Mindim schreef:Nou akhal _teke, als jij je paard zo uit de sloot zou laten halen, moet je dat vooral doen.
? Wat een flutopmerking weer zeg!
Moeilijk he? Als iemand een andere mening heeft dan jij?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolliegirl schreef:En hoe beland een dier in de sloot?
Juist... Slechte hekken, afzettingen bij sloten.. je paard klakkeloos in een weiland zonder water pleuren.. hij drinkt wel uit de sloot!
En dan lekker de hulpverleners een uitbrander geven?
Zorg dat je dier veilig staat! Zet sloten af, zorg voor goed hekwerk.
Het ontbreekt daar helaas zó vaak aan. (Een ongelukje kan gebeuren natuurlijk!)
En zoek korpsen op, vraag of er animo is voor een informatie-avond '' dier uit de sloot halen''
En HELP! ipv alleen maar te mieren over hoe slecht ze bezig zijn... Daar hebben ze geen reet aan.
Ben het ermee eens dat dit niet de juiste manier is.
Maar is er contact opgenomen met dit korps/hulpverleners? Weten zij dat ze fout zitten?
Zo niet, gaat het de volgende keer nét zo.
Een paard kan je prima aan de voorbenen slepen.
Mits je het lijf ondersteund/sleept door een borstband!
De benen zullen naar voren moeten, omdat ze anders omklappen en het gehele gewicht tegenhouden met alle gevolgen van dien.
Akhal_Teke schreef:Mindim schreef:Nou akhal _teke, als jij je paard zo uit de sloot zou laten halen, moet je dat vooral doen.
? Wat een flutopmerking weer zeg!
Moeilijk he? Als iemand een andere mening heeft dan jij?
unihorses schreef:vind dit eigenlijk wat kort door de bocht. die van ons liep in het verleden 3x per dag buiten het land. we hadden 3 witte draden op 3 verschillende hoogtes, hiertussen een kruis met geel draad , achter de palen langs een wit koort en boen op de palen met ogen ook een stroomdraad. aan de open kant ook stekpalen schuin ertussen
en toch , met stroom stond hij buiten. soms zit je echt met je handen in je haar !
nou is het met zo'n sloot wel anders natuurlijk.
corinepgek schreef:Mijn paard is op ern super manier door de brandweer op het droge getrokken. 1 brandweerman in waadpak heeft samen met mij een band om de buik heen gedaan en toen hebben ze met zijn alle gewoon getrokken. Was ook een trekker van een boer aanwezig naar zecdeden liever zelf trekken. Echt super!
De trekker was van een boer die al 100 paarden uit de sloot had gehaald en wilde dit ook aan de voorbenen doen omdat hij dat altijd deed... zag ak gauw dat het niet ging werken dus daarom alsnog brandweer gebeld. Super gehandeld.
Hele geruststelling dat ze nu in een wei zonder sloten erlangs staan.vond het alleen vreemd dat er laatst een paard in hetvweiland ernaast stond. Bleek mijn jongstevte zijn en alle omheining was nog intact...
Mijn idee zou het niet zijn, maar gelukkig heeft de brandweer hier 2 brede banden die om het dier gedaan worden. En dan 1 net achter de voorbenen en 1 voor de achterbenen. Maar goed dit moet wel kunnen, anders word er gezocht naar een andere goede oplossing voor het dier. (bijv. achter de kont langs)
Suus__ schreef:Ahhh arm beestje, die zal het koud gehad hebben!
Alleen de manier hoe ze hem uit het water halen lijkt me niet de best manier...

Laura_Zodine schreef:Ik wilde net vragen, heeft iemand dat artikel in de hoefslag gelezen, volgens mij niet namelijk..
Daar stond in hoe ze de brandweer trainen om paarden uit de sloot te halen.
Dit is de laatste bladzijde ervan:
[ Afbeelding ]
Ophelia schreef:Laura_Zodine schreef:Ik wilde net vragen, heeft iemand dat artikel in de hoefslag gelezen, volgens mij niet namelijk..
Daar stond in hoe ze de brandweer trainen om paarden uit de sloot te halen.
Dit is de laatste bladzijde ervan:
[ Afbeelding ]
Jemig, ik moet wel even lachen hoor. Brandweermensen krijgen een cursus over hoe een paard uit de sloot te halen. Doen ze het op die manier, krijgen ze boze mailtjes van zoveel mensen die het allemaal wel weer even beter weten...
dennisje schreef:Suus__ schreef:Ahhh arm beestje, die zal het koud gehad hebben!
Alleen de manier hoe ze hem uit het water halen lijkt me niet de best manier...
ben ik het mee eens en hoe die boer er daarna aan trekt dat hij mee moet lopen vind ik ook niet helemaal zuiver.
beest komt net uit ijskoud water. kijken of hij zo hard loopt na zoiets.
arm dier