Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:56

Anne_GTI schreef:
timokyana schreef:
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er werkelijk bokkers zijn die deze manier van rijden bewust goedkeuren.Waar is de harmonie gebleven??

Ga eens kijken als ie aan het rijden is en baseer je mening niet op een ingekleurd filmpje. Praten we daarna verder.

Ken maar weinig dressuurruiters die zo "vriendelijk" rijden in de training als deze ruiter. Van elke ruiter kan men wel dergelijke filmpjes vinden. Alleen worden die er vaak niet op gezet. Veel mensen zien niet eens hoe slecht ze hun paarden zelf rijden. Hoeveel paarden hebben er wel geen rugblessures, peesblessures, maagzweren enz. Dat zijn hoofdzakelijk de recreatiepaarden en mensen die af en toe is een wedstrijd rijden. Het merendeel van Bokt dus. En die menen het paardenverstand te hebben om te kunnen beoordelen hoe slecht deze en meerdere topruiters hun paarden behandelen.

Denken jullie dat een bekend paardenarts als Jan Greve zijn paard laat rijden door een slechte ruiter die slecht voor zijn paard is? Scandic is geworden dat wat hij is door deze ruiter daarvoor was het ook geen topper.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:44

horseyfries schreef:
sporten schreef:
De Zweedse dressuurruiter Patrik Kittel vind ik vreselijk rijden :r :n 8)7 _-:(

Je zou maar /3 zijn met zo ruiter %)

Ik vraag me echt af hoe vaak je Patrick Kittel in levende lijve hebt zien rijden dat je hier zoiets post?

Is mij mening
Zou nooit van mij leven naar zo ruiter toe willen om ze zien hoe vreselijk hij rijdt en met ze paarden om gaat

Zoals de hoofd titel is is dat niet voor niks

Zie Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl

fjordie333

Re: Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:02

ik snap niet dat dat paard nog kan zien waar ie heen gaat !!

Ik zou mijn paard nog geen seconde aan hem uitlenen...en nee ik snap dat ie dat ook helemaal niet wil maar dat terzijde

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:15

Air schreef:
Janine1990: Wat dacht je van op dezelfde manier waarop jij Cowgirl inschat? :)*
Er is geen uitleg voor je mening, hij slaat namelijk echt kant noch wal. Komen we dus gewoon weer uit bij mij eerste post, als je iets mooi vind maakt het geen zak uit wat je kan of wat je kan zien, maar als je iets niet mooi nou poeh dan moet je zelf wel heel wat kunnen voordat je dat mag zeggen.
Het bekrompen gedeelte van bokt. :)

Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven....:
Ik reageer op de opmerking van Cowgirl. Ik reageer op wat zij heeft geschreven. Meer kennis dan dat bericht heb ik niet, dus ik heb het te doen met die kennis.
Dat heeft niets met inschatten te maken.

Over bekrompen gesproken ;)

Je kan iets lezen of iets willen lezen ;)

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:24

sporten schreef:

Ik vraag me echt af hoe vaak je Patrick Kittel in levende lijve hebt zien rijden dat je hier zoiets post?[/quote]

Is mij mening
Zou nooit van mij leven naar zo ruiter toe willen om ze zien hoe vreselijk hij rijdt en met ze paarden om gaat

Zie Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl[/quote]

als je niet wil kijken geef dan ook geen commentaar op momentopnames,

Patrick en zovele andere zijn top van de wereld. Dus ze weten waarmee ze bezig zijn. indien het dierenmishandeling is dan liepen al hun paarden geen jaren mee in de sport.
En al wie er commentaar op de topsport manier van werken (elke soort manier) blijf dan weg om te kijken naar topsport en blijf toerkes doen in de bak thuis zonder op iedereen commentaar te geven.
In iedere sport is topsport roofbouw op het lichaam het is dan enkel aan de atleet om het paard of zichtzelf in optimale manier te verzorgen en te begeleiden. Ik weet hoe een topsportpaard begeleid wordt en de meeste recreatieve ruiter kunnen er een puntje aan zuigen. Ze worden 1000 keer beter begeleid (ook medisch) dan gelijk welk ander paard.
Maar dit liedje zal blijven duren, de duitsers zullen nooit toegifte doen om eeo'n ruiter zijn verhaal te laten doen, al zijn er genoeg duitsers die het in de oefenbak ook doen hoor maar buiten bereik van camera's

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:30

mister_m schreef:
sporten schreef:

Ik vraag me echt af hoe vaak je Patrick Kittel in levende lijve hebt zien rijden dat je hier zoiets post?

