Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:28

Batlow schreef:
Volgens mij is dit eerder na aanleiding van een schandaal, niet voor de lol. Dat denk ik dan?

Geef eens een linkje?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:34

anneliesdj schreef:
Batlow schreef:
Volgens mij is dit eerder na aanleiding van een schandaal, niet voor de lol. Dat denk ik dan?

Geef eens een linkje?

Ik zeg denk ik. Als je het topic terug leest zie je dat bokkers zeggen omdat mensen kritiek op haar hadden vanwege de rollkur.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:37

_Lorette_ schreef:
Het filmpje van Alizee is het allerbeste 'zonder zadel en zonder hoofdstel/bit' dressuurfilmpje dat ik ooit heb gezien. Beetje flauw om te verwachten dat het minstens zo goed is......
Ik doe het Isabell niet na en ik vind het een leuk filmpje om te zien. :) Genoeg ruiters die het niet eens durven, laat staan dat ze er op deze manier nog dergelijke oefeningen uit kunnen persen.

Ik vind het een geweldig leuk filmpje wat laat zien dat Isabell al jaren dit soort dingen ook doen en dus ook gewoon plezier heeft in de "pennymeisjesdroom" van velen, zonder enige wedstrijdambities daarin.
Vind de opmerkingen dat dit alleen zou zijn om te counteren op een rk filmpje erg laag bij de grond, ze doet dit al jaren, daar zijn al verschillende video's van gemaakt.

Alizee heb ik in het echt zo zien rijden en in de (vreemde) buitenbaan was haar controle helemaal weg, ze vroeg toen nog hulp aan een bekende paardenman om haar demonstratie niet te doen mislukken later die dag. Het is erg mooi wat ze doet, dit paard is ook gewoon afgericht op stang en trens, maar ze wisselt dat nu af. Wat ik echt top vond is dat ze geen aansnoersysteem gebruikt, maar een hoofdstel gemaakt van webband (dat zwarte waar bijv. ook springteugels van gemaakt zijn). Het is in een soort halstervorm genaaid met rechtstreeks doorlopende teugels vanaf de neusband.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:38

romyloverrr schreef:
ik vind het beeld eerlijkgezegd niet echt een fijn.
ik vind het knap dat ze zo zonder zadel kan rijden op dat niveau.
maar ik vind het paard redelijk veel achter de loodlijn lopen
en dat ze ( te ) veel druk op de teugels geeft :n

Dacht al ik was de eerste die het zo zag.

Paard loopt qua takt etc niet goed, piaffe is half doorlopen etc. Vind hem lang niet optimaal lopen, jammer.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:40

xSlvna schreef:
romyloverrr schreef:
ik vind het beeld eerlijkgezegd niet echt een fijn.
ik vind het knap dat ze zo zonder zadel kan rijden op dat niveau.

Dacht al ik was de eerste die het zo zag.

Paard loopt qua takt etc niet goed, piaffe is half doorlopen etc. Vind hem lang niet optimaal lopen, jammer.

>;) Je kan het leven ook te serieus nemen. Het is een 19 jarig gepensioneerd paard.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:41

Tjah, het is ook pas 30x genoemd dat dat paard met pensioen is.

Sientje

Cassidy schreef:

Die zit op een bontje. En ja, da's een wezenlijk verschil. :Y) ;) Halster lijkt trouwens ook geen gewoon halster maar eentje met druk op de onderkaak en het neusbeen. Daarnaast kun je van een km afstand zien dat dit paard heel anders beweegt. Snap niet zo goed waarom je dit filmpje blijft doordrammen eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 07-02-13 00:52, in het totaal 2 keer bewerkt

xAmigo

Cassidy schreef:
xAmigo schreef:
Dit vind ik echt super om te zien! Echt een geweldig voorbeeld: in de ring gebeurt het met zadel, hoofdstel, stang en sporen, maar het kan OOK zonder! Heb nog nooit eerder (maar misschien ligt dat aan mij :P ) een dergelijk filmpje uit het bekende 'dressuurwereldje' zien komen. En ook al is het misschien niet helemaal perfect, dat de intentie er is vind ik alleen al heel positief, en het laat maar weer zien dat er altijd ruimte voor verbetering blijft. :)

