Vivaldi wederom winnaar VHO Trofee (video)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:18

Sjoert schreef:
Als je echt wilt oordelen, moet je denk ik ook een proef bekijken. Vrijdag had niks weinig met dressuur te maken. Het is een hengstenshow. De Lichte Tour en Grand Prix hengsten werden bv ook met zweep gereden.

Dat is voor deze hengst toch anders die kwam kennis maken, dus had hij alle gangen moeten laten zien.
Het deed me erg denken aan het laatste optreden van zijn grootvader, de menigte vindt het prachtig, maar na 2 rondjes weet je wel dat hij dat kan en heeft de rest weinig toegevoegde waarde zeker binnen de context waarin hij voorgesteld werd.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:19

covergirl schreef:
Netto is toch al GP?? Hij was mee naar Londen als 1e paard volgens mij maar blesseerde zich daar...
Correct me if I'm wrong

Volgens mij was dat Vorst. Het andere jonge talent dat werd geshowd tijdens de rubriek van Olympische verervers.
Vorst heeft vorig jaar bv CHIO Rotterdam gelopen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:19

gewoon je handen vastzetten op je bovenbeen is nou niet mijn idee van teugelvoering.. en valt bij mij onder harken..en ja ok, het is het rondje voor de fokkers , maar toch heb ik er moeite mee merk ik, er waren er meer die met flink spektakel door de baan gingen en er een stuk beter aan reden. maar goed dit is mijn mening. dat mag toch ook?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:20

Janine1990 schreef:
covergirl schreef:
Netto is toch al GP?? Hij was mee naar Londen als 1e paard volgens mij maar blesseerde zich daar...
Correct me if I'm wrong

Dat harken viel toch wel mee? Er zijn foto's dat ie piaffeert met een losse stangteugel.

Dat is Exquis Taikoen ;)

Oh oké, toch fout van mij dan..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:20

sarabande schreef:
Sjoert schreef:
Als je echt wilt oordelen, moet je denk ik ook een proef bekijken. Vrijdag had niks weinig met dressuur te maken. Het is een hengstenshow. De Lichte Tour en Grand Prix hengsten werden bv ook met zweep gereden.

Dat is voor deze hengst toch anders die kwam kennis maken, dus had hij alle gangen moeten laten zien.
Het deed me erg denken aan het laatste optreden van zijn grootvader, de menigte vindt het prachtig, maar na 2 rondjes weet je wel dat hij dat kan en heeft de rest weinig toegevoegde waarde zeker binnen de context waarin hij voorgesteld werd.

Oooh over de presentatie heb ik het ook niet. En dan bedoel ik de presentatie van de gangen.
Fokkers moeten zelf ook maar nadenken of ze voldoende hebben gezien van een hengst.

Netto is toch al gekeurd bij het NRPS? Zijn daar al veulens van?

sarabande

Re: Vivaldi wederom winnaar VHO Trofee (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:23

Nee daar heeft hij nooit de verrichting gelopen, dat geeft ook te denken. Zoals gezegd eerst maar Ermelo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:25

Sjoert schreef:
Netto is toch al gekeurd bij het NRPS? Zijn daar al veulens van?

Je bedoelt Nintendo ;)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:27

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:28

Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 06-02-13 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:29

Oh haha! Sorry. Das net gebeurd

ERMELO (05-02-2013) - Dinsdagmiddag 5 februari heeft de hengstenkeuringscommissie van het NRPS in een advieskeuring het groene licht gegeven aan de hengsten Netto (v. Negro) en Fidel Castro (v. Fürstenball), beide van Van Olst Horses in Den Hout.
De inmiddels tienjarige Netto werd als 2,5-jarige al goedgekeurd bij het NRPS, maar heeft destijds het verrichtingsonderzoek niet afgerond. Inmiddels is de imposante Negro-zoon uit Nathalisa ster v. Purioso x Nimmerdor x Rigoletto opgeleid tot Grand Prix niveau en kan hij dus voor het NRPS direct als dekhengst aan de slag. Netto werd gefokt door T. Bouten uit Hegelsom en P.M.A.H. Steeghs uit Wanssum.
Fidel Castro Fidel Castro is 2,5 jaar en stamt van

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:30

Ik zal er direct een nieuwsbericht van maken :)

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:41

Als hij 68% scoort dan zal hij vast wel kunnen stappen en galopperen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:07

Of goed compenseren..;-}

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:16

Nou, ik kan me herrineren dat Bonfire echt niet kon stappen en daar is hij toch Olympisch kampioen mee geworden.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:35

sarabande schreef:
Nee daar heeft hij nooit de verrichting gelopen, dat geeft ook te denken. Zoals gezegd eerst maar Ermelo

Hij moet nu naar het 5 dagen durende verkort onderzoek, zoals Wim Ernes zei, eigenlijk alleen
een karaktertest.

Gelukkig komt er weer wat meer en een bredere waardering voor de Ferro-nafok na o.a. de successen op de O.S.

Na jaren van selectie en focus op lang voorbeen en bergop gebouwd wordt dat wel weer tijd.
De verervers van een sterk achterbeen zijn wat uit beeld geraakt, omdat het vaak gepaard gaat met een wat korter voorbeen
en minder interessant voor veulenkeuring en veiling.
Het wordt echt zoeken voor de fokker omdat de oudere Ferro-merries zo langzamerhand verdwijnen en de jongere garde
echt weer een achterbeen impuls nodig hebben.

Ook P + P is maar een onderdeel van de dressuur, we moeten nu ook weer niet doordraven en zo'n henst als het ultieme fokdoel
gaan zien, imo hij kan weer wat toevoegen waar momenteel behoefte aan is.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 21:40

Dat lijkt me een juist benadering.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:36

misterA schreef:
Ook P + P is maar een onderdeel van de dressuur, we moeten nu ook weer niet doordraven en zo'n henst als het ultieme fokdoel

Kruis hem met Vivaldi's die hebben daar behoefte aan :+ .

Maar ik zou toch ook wel zijn cijfers voor de basisgangen willen weten, per slot wordt maar een heel klein percentage van wat wij fokken opgeleid tot het niveau waar P&P gevraagd wordt, de rest moet vanaf B correct in 3 gangen door de baan kunnen gaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:52

misterA schreef:
Hij moet nu naar het 5 dagen durende verkort onderzoek, zoals Wim Ernes zei, eigenlijk alleen
een karaktertest.

:j stalgedrag.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:38

sarabande schreef:
misterA schreef:

Kruis hem met Vivaldi's die hebben daar behoefte aan :+ .

Maar ik zou toch ook wel zijn cijfers voor de basisgangen willen weten, per slot wordt maar een heel klein percentage van wat wij fokken opgeleid tot het niveau waar P&P gevraagd wordt, de rest moet vanaf B correct in 3 gangen door de baan kunnen gaan.

Ja, het ging hier ook over Vivaldi +:)+
De meeste Vivaldi's hebben al Ferro in de afstamming en daar is helemaal niks mis mee.
maar dat hoeft natuurlijk geen belemmering te zijn om nogmaals te gebruiken, zie de kampioen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:00

1+1 is helaas niet altijd 2..denk wel dat het kwpn er goed aan doet hengsten te keuren met 3 goede basisgangen en inieder geval aanleg tot dragen en een werkbaar karakter..volgens mij ben je dan al een heel eind.