Is mij mening

Zie Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl[/quote]

als je niet wil kijken geef dan ook geen commentaar op momentopnames,

Patrick en zovele andere zijn top van de wereld. Dus ze weten waarmee ze bezig zijn. indien het dierenmishandeling is dan liepen al hun paarden geen jaren mee in de sport.
En al wie er commentaar op de topsport manier van werken (elke soort manier) blijf dan weg om te kijken naar topsport en blijf toerkes doen in de bak thuis zonder op iedereen commentaar te geven.
In iedere sport is topsport roofbouw op het lichaam het is dan enkel aan de atleet om het paard of zichtzelf in optimale manier te verzorgen en te begeleiden. Ik weet hoe een topsportpaard begeleid wordt en de meeste recreatieve ruiter kunnen er een puntje aan zuigen. Ze worden 1000 keer beter begeleid (ook medisch) dan gelijk welk ander paard.
Maar dit liedje zal blijven duren, de duitsers zullen nooit toegifte doen om eeo'n ruiter zijn verhaal te laten doen, al zijn er genoeg duitsers die het in de oefenbak ook doen hoor maar buiten bereik van camera's[/quote]

Nieuwe manier van rijden is dus " Geen gelul trek hard en nog dieper in een krul "

Succes er mee

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:35

Of je vergeet wat je geschreven hebt. Lees je eigen berichten maar even terug. Want je nam vanalles aan wat niet in haar post stond :)

Willawander: Ik geloof dat je de plank misslaat. De ruiters die rollkur ed. namelijk niet erg vinden en niet snappen wat er niet mooi aan is, die rijden vaak op dezelfde manier. Geen respect naar het paard toe maar het ordinair in de krul vragen. Die zie ik hier geen commentaar leveren. Want die vinden het mooi.

Mister_M: Punt is dat het allang duidelijk is dat er absoluut een andere manier van werken kan zijn in de topsport. Dat er toch nog mensen zijn die voor een redelijk aggresieve manier kiezen vind ik onbegrijpelijk en vind ik inderdaad een grens overgaan. De grens naar dierenmishandeling is dan klein.
Er pas na minuten achterkomen dat de tong van je paard wordt afgeknepen, vind ik niet getuigen van weten waar je mee bezig bent.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:01

Willawander: Ik geloof dat je de plank misslaat. De ruiters die rollkur ed. namelijk niet erg vinden en niet snappen wat er niet mooi aan is, die rijden vaak op dezelfde manier. Geen respect naar het paard toe maar het ordinair in de krul vragen. Die zie ik hier geen commentaar leveren. Want die vinden het mooi.

zo mee eens!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:50

Dus als je commentaar levert dan rijd je zelf wél goed? Ik wilde dat het waar was.

Verbeter de wereld, begin alsjeblieft bij jezelf. Jullie paarden mochten willen dat je zo goed kon rijden als Patrick Kittel......

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:53

Ja mijn paard zou niets liever doen als minuten lang met een pijnlijke afgeknelde blauwe tong en kin op zijn borst willen lopen.Kom op,wat denk jezelf!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:54

horseyfries schreef:
Dus als je commentaar levert dan rijd je zelf wél goed? Ik wilde dat het waar was.

Verbeter de wereld, begin alsjeblieft bij jezelf. Jullie paarden mochten willen dat je zo goed kon rijden als Patrick Kittel......

_/-\o_ _/-\o_

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:57

timokyana schreef:
Ja mijn paard zou niets liever doen als minuten lang met een pijnlijke afgeknelde blauwe tong en kin op zijn borst willen lopen.Kom op,wat denk jezelf!

Vind je het zelf een slimme opmerking?

Als jouw paard een keer zijn tong over het bit doet en jij doet hem terug zodra je het merkt, heb je dat dan ook opzettelijk gedaan?
Of zou jou zoiets nooit kunnen overkomen denk je?

Ga alsjeblieft één keer kijken als Patrick Kittel ergens op wedstrijd is bij het losrijden, en laten we dan nog eens praten.
Maar nee hoor, niet gehinderd door enige kennis van zaken mensen veroordelen op basis van een simpel geknipt en geplakt filmpje is zovéél leuker....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:02

Dat maak je er zelf van en dat wordt altijd gedaan.

Mensen vergeten alleen altijd dat iets mooi vinden ook commentaar is, dus jullie moeten naar eigen zeggen ook zo goed rijden voordat je mag zeggen dat je het mooi of goed vindt.

Om te kunnen zien dat iets niet klopt hoef je zelfs helemaal niks met paarden te hebben. Zolang je weet hoe het hoort en ook daadwerkelijk kan.

Je bent denk ik trouwens wel de eerste die een paard heeft wat graag zuurstoftekort heeft en met de kin op de borst gereden wil worden.

Hij had het dan wel erg laat door.... en iets met oorzaak gevolg. Is jou grens van een goede ruiter blijkbaar laag.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:08

Erg laat? Heb jij dan uit de video kunnen opmaken hoe lang het duurde? Weet jij de ongeknipte en plakte versie te vinden dan?

Zuurstoftekort? Hoe kom je daar nu weer bij? Wil je alsjeblieft niet zomaar iets roepen, heb je enig idee hoe iemand een dressuurpaard tot Grand Prix niveau zou kunnen trainen met zuurstoftekort? Dat bestaat simpelweg niet, en als je ook maar iets zelf aan sport doet dan lijkt het me dat je dat eigenlijk zelf ook wel beseft. Hoeveel paarden heb je al in de dressuurring zien neervallen wegens dat vermeende "zuurstofgebrek"??

Verder zou ik het op prijs stellen als je geen woorden in mijn mond legde. Als ik blijkbaar ergens de enige in ben dan is het in Patrick Kittel live te hebben zien rijden en trainen, en dat was niet met de kin op de borst en niet met zuurstofgebrek. Dus misschien moeten andere mensen hier eens wat meer buiten internet gaan bekijken dan hoeven ze niet allerlei aannames te doen gebaseerd op enkele momentopnames, maar weten ze hoe het er in het écht uitziet!

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:30

horseyfries schreef:
Erg laat? Heb jij dan uit de video kunnen opmaken hoe lang het duurde? Weet jij de ongeknipte en plakte versie te vinden dan?

Zuurstoftekort? Hoe kom je daar nu weer bij? Wil je alsjeblieft niet zomaar iets roepen, heb je enig idee hoe iemand een dressuurpaard tot Grand Prix niveau zou kunnen trainen met zuurstoftekort? Dat bestaat simpelweg niet, en als je ook maar iets zelf aan sport doet dan lijkt het me dat je dat eigenlijk zelf ook wel beseft. Hoeveel paarden heb je al in de dressuurring zien neervallen wegens dat vermeende "zuurstofgebrek"??

Verder zou ik het op prijs stellen als je geen woorden in mijn mond legde. Als ik blijkbaar ergens de enige in ben dan is het in Patrick Kittel live te hebben zien rijden en trainen, en dat was niet met de kin op de borst en niet met zuurstofgebrek. Dus misschien moeten andere mensen hier eens wat meer buiten internet gaan bekijken dan hoeven ze niet allerlei aannames te doen gebaseerd op enkele momentopnames, maar weten ze hoe het er in het écht uitziet!

Laat al die would be ers hier in hun fantasie wereldje en laat ze denken dat ze alles best weten.
Zoals je zegt mensen die de ruiter echt kennen en weten hoe ze werken weten beter.
De topruiter weten veel beter met wat ze bezig zijn en hun paarden worden in de watte gelegd zoals de meest paarden van de bokker hier maar 10% van krijgen

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:58

mister_m schreef:
horseyfries schreef:

Laat al die would be ers hier in hun fantasie wereldje en laat ze denken dat ze alles best weten.
Zoals je zegt mensen die de ruiter echt kennen en weten hoe ze werken weten beter.
De topruiter weten veel beter met wat ze bezig zijn en hun paarden worden in de watte gelegd zoals de meest paarden van de bokker hier maar 10% van krijgen

Ja, elk paard zit er namelijk op te wachten om vol in de bescherming een paar uurtjes buiten te mogen staan, liefst alleen, of 30 dekjes in de kast te hebben liggen of onder een solarium te staan of het beste van het beste van het beste voer te krijgen of een stal met een gouden randje te hebben... Kom op.

En omdat Mientje die Z1 dressuur rijdt mag Mientje wel zeggen dat Jantje het GE-WEL-DIG doet en hem aanbidden, en omdat Greetje wel wekelijks les volgt, maar nog nooit een wedstrijd terrein van dichtbij gezien heeft moet Greetje d'r mond houden, want die rijdt alleen maar thuis de wei of in de bak. Tenzij Greetje positief is over Jantje natuurlijk ;) Dan maakt het allemaal niet uit.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:55

Molfre, dus jij vind het normaal dat Mientje een mening vormt op basis van één videofilmpje wat aan elkaar geknipt en geplakt is van één moment de tong over het bit, en daar eventjes haar volledige mening op baseert?

Ik mag toch hopen dat je iets beter kan nadenken dan de Mientje uit mijn voorbeeld, en dat er misschien wel iets meer voor nodig is om een gefundeerde mening te vormen? Zou jij graag willen dat er één foto van jou op een rare manier uit zijn verband wordt gerukt en dan iedereen daardoor jou af gaat branden, niet alleen op internet maar dat je daardoor ook al daadwerkelijk werk verliest?

Mensen toch, ik kan er niet bij dat je zo kortzichtig kunt zijn.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:18

Waarom is er en verschil tussen een mening vormen van enkele fotos of een video van een bokker of van een professionele ruiter?
Beide is gebaseerd op korte info en beeld materiaal

Ik vind dit filmpje absolute niet fijn, ik zie en paard wat niet vrolijk loopt, wat aan het eind schopt naar de ruiter, en een totale indruk geeft op mij waar het gebrek aan plezier van samenwerking ver te zoeken is

Of ik hem in het echt zie of niet maakt ntt uit, feit blijft daar dit voor mij geen fijn beeld piis en ook gen manier om dit met mijn eigen paardte gaan doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:11

Hoe kan je nou 1 foto vergelijken met een paard met een blauwe(zuurstofgebrek!)tong? :')
En een ''normale'' ruiter, vergelijken met een zogenaamde ''top''ruiter?

Ik gok overigens dat alle tegenstanders van zijn methode het niet alleen over dat filmpje hebben. :+ Rollkur is ook een punt.

Ook nooit geweten dat je alleen een mening mag vormen als je een combinatie in real life hebt zien rijden... is het dan alleen voor de mensen weggelegd die die mogelijkheid hebben?
Is toch een beetje alsof een artiest mensen verbied om naar zijn/haar muziek te luisteren behalve als ze naar een concert kunnen komen. En de muziek die wel naar buiten wordt gebracht is alleen maar vals en geen weergave van de realiteit.

Als je er over valt dat mensen een mening hebben op een paardenforum, misschien wordt het dan tijd om van het internet af te gaan.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:38

@air ik hoop dat jou post niet op mij op mij bedoelt is?

Zo ja verduidelijk ik hem even: er wordt gezegd dat je alleen over deze ruiter kan en mag oordelen als je heb werkelijk hebt zien rijden, met een enkele foto of video van een bokker bedoel ik te zeggen dat in elke HAW beoordeeld word per slechts beeld materiaal.

Dus dan is het volgens sommige hier ook niet goed te beoordelen.
Laatst bijgewerkt door crazyshar op 02-02-13 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:38

versus

Let alleen op de handen en de sporen.... Als ik een paard was stond ik liever bij Kittel. Dan nam ik even 5 minuten met de kin op de borst lopen voor lief. Gek genoeg zijn er overigens ook paarden die daar graag met de kin naartoe krullen; daar hoef je niet aan te trekken.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 02:24

Ik heb Kittel ooit een paar keer zien rijden, niet met Scandic, maar met andere paarden. Hij viel toen al op, hoe enorm paardvriendelijk hij reed, het was een droom om naar te kijken en al helemaal een droom om van te dromen het ooit zo goed als hem te doen.

Ben bang dat het bij dromen blijft :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:07

Het gaat hier niet over het goed of slecht rijden. Een kind kan zien dat Kittel een talent is. Maar sommige technieken moeten gewoon geweert worden, ze hebben geen plaats in de sport. Het is dan aan ons als paardenliefhebber om zo een dingen te veroordelen. Hetzelfde met het strak aansnoeren van de neusriem, dit verklaart het overdadig schuimen van de mond, tevens wetenschappelijk onderbouwd. Gelukkig dat er hiervoor al maatregelen getroffen werden, maar die maatregelen kwamen er niet dankzij de "topruiters" , maar door paardenliefhebbers zoals ons die hiervoor gestreden hebben !

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:49

Is dat zo? Heb jij daar persoonlijk de hand in gehad? En er waren er geen topruiters bij betrokken?

De opmerking over schuimen vind ik helemaal grappig, was deze week even mijn Sandro Hit op een halstertje aan het longeren, hij schuimde heerlijk. Had hij dan een denkbeeldig bit in en ik de denkbeeldige neusriem te strak aangetrokken denk je? Wetenschappelijk onderzocht?? Ik kan ook wetenschappelijk bewijzen dat 1 + 1 drie is als ik hard mijn best doe, geloof je het dan ook als je dat leest?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 02-02-13 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:51

Air schreef:
Hoe kan je nou 1 foto vergelijken met een paard met een blauwe(zuurstofgebrek!)tong? :')
En een ''normale'' ruiter, vergelijken met een zogenaamde ''top''ruiter?

Ik gok overigens dat alle tegenstanders van zijn methode het niet alleen over dat filmpje hebben. :+ Rollkur is ook een punt.

Ook nooit geweten dat je alleen een mening mag vormen als je een combinatie in real life hebt zien rijden... is het dan alleen voor de mensen weggelegd die die mogelijkheid hebben?
Is toch een beetje alsof een artiest mensen verbied om naar zijn/haar muziek te luisteren behalve als ze naar een concert kunnen komen. En de muziek die wel naar buiten wordt gebracht is alleen maar vals en geen weergave van de realiteit.

Als je er over valt dat mensen een mening hebben op een paardenforum, misschien wordt het dan tijd om van het internet af te gaan.

Dat doe ik ook graag en veel om te luisteren en te kijken naar mensen die écht kunnen rijden ;) Leer je een hoop meer van kan ik je zeggen....