NATUURLIJK kan het zonder. Het zou pas echt een hiaat in de opleiding van het paard zijn als je de oefeningen op een "klaar" dressuurpaard er niet zonder allerlei gadgets uit zou weten te krijgen. En dan maakt het niet uit of hij op dat moment al met pensioen is of niet.
Waar je de verbetering in zoekt ontgaat me even. Paard is met pensioen, hoeft niets meer. Of doel je met "verbetering" de houding van de ruiter op een paard zonder zadel en hoofdstel met bit? Dan mag Isabelle dat wel vaker gaan doen...haar hele houding toont dat ze dit niet gewend is, ze zit verkrampt, alsof ze op een zadel zit. Ik mis de ontspanning in haar lichaam en het meegaan in de beweging.

Nogmaals ter vergelijking

http://www.youtube.com/watch?v=JwyHqmsA ... e=youtu.be

Je hoeft me niet te vertellen dat het zonder kan, daar was ik al van overtuigd. :P Daarom zeg ik, wat een goed voorbeeld: aangezien dit op Facebook staat, wordt dit wijdverspreid bekeken en zien de mensen die er nog níet van overtuigd waren, (i.m.o. bijvoorbeeld amateurs die de 'goeie hoge dressuurruiters' na willen doen, zonder precies te weten waar ze mee bezig zijn, en er sporen om hangen en S&T en weet ik wat niet) omdat je dit soort beelden normaal niet uit die dressuurwereld ziet komen. (En als dit wel zo is, zei ik al, ligt dit aan mij. Ik leef nl. meer in real life dan op internet dus er zal me nogal wat ontgaan ;) )
En ik geloof dat jij degene bent die er het meeste commentaar op heeft, dus ik snap je vraag niet helemaal? :P Bijvoorbeeld haar zit ja. (Zo slecht vind ik hem overigens ook weer niet). Je ziet inderdaad dat ze niet elke dag doet, dus ja, ruimte voor verbetering. Je bent als ruiter nooit uitgeleerd :)

Dat filmpje heb ik al een keer eerder gezien, word ik ook heel blij van! Maar dat betekent natuurlijk niet dat als je niet net zo netjes zit, je geen filmpje van jezelf mag plaatsen :+ Het is überhaupt geen door een jury beoordeelde prestatie in de ring, dus ach wat als het niet perfect is. Doe het maar eens na :)
Laatst bijgewerkt door xAmigo op 07-02-13 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:43

Waarom ga je hem dan nog even zoiets vragen, zie geen paard wat het doet met plezier, waarom voor eigen plezier nog even opstappen, even boven zijn huidige niveau vragen met veel druk op de neus.

Maakt mij toch niet uit of dat paard op die leeftijd al met pensioen is of niet.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:47

Antoinette schreef:
Isabell kan pas ECHT paardrijden, al jaren op het allerhoogste niveau! Groot respect voor deze amazone!

Inderdaad! Als Adelinde een rondje zonder zadel gaat stappen dan ligt ze na een rondje alweer te kijken omdat Parcival iets engs ziet _O-

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:47

romyloverrr schreef:

Het ziet er inderdaad uit alsof ze regelrecht van het paard zou kukkelen als ze niet lekker aan het halstertouw kon vasthouden.

Ik vind het wel erg knap hoor, maar subtiel is anders. :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:51

xSlvna schreef:
Waarom ga je hem dan nog even zoiets vragen, zie geen paard wat het doet met plezier, waarom voor eigen plezier nog even opstappen, even boven zijn huidige niveau vragen met veel druk op de neus.

Maakt mij toch niet uit of dat paard op die leeftijd al met pensioen is of niet.

Het kan je wel niet uitmaken, maar dat is hier wel het geval, dit is geen filmpje van de OS, dan zou je commentaar terecht zijn.

Zoveel druk heeft ze niet, je ziet haar ook geregeld de teugels helemaal loslaten, paard belonen enz. Paard doet het echt wel met plezier anders kreeg ze dit niet zo makkelijk voor elkaar. En kijk hem blij zijn met dat koekje op het laatst, hij zat er al op te wachten.
Enja, waarom zou je het niet doen? Ze doet dat vast niet dagelijks, maar als jij een paard zou hebben wat op dat niveau gelopen hebt zou je af en toe ook weleens willen zien of hij het nog kan.

Stephanie_M

Re: Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:55

Met een smile zitten kijken wat een leuk filmpje om te zien, je ziet ze allebei genieten!! En mensen die hier gaan lopen vergelijken of zeuren zoek een leven...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:55

Ik zou hem als hij in vorm was op het niveau vast houden ipv af en toe zo iets zwaars laten doen.

Heb het filmpje van Isabell met losrijden eens opgezocht, word ik persoonlijk ook niet zo blij van.
Betekend niet dat ze geen super ruiter is, zal zelf nooit op dat niveau kunnen meedraaien.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:56

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:00

Tsjongejonge.
Een bekende ruiter plaatst ook een keer een filmpje van zichzelf op haar oude wedstrijdpaard..
(Die -vind je het gek- geschoren is, want zo'n knol stilzetten na zoveel jaar topsport, ja, dat is logica.. :') )
Vind je het gek dat ze soms de teugels strak heeft of niet helemaal meegaat met de beweging van d'r paard.
Als ik op een knol stap zonder zadel lig ik er met wat pech ook na een paar minuten naast omdat je normaal steun hebt van je zadel en daardoor steviger zit.

Kom op mensen.
Doe het haar na.
En lever daarna nog een keer commentaar zeg.. :')

Vergelijking met Alizee vind ik erg makkelijk.
Die doet het regelmatiger, zit op een bontje dus heeft meer houvast, paard loopt anders en staat heel anders in training....

En de officiële link naar haar FB, met filmpje:
https://www.facebook.com/photo.php?v=27 ... =2&theater
Als je leest wat eronder staat snap je de dikke vette knipoog..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:09

It is a smart person who understands life is not about criticizing others, but being the best person YOU can be....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:14

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:24

Sorry maar ben niet onder de indruk van haar filmpje.....zo bijzonder is het helemaal niet. Paard is bevestigd door jaren training maar loopt helemaal niet door zijn lijf. 19 is ook helemaal niet echt oud voor een paard wat goed getraind en verzorgd is. Iedereen die de basis goed onder de knie heeft kan z´n paard op een halster rondrijden. Heeft je paard de zijgangen onder de knie dan kun je dat ook op een halster. Dit paard doet zijn kunstjes met zijn ogen dicht dus bijzonder??? Nee, dacht het niet.

Maar ik ben dan ook geen fan van haar...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:26

Ik vind het ook allemaal wel meevallen in dat "rollkur" filmpje eigenlijk.... Lijkt meer een beetje op weer zo een geitenwollensok die staat te miepen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:33

xSlvna schreef:
http://www.wdr.de/mediathek/html/region ... ollkur.xml

vanaf 3:30, was zelf ook nieuwsgierig.

Ongelooflijk dat Heuschmann hier met een uitgestreken gezicht zo'n verhaal kan ophangen en als de grote kenner wordt geïntroduceerd, wetende dat er heel wat ergere beelden van hem bestaan....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:49

Leuk filmpje!
Ik had al eens gelezen dat ze ook met een halsriem al eens wat gedemonstreerd had. (maar daar heb ik verder niets over kunnen vinden) Leuk om dit nu eens te zien.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:56

Geen fan..
Maar wel een leuk filmpje

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:58

enne, ziet de KNHS dit ook?
Zo ja: kan ik dan mijn startpas weer aanvragen voor mijn merrie waar ik bitloos mee rijdt?? Dan kunnen we officieel verder op het niveau waar we zijn blijven hangen op wedstrijd: noodgedwongen door het NIET mogen starten zonder bit in het M -O-

:Y) :Y)

charly1255

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 02:19

Leuk dat een paard, van 19 jaar top sport heeft gelopen,
zo veel plezier en gezondheid uitstraald!