Sammie schreef:Verder lees ik hier nog wat onduidelijkheden over ingredienten en je weet niet wat je eet. ALLES wat in het product staat MOET vermeld zijn op het etiket en bij mengingen vaak nog het percentage ook.
Nou wat ik begrijp, en waar de Britten zo boos over zijn, is dat zij beweren de beste etikettering en voedselcontrole te hebben.
Waarschijnlijk beter dan bij ons. Zij hebben echt een fraude-gevoel nu.
Bij ons kan er nog veel gesjoemeld worden, ook met vlees.
Sammie schreef:Bij de Lidl's en Aldi's worden diverse artikelen namelijk centraal ingekocht, waarbij je als leverancier bijvoorbeeld niet alleen levert aan Nederlandse vestigingen, maar ook aan Belgische, Franse enz.
Dat schijnt dus niet waar te zijn. De Nederlandse Lidl's hebben deze hamburgers niet in hun schappen.
Qua vlees zou je eerder kunnen denken aan Duits vlees bij onze Lidl's.
http://www.scientanova.com/2012/12/02/1 ... nederland/
Citaat:
De Nederlandse consument geeft van hun netto inkomen het minst uit (10%) aan voeding ten opzichte van Italianen bijvoorbeeld die snel het dubbele besteden. Wij gaven ruwweg 40 jaar geleden bijna het dubbele uit van ons besteedbare inkomen.
...
In veel directiekamers in Nederland worden eenvoudige rekensommetjes gemaakt hoe toch op lange termijn het hoofd boven water gehouden kan worden wanneer de marges zo onder druk staan. Er wordt een reeks maatregelen onder de loep genomen die men kan nemen. Wij zullen een paar met u doornemen.
Het is gewoon waar, wij geven zo min mogelijk uit aan eten, goedkoop moet het zijn! Dan kunnen we tenminste méér ipads kopen en méér op vakantie
Dit is een rechtstreeks gevolg van het feit dat wij zo goedkoop mogelijk willen eten én uit eten.
Wat betreft dierenleed en apen eten: er is vaak veel leed verbonden aan het eten van 'rare' dieren, en over het eten van bedreigde diersoorten zeg ik maar helemaal niks. Ik wil daar niet aan meewerken.