Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:40

'Ja maar, ja maar stel ik breek mijn arm omdat ik mijn paard in zulke situaties niet onder controle kan houden' :roll:

Als de helicopter verder naar achter was gevlogen (weiland od) waren de paarden evengoed gaan rennen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:44

Helicopter vliegt inderdaad wel vrij laag over.
Maar vind dat ze ook niet overal rekening mee hoeven te houden.
Anders zouden ze nergens kunnen vliegen, want overal staan wel dieren in een weiland.
En moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het nog wel mee vind vallen met hoe druk de paarden doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:45

xSlvna schreef:
'Ja maar, ja maar stel ik breek mijn arm omdat ik mijn paard in zulke situaties niet onder controle kan houden' :roll:

Als de helicopter verder naar achter was gevlogen (weiland od) waren de paarden evengoed gaan rennen.

En als het een boer op een tractor was i.p.v een helikopter dan werd het vingertje naar de boeren gewezen. We moeten eens stoppen om steeds het vingertje naar iemand te wijzen en te dealen met de situaties die voorkomen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:48

Precies, als het dat niet was (boer) is het wel een langsrijdende auto, een omvallende boom of of of...
Ik weet dat als ik paardrijd ik met een levend iets aan het werk ben, ik weet dus, dat ik kan vallen wanneer het paard zich schrikt, ik weet dus, dat ik iets kan breken als het paard zich schrikt.
Is toch niet de boer/de piloot zijn schuld? Had ik me maar niet naast/op een vluchtdier moeten zetten, klaar.

Waarom moeten anderen zich aanpassen voor MIJN hobby? :')

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:49

marleen_usar schreef:
Hadden ze het dan eerst moeten vragen aan de manege?

Nee ze hadden t niet hoeven vragen, maar desnoods even kunnen melden.
Dan weten ze dat er wat gaat gebeuren, en hadden ze de paarden even binnen kunnen zetten oid.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:50

Dit is wel heel bizar, al vliegen ze hier ook wel laag over maar niet zo erg, dacht dat dit niet eens mocht, daarom staat op veel stallen manege op t dak toch?

Even melden aan de omgeving dat er een grote oefening was, had wel zo sjiek geweest.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:57

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:00

dan is het inderdaad een ander verhaal, dan hadden ze het kunnen weten ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:01

Zie je? ik wilde het net neerzetten. Alle oefeningen staan vermeld op de site van defensie.

Als je in de buurt woont van een militaire basis dan kan je je daar ook in verdiepen.

Ik vind dat de paarden niet overdreven reageren. Als een stadsbus een keer sist kunnen ze er ook van schrikken.

Wel vervelend voor het meisje dat het paard schrok en bovenop haar sprong..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:02

dan kan dat meisje dat gewond is nu dus aan gaan kloppen bij de staleigenaar, als er onderhoud aan de weg is hier word er ook van te voren een briefje opgehangen, dat hoort ook bij de service

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:03

Zal denk ik ook alleen op dr tegen zijn gaan staan denk ik... Vaak word alles aangedikt, zoals we wel zagen in het filmpje.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:03

Tuurlijk zal er overal wel geklaagd worden waar ze dit gaan doen, maar ze zouden her idd wel nog eens naar die vliegroutes kunnen kijken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:10

Floriske schreef:
Tuurlijk zal er overal wel geklaagd worden waar ze dit gaan doen, maar ze zouden her idd wel nog eens naar die vliegroutes kunnen kijken.

Waar wil jij in een dichtbevolkt land als Nederland vliegen zonder ook maar iemand tot last te zijn? Dat is onmogelijk. :n

Die paar uur overlast t.o.v. het doel van de training moet je imo maar accepteren hoor. Zij doen het niet voor de lol maar om mensenlevens te redden. Terwijl jij namelijk nu lekker veilig achter je pc zit te bokken, zijn er mensen die ieder moment vermoord kunnen worden door een bomaanslag ergens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:26

Zou wat zijn als ze met een boogje over elke manege en boerderij zouden moeten gaan om rekening te houden met de bewoners en dieren :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:29

Konden ze niet eerst hoog vliegen en iedere dag iets lager ofzo? Zodat de paarden heel misschien aan wennen ofzo? :S
Bij mij vliegen ze (zover ik weet) niet laag, maar komen wel iedere dag helicopters... Paarden en pony's zijn het bij mij wel gewend, maarja, die helicopters vliegen ook niet zo laag dat je die piloten kunt zien :l

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:30

Jazeker puppy, en als er een nieuw paard op de stalling staat even bellen 'Ey vlieg wat hoger, we hebben een nieuwe' _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:30

Mogen die jongens ook oefenen :7
Als ze alles moeten ontwijken valt er weinig te oefenen.

Ik heb met me paarden in gilze-rijen gestaan en daar achter zat de landings baan van de luchtmacht.
F 16's Chinooks en Apache's vlogen zeer laag over en of bleven vlak boven ons hoofd hangen.
Beide paarden keken er niet naar om.
Nu staan ze nabij Gorinchem en ook dat gebied gebruiken ze om laag te vliegen.
Nog steeds geen schrikkende paarden van de laag vliegende vecht machine's.

Je maak ze ook vrachtwagen en tractor mak en dus kunnen ze ook aan die dingen wennen.

Kwestie van pech gehad...had ook kunnen schrikken van iets anders...

Zelf vind ik het geluid al gaaf :D :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:31

Wat een reacties weer, ik ben blij dat we een defensie hebben en vind al erg genoeg dat er flink in bezuinigd word, maar laten we eerlijk zijn, als er een dag komt dat we ze nodig hebben omdat ons land verdedigd moet worden hoor je niemand zeuren dat ze laag of hard vliegen. Denk ook dat het daarom goed is dat ze in eigen omgeving oefenen, nog afgezien van extra kosten als ze verder weg zouden moeten.
Boven zee kan je niet hetzelfde oefenen als boven land

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:31

puppy1128 schreef:
Konden ze niet eerst hoog vliegen en iedere dag iets lager ofzo? Zodat de paarden heel misschien aan wennen ofzo? :S
Bij mij vliegen ze (zover ik weet) niet laag, maar komen wel iedere dag helicopters... Paarden en pony's zijn het bij mij wel gewend, maarja, die helicopters vliegen ook niet zo laag dat je die piloten kunt zien :l

Denk je serieus dat ze daar rekening mee gaan houden? Wat nou als er straks een ongeluk is gebeurt ergens in een natuurgebied, heli komt in actie en dan zegt de ene tegen de ander "neeee we mogen niet zo laag vliegen, dan schrikken de paarden! Dan moeten de gewonden maar even wachten hoor, want paarden die schrikken is natuurlijk vreselijk! :oo "

Sorry hoor, maar ik vind het werkelijk waar bizar dat zij rekening moeten houden met paarden :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:33

xSlvna schreef:
Jazeker puppy, en als er een nieuw paard op de stalling staat even bellen 'Ey vlieg wat hoger, we hebben een nieuwe' _O-

_O-

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:35

hier hangen ze naast het huis stil, gewoon net een paar centimeter boven het gras..
een aantal koeien zijn door de schrik verongelukt (konden niet meer op de benen staan en moesten ingeslapen worden)
ook al een paar keer met mijn paard dat ie bijna over me heen rende.
papa heeft al meerdere keren gebeld dat als ze nie weg gaan hij ze zelf wel uit de lucht haalt maar het interesseerd ze niks..

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:36

Vivian__ schreef:
Wel laag ja, maar... die paarden doen toch vrij weinig? :+

Mee eens, het lijkt me kwa geluid wel erg irritant en ik zou er ook niet blij mee zijn, maar om nu te spreken over levensgevaarlijk...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:39

magda_90 schreef:
Floriske schreef:

Waar wil jij in een dichtbevolkt land als Nederland vliegen zonder ook maar iemand tot last te zijn? Dat is onmogelijk. :n

Die paar uur overlast t.o.v. het doel van de training moet je imo maar accepteren hoor. Zij doen het niet voor de lol maar om mensenlevens te redden. Terwijl jij namelijk nu lekker veilig achter je pc zit te bokken, zijn er mensen die ieder moment vermoord kunnen worden door een bomaanslag ergens.

En ze moeten toch ook oefenen om dicht over dingen heen te vliegen? Lijkt me niet dat je dat op een kale vlakte leert :+ .

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:40

En dan is er een trauma heli nodig...Meneer u kan maar beter hier niet landen.Schrikken de beestjes.
Of er komt een vijandelijk vliegtuig in het ruim....Ja sorry volk van Nederland, we kunnen ze niet wegjagen, we mogen daar niet vliegen :+

En als ze worden uitgezonden zonder te oefenen is men beledigd dat ze de jongens met te weinig vlieg uren het ruim in sturen :')

Wees blij dat we nog wat materieel over hebben....mocht te pleuris uitbreken.....en geloof me die dreiging is er vaker dan de burger denkt :7

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:40

xSlvna schreef:

Haha en meteen de belastingen in Nederland wat verhogen, want die paardentraining moet ergens van betaald worden.