Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sambagirl schreef:Zahlina schreef:Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal en iedereen die het filmpje ziet kan zien dat er niet erg hard gereden werd toen ze omgingen. Het enige wat me verbaast is dat er 2 redelijk lichte grooms achterop staan, terwijl ik me kan voorstellen dat je juist in een indoor, waar snelheid en korte bochten vaak samen gaan, wat meer gewicht achterop de kar zou willen.
Is dat misschien ook een bewuste keuze? Omdat je grooms moeten hebben die heel snel kunnen zijn, hoe zwaarder de groom hoe lastiger dat misschien is. Nou staan er niet de eerste de beste grooms achterop, Bram stond achterop en Martijn, die ging al mee met de wedstrijden toen Bram nog in de luiers liep, dus er stond wel een brok ervaring achterop.
ikkebenhier schreef:Ik was erbij toen het gebeurde, en ik vraag me nog altijd af wat er fout gelopen kon zijn.
De commentator zei iets van 'evenwichtsfoutje', maa zelf dacht ik dat het misschien aan de bodem kon liggen?
Ik ken niks van mennen of vierspan, maar ligt er op die wedstrijden ook niet een speciale bodem daarvoor?
Zahlina schreef:Ik weet wel zeker dat de snelheden omhoog gegaan zijn, vooral met deze indoor wedstrijden en de nogal versoepelde trajecten in het zomerseizoen.
Je ziet hier op het filmpje geen vierspan waar geen controle op is, als ze nou ongecontroleerd door de bocht heen gingen tja dan kan je spreken van dommigeheid van een koetsier.
Maar ik kan je verzekeren dat de hongaren in die tijd hard konden gaan en het is niet voor niets dat er toch een aantal menners over zijn gestapt op Lipps.
Heleennn schreef:Heb het live gezien... zat op het VIP terras en het was wel even schrikken van zo dichtbij
ikkebenhier schreef:Ik was erbij toen het gebeurde, en ik vraag me nog altijd af wat er fout gelopen kon zijn.
De commentator zei iets van 'evenwichtsfoutje', maa zelf dacht ik dat het misschien aan de bodem kon liggen?
Ik ken niks van mennen of vierspan, maar ligt er op die wedstrijden ook niet een speciale bodem daarvoor?
Zahlina schreef:Samