Man uit IJhorst voor de rechter vanwege verkoop 'zieke' pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:26

doet ie maar net als met onze zaak die hij moest verdedigen.Past die de omkeringsregel maar toe,verlies je altijd. :(

Mear

Re: Man uit IJhorst voor de rechter vanwege verkoop 'zieke' pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:28

Ik volg je niet meredith :=

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:28

Ach ja.. Wensing kan wel roepen dat de pony 1000 euro waard was, maar is er ook een onafhankelijke taxateur die dit bevestigd heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:34

Mear schreef:
Serieus ik ben echt zo verschrikkelijk in de war van wat hij doet hier.

Hij heeft zelfs een bóék er over geschreven en dan ben je zo nalatig om daarna de verkoper aan te klagen??
http://www.bol.com/nl/p/pleidooi-voor-h ... 002607717/

Kan er met mijn hoofd niet bij.

Haha Koekoek!!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:38

Mevrouw Koekoek :')

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:45

Haha wat nu dan :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:53

En waneer begint iemand een facebook pagina over de loze zaken van deze geweldige advocaat? Het is natuurlijk van horen zeggen hier op bokt, maar het krantenbericht zelf al vind ik triest makend humoristisch. kan iemand mij een PB sturen over welke handelaar het precies gaat?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:56

Benfan schreef:
En waneer begint iemand een facebook pagina over de loze zaken van deze geweldige advocaat? Het is natuurlijk van horen zeggen hier op bokt, maar het krantenbericht zelf al vind ik triest makend humoristisch. kan iemand mij een PB sturen over welke handelaar het precies gaat?

Ik heb je een PB gestuurd maar het gaat niet om een handelaar..

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:59

Benfan schreef:

Daar zou ik weer mee oppassen, deze man is blijkbaar niet vies van mensen aanklagen... en als hij je dan wil pakken met zo'n Facebookpagina kan het misschien schending van naam en eer zijn ofzo..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:08

Op zijn fb pagina is ook iemand die wel rake vragen stelt bij de hele zaak, zal mij benieuwen hoelang dat blijft staan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:09

Ow dat betwijfel ik niet Mear. Deze man gaat zelfs over het geluk van zijn bloed eigen dochter! Wat kan hem dan een vreemde via facebook schelen. Maar hij haalt zijn eigen naam al door de slijk op zo'n manier. Kan niet bevatten dat deze man een advocaat is, een boek schreef over zaken met paarden en zelf zo'n miskoop doet (wat ik ten zeerste betwijfel, ik zie geen doodziek paard op de youtube filmpjes die moeite heeft met adem halen) Hoe betrouwbaar is zo'n gast dan eigelijk nog. Hij zou eigelijk gewoon naar Amerika moeten verhuizen, daar zullen ze blij zijn met zo'n idioot. Hier in Nederland worden we er alleen maar doodziek van, een zeikwijf als advocaat die zijn eigen dochter gebruikt.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:09

Mear schreef:
Serieus ik ben echt zo verschrikkelijk in de war van wat hij doet hier.

Hij heeft zelfs een bóék er over geschreven en dan ben je zo nalatig om daarna de verkoper aan te klagen??
http://www.bol.com/nl/p/pleidooi-voor-h ... 002607717/

Kan er met mijn hoofd niet bij.

_O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:15

bigone schreef:
Op zijn fb pagina is ook iemand die wel rake vragen stelt bij de hele zaak, zal mij benieuwen hoelang dat blijft staan.

Die kan hij zelf gewoon verwijderen, en je waarschijnlijk aanklagen bij facebook voor spam of anders wat.

Zijn hier ook mensen die de pony kennen en dagelijks zien? Ben erg benieuwd hoe ziek en zwak dat dier op het moment eigelijk echt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:16

Nynke1 schreef:
Mevrouw Koekoek :')

Geloof ik mijn nieuwe stopwoordje, maar ik zie dan ook zoveel gekkigheid voorbij komen de laatste dagen :')

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:21

bigone schreef:

Niet lang blijkbaar. Zag dat hij de foto van het knipsel al verwijderd heeft...

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:23

Goh paardenfan10, of moet ik Stephan zeggen, ik zie hier geen berichten zijn er enigszins op lijken van de verkoper te komen. Daarentegen verbaas ik me, dat jij hier op gaat reageren als befaamd advocaat. Is integriteit niet een van de kenmerken die voor een advocaat behoren te staan?
Nu heb hem nog wel een vraag: waarom zo de publiciteit opzoeken en dit niet door een rechter laten uitzoeken?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:23

Bar schreef:
Niet lang blijkbaar. Zag dat hij de foto van het knipsel al verwijderd heeft...

Zo dat heeft hij dan echt net gedaan, zag hem een half uurtje geleden er nog op staan.

Jammer dat je in dit soort gevallen zelf geen advocaat bent.. zo iemand zou ik maar wat graag neerhalen in de rechtszaal :(

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:24

its_me84 schreef:
Nu heb hem nog wel een vraag: waarom zo de publiciteit opzoeken en dit niet door een rechter laten uitzoeken?

Omdat hij dat toch niet gaat winnen, dan maar zo de aandacht krijgen en iemand anders een slechte naam geven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:29

Passen jullie wel op niet ineens aangeklaagd te worden voor laster? :P Deze advocaat leest vast gezellig mee :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:34

_O- o jee o jee ik denk dat iedereen nu heel bang wordt

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:35

zoals ik kan lezen op de fb pagina van deze advokaat, was de tumor niet zichtbaar bij aankoop. Wat ik me afvraag is, hoe het dan een verborgen gebrek kan zijn... Een verborgen gebrek is toch een gebrek dat aanwezig is bij aankoop maar niet gemeld door de verkopende partij?

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:38

its_me84 schreef:
Goh paardenfan10, of moet ik Stephan zeggen, ik zie hier geen berichten zijn er enigszins op lijken van de verkoper te komen. Daarentegen verbaas ik me, dat jij hier op gaat reageren als befaamd advocaat. Is integriteit niet een van de kenmerken die voor een advocaat behoren te staan?

Kreeg net een pb en ik geloof dat je gelijk hebt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:40

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:40

De foto van het krantenknipsel is idd nu weg, daar stond ook de vraag van iemand bij of ze de pony wel hadden laten keuren of dat hij een goed verkoopcontract had!! Als je niets te verbergen hebt dan laat je zoiets rustig staan, alle grote namen en stallen leven met hun mee, zou toch wat zijn als hij zijn eigen rechtszaak aan de broek krijgt, haha, zit er dik in.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:41

Mear schreef:
Een stuk op zijn eigen site over verborgen gebreken bij kopen en verkopen van een paard:
http://www.paardenadvocaat.nl/pages/pos ... ken-85.php

Citaat:
De koper van een paard heeft bij de totstandkoming van de koopovereenkomst een onderzoeksplicht. De koper is verplicht om het aan te schaffen paard te laten onderzoeken op afwijkingen. Dit kan anders zijn ingeval de verkoper een professionele handelaar is en aan de koper heeft medegedeeld dat het paard kerngezond is en/of het paard recentelijk door een dierenarts gekeurd is.