Batlow schreef:Volgens mij is dit eerder na aanleiding van een schandaal, niet voor de lol. Dat denk ik dan?
Geef eens een linkje?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lorette_ schreef:Het filmpje van Alizee is het allerbeste 'zonder zadel en zonder hoofdstel/bit' dressuurfilmpje dat ik ooit heb gezien. Beetje flauw om te verwachten dat het minstens zo goed is......
Ik doe het Isabell niet na en ik vind het een leuk filmpje om te zien.Genoeg ruiters die het niet eens durven, laat staan dat ze er op deze manier nog dergelijke oefeningen uit kunnen persen.
romyloverrr schreef:ik vind het beeld eerlijkgezegd niet echt een fijn.
ik vind het knap dat ze zo zonder zadel kan rijden op dat niveau.
maar ik vind het paard redelijk veel achter de loodlijn lopen
en dat ze ( te ) veel druk op de teugels geeft
xSlvna schreef:romyloverrr schreef:ik vind het beeld eerlijkgezegd niet echt een fijn.
ik vind het knap dat ze zo zonder zadel kan rijden op dat niveau.
maar ik vind het paard redelijk veel achter de loodlijn lopen
Dacht al ik was de eerste die het zo zag.
Paard loopt qua takt etc niet goed, piaffe is half doorlopen etc. Vind hem lang niet optimaal lopen, jammer.
Cassidy schreef:
Cassidy schreef:xAmigo schreef:Dit vind ik echt super om te zien! Echt een geweldig voorbeeld: in de ring gebeurt het met zadel, hoofdstel, stang en sporen, maar het kan OOK zonder! Heb nog nooit eerder (maar misschien ligt dat aan mij) een dergelijk filmpje uit het bekende 'dressuurwereldje' zien komen. En ook al is het misschien niet helemaal perfect, dat de intentie er is vind ik alleen al heel positief, en het laat maar weer zien dat er altijd ruimte voor verbetering blijft.
NATUURLIJK kan het zonder. Het zou pas echt een hiaat in de opleiding van het paard zijn als je de oefeningen op een "klaar" dressuurpaard er niet zonder allerlei gadgets uit zou weten te krijgen. En dan maakt het niet uit of hij op dat moment al met pensioen is of niet.
Waar je de verbetering in zoekt ontgaat me even. Paard is met pensioen, hoeft niets meer. Of doel je met "verbetering" de houding van de ruiter op een paard zonder zadel en hoofdstel met bit? Dan mag Isabelle dat wel vaker gaan doen...haar hele houding toont dat ze dit niet gewend is, ze zit verkrampt, alsof ze op een zadel zit. Ik mis de ontspanning in haar lichaam en het meegaan in de beweging.
Nogmaals ter vergelijking
http://www.youtube.com/watch?v=JwyHqmsA ... e=youtu.be
romyloverrr schreef:maar ik vind het paard redelijk veel achter de loodlijn lopen
xSlvna schreef:Waarom ga je hem dan nog even zoiets vragen, zie geen paard wat het doet met plezier, waarom voor eigen plezier nog even opstappen, even boven zijn huidige niveau vragen met veel druk op de neus.
Maakt mij toch niet uit of dat paard op die leeftijd al met pensioen is of niet.
anneliesdj schreef:Batlow schreef:Volgens mij is dit eerder na aanleiding van een schandaal, niet voor de lol. Dat denk ik dan?
Geef eens een linkje?
xSlvna schreef:anneliesdj schreef:
Geef eens een linkje?
http://www.wdr.de/mediathek/html/region ... ollkur.xml
vanaf 3:30, was zelf ook nieuwsgierig.