakt om hun leven te slijten in kuddes" ?
Jessix, troost jezelf, de paarden (en dan begin ik maar even over de kwpn sportpaarden en dekhengsten) worden absoluut niet gefokt met als doel om hun leven in een kudde te slijten, al heeeeeel lang niet meer.... Droom lekker verder.
Hoewel ik wel jouw mening kan waarderen dat paarden in het algemeen wel graag in een kudde willen leven. Maar wij als mens fokken niet met dat doel. Fokken niet als doel om paarden rond te laten lopen in kuddes. Dan moet je bijvoorbeeld naar Amerika gaan. Maar daar wordt niet gefokt met een fokdoel die door mensen bepaald wordt, daar wordt onderling gefokt in de kudde zelf.
En je begint weer over "mijn en ik en mijn hengsten" maar in die wereld leven wij niet. In die wereld is dit onderzoek ook niet gedaan en jouw paarden zijn niet vergelijkbaar met de dekhengsten en sportpaarden waar nu in dit topic over gesproken wordt....
En dat je geen bezoekje wil brengen, zo'n antwoord had ik niet anders verwacht van jou. Je hebt namelijk genoeg sportpaarden en dekhengsten "gezien", maar nooit ervaring opgedaan in deze groep.
Dat jij het eens bent met de OP, prima. Dat er andere mensen zijn die het er niet mee eens zijn, moet je ook waarderen. Verschil is alleen dat jij geen enkele eigen mening ook daadwerkelijk kan onderbouwen en veel mensen die het er niet mee eens zijn wel degelijk kunnen onderbouwen waarom het niet verstandig is (en zelfs niet opgaat) om bijvoorbeeld kwpn dekhengsten en sportpaarden, van deze tijd, niet samen in een groep worden gedonderd door erkende hengstenhouders.
Reden waarom ik reageer op jouw "slimme" opmerking door te schrijven (een mening te hebben) dat warmbloed dekhengsten en sportpaarden gewoon samen kunnen, is een mening wat gebaseerd is op niets.
Jee, wat een felle reactie zeg..!!
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, mijn sportpaarden/dekhengsten zijn niet van deze tijd en ik leef niet in mijn wereld en ben ook geen mens.