Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Albert schreef:Ik denk niet dat de vraag is hoe veelzijdig is het paard maar hoe veelzijdig is de gebruiker?
Er zijn nu eenmaal niet veel mensen meer die zowel aan dressuur, springen en mennen doen.
Zelf rijden we alleen dressuur en aangespannen en zowel mijn vrouw als ik hebben echt niet de behoefte om te gaan springen om aan te tonen dat het type waar we mee rijden zo veelzijdig is.
Wel lopen onze fokproducten in zowel in de dressuur, als in het mennen, als in het springen maar er is er geen een die het allemaal tegelijk doet en zoals gezegd ligt dat dus niet aan de paarden maar aan de gebruiker.
Qua hengst letten wij dus op model, beweging en karakter en wat er mee gedaan wordt vind ik minder interessant...
Albert schreef:Ik denk niet dat de vraag is hoe veelzijdig is het paard maar hoe veelzijdig is de gebruiker?
Er zijn nu eenmaal niet veel mensen meer die zowel aan dressuur, springen en mennen doen.
Zelf rijden we alleen dressuur en aangespannen en zowel mijn vrouw als ik hebben echt niet de behoefte om te gaan springen om aan te tonen dat het type waar we mee rijden zo veelzijdig is.
Wel lopen onze fokproducten in zowel in de dressuur, als in het mennen, als in het springen maar er is er geen een die het allemaal tegelijk doet en zoals gezegd ligt dat dus niet aan de paarden maar aan de gebruiker.
Qua hengst letten wij dus op model, beweging en karakter en wat er mee gedaan wordt vind ik minder interessant...
Tendance schreef:Nope, mijn "ik had een veelzijdig paard moeten zijn" is niet zo veelzijdig.
Maar goed, ik had hem ook gekocht omdat het een dressuurpaard met toekomst is, dus ben tevreden!
Lante schreef:Als je een Gelders paard koopt, dan ga je voor dat type en dan zoek je een extra beweger als je wilt dressuren en een tuigtypischer gelders paard als je het paard voor de kar wilt hebben lijkt mij.
(springen, dressuur, beleerd voor de wagen, buitenrit) Het is echt niet zo dat, dat weinig meer gezien wordt, maar puur wat Natasja en Albert ook al aangeven, wat doet, durft en wil de gebruiker? Als je alleen al kijkt hoeveel tijd er in een discipline gaat zitten! Ik heb een fulltime baan en besloten me serieus op de dressuur te focussen, buitenrijden doe ik dan wel elke week.. en ook een sprongetje neem ik ook mee.. maar als ik dan ook nog zo moeten mennen of hem zou moeten starten in de springsport, ik heb de tijd niet, en zou ook niet elk weekend de hort op willen. Dat ga ik doen als hij en ik aan onze dressuurtop zitten, want ik eerste instantie ben ik echt een dressuur prikker die mezelf allrounder wil ontwikkelen.

Pletje123 schreef:Jullie leggen het probleem van de gebruiker bij het paard.. als iemand het paard niet voor de wagen zet, dan tuigt dat paard zichzelf niet op. Ik denk dat je de focus dus op de gebruikers en niet zozeer op het paard moet leggen. De vaderdieren hebben bijna allemaal laten zien dat ze veelzijdig zijn, in het onderzoek wordt dat ook van ze verwacht.
En vijandig.. het blijft geschreven tekst.
Lante schreef:Ik heb niet het gevoel dat er vijandig gereageerd is. Ik heb het gevoel dat de beste stuurlui aan wal staan, maar dat is in 99% van de topics hier op Bokt zo.