Amazone uit Nepal schokt met paardenmishandeling op internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Re: Amazone uit Nepal schokt met paardenmishandeling op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:13

Reactie op een foto op d'r facebook:

Kate Groom
you're a great rider

Farida Khan
@Kate. thank and i love to ride them pretty hard and love kicking in the flank quite hard and whip as much as hard possible.

:(

Berichten sturen heeft trouwens geen zin, waarschijnlijk kickt ze daar op!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:18

BAH BAH BAH BAH BAH ! Hier walg ik echt van !

Daantje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:40

Ik zat al te kijken naar die FB pagina, maar zie die nergens...misschien wil iemand me de link via PB sturen?

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:52

"amazone" farida khan ...??? Dit mens mag de naam amazone niet hebben....dit is gewoon een dierenbeul!
Doe dit met je hond en je wordt opgepakt....
Maar ja, het is in Nepal hè .....
Daar nemen ze het niet zo nauw met dierenwelzijn....
Dat mens is ziek en goed ook....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 06:07

aan de rijbaan enzo te zien is ze vast iemand van stand? aangezien nepal een ontwikkelingsland is en volgens mij een derde deel onder de armoedegrens leeft daar. Vraag me af hoe het met de cultuur en de welvaart daar gesteld is. ik weet bv wel dat arme mensen meer waarde hechten aan traditie, schaamte, familie-eer en dus ook jezelf als meisje 'degelijk' kleden en gedragen. Ik weet niet hoe dit zit onder 'de elite'? Iemand hier een Nepaldeskundige?

@ eukje: ja inderdaad, volgens mij het welzijn ansich is daar tragisch. Aan de ene kant begrijpelijk zo'n land heeft hele andere prioriteiten en is denk ik nog niet in de fase 'dierenpolitie' beland. En in dat soort landen (Ik heb dan even India in mijn hoofd) gebeuren dingen met dieren die het daglicht echt niet kunnen verdragen en daar is 'Faridah Khan' echt niets bij vergeleken. Sneu is dat. Ben toch wel erg gelukkig met mijn paardjes hier in Nederland.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:00

Het is zoals ik het zie inderdaad een soort fetisj; bepaalde mannen worden sowieso opgewonden van meiden op paarden (je wilt niet weten hoeveel potloodventers ik tegen ben gekomen op buitenrit als jong meisje) en daar hoort dit ook bij. Wat zij doet/doen is net zoiets als de meiden die kerels aan de telefoon opwinden, alleen wordt daar geen onschuldig dier de dupe van en bij dit soort filmpjes wel ... Ze houdt ook in haar reacties 'de meesteres te paard' in stand. Ze zal er helaas wel veel geld mee verdienen.

Zieke wereld leven we in denk ik steeds vaker.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:25

Dat mens spoort niet, die heeft losse contactjes in haar hoofd.
Zou wensen dat die paarden die ze zo mishandelt, haar eens flink in het zand lieten bijten. Maar ze zijn alleen maar bang voor die raggende persoon op hun rug. ;(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:30

Wat zou t jammer zijn als ze ooit eens verkeerd terechtkomt als ze valt.. :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:32

Echt bizar dit. Er lopen zoveel gekken op de wereld. Bah, ik hoop echt dat ze een keer zo'n trap krijgt dat ze tot dr nek verlamd is, kan ze nooit meer paarden slaan en schoppen!
Maar wat ik ook bizar vind ik dat mensen les van haar krijgen en dat ze goede reacties geven op haar. Onbegrijpelijk.

Ynepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:41

Ik snap niet dat dat mens nog nooit zo te grazen is genomen door een paard,dat ze dit nooit meer zou kunnen doen.Die paarden zijn gewoon TE braaf!Ik hoef zoiets nog niet eens te denken in de buurt van een van onze paardjes,dan meppen ze me al denk ik :j .Wat ik ook zo apart vind;dat filmpje dat ze op die fries 'rijdt' ....rijd er nog iemand gewoon lekker droog zijn rondjes door die bak,zouden ze dat daar gewoon normaal vinden?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:06

Ik heb op FB haar foto's gerapporteerd maar krijg net een reactie dat FB "het betreurt dat ik me er aan stoor maar dat het naar hun mening geen verwijdering tot gevolg hoeft te hebben" ?? :?

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:19

“Ik kan geen paard rijden als ik de zweep of sporen niet gebruik. Het zijn mijn hulpen om te kunnen paardrijden. Op deze manier haal je de beste uit het paard.''

Oh, ik dacht dat de kunst van het rijden lag in het gebruiken van zo min mogelijk hulpen :o?

Ik denk niet dat zij zich een echte ruiter mag noemen, belachelijk dit. Heeft helemaal niks met paardrijden te maken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:20

spitenmazz schreef:
“Ik kan geen paard rijden als ik de zweep of sporen niet gebruik. Het zijn mijn hulpen om te kunnen paardrijden. Op deze manier haal je de beste uit het paard.''

Oh, ik dacht dat de kunst van het rijden lag in het gebruiken van zo min mogelijk hulpen :o?

Ik denk niet dat zij zich een echte ruiter mag noemen, belachelijk dit. Heeft helemaal niks met paardrijden te maken.

Dat zie je helemaal verkeerd.. Dat maakt maar weer duidelijk dat jij helemaal opnieuw moet beginnen met paardrijden!!! :')

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:26

Vind het vooral erg knap dat ze zulke brave paarden heb gekregen... Mijn paard is al diepbeledigd en geschokt als ik hem perongeluk iets harder dan de bedoeling een tik geef en dan laat ik hem ook wel weten dat het niet expres was... Als zij op mijn paard zou zitten ligt ze er 5 meter alweer naast, die blijft niet lang zitten :+ En terecht.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:30

Citaat:
"I don't like horses, I just enjoy beating them until they bleed"
"I like controlling them in this way"
"It's beautiful"
"This is the best way to control a horse"

Brrr. Wat een gek :n

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:50

Is het erg.. Ja.. Is het ongewoon.. Nee

Er zijn zoveel sites te zien waar dit soort dingen gebeuren, waarom dan alle aandacht naar het buitenland. Laten we dan eerst zorgen dat de problemen in Nederland weg zijn. Een beetje speurwerk en je vindt complete sites waar nederlandse meiden hun paard slaan en dat vervolgens proberen te verkopen..

het is helaas een hele enge wereld aan het worden lijkt wel.. Vreselijk :(

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:45

Maar in Nederland moeten die sites toch wel geblokkeerd kunnen worden?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:51

Ik word misselijk van die filmpjes.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:25

dit staat op dr facebook...

Farida Khan
Oral dont even think about it. ask him how he feels about each whacks its really painful to him

Farida Khan
this one was too hard for him

no i dont like horses i ony love to ride them hard

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 04:49

over die brave paarden, ik vraag me dus ook af als zij regelmatig op deze manier op een bepaald paard rijd, dan krijgt zo'n paard toch gedragsproblemen en zal hij zich toch uiteindelijk niet meer laten vangen, zadelen, bestijgen :S? Ik zie ook veel verschillende paarden, dus zal ze gewoon iedere keer op een ander paard stappen? Hoe dan ook, het lijkt me geen rijstijl die je heel duurzaam op 1 paard kan blijven toepassen :S.
Ik blijf het herhalen, heb mijn vraagtekens bij het hele 'verhaal' en ben benieuwd wat voor waarheid er nou werkelijk achter zit en wie Faridah Khan is. Jammer dat hier niemand is die mijn vragen over Nepal kan beantwoorden, ben toch wel erg nieuwsgierig. (zit er geen privédectictive op bokt).

Inderdaad, helaas gebeuren in Nederland ook hele vreemde 'erotische' dingen waarbij paarden worden gebruikt. Normale mensen zoals wij kunnen ons dat écht niet voorstellen, te bizar.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:45

Oreo schreef:

Google maar eens: "hot dutch riders" ;)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:06

Nessah schreef:
Oreo schreef:

Google maar eens: "hot dutch riders" ;)

Neeeeeeee.... dit is echt ziek. Zouden dat nou echt "normale" Nederlandse meiden zijn? Ik bedoel als in "niet-acterend" ?

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:21

mennnnn.. wat een achterlijke, hersenloze , randdebielen..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:27

Jemig, net nog meer van die rommel van youtube gerapporteerd.. God, wat zou ik zo'n meiden graag verbouwen.. Walgelijk..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:51

Jeetje dat google ik ook nooit meer,
Ik help je graag nine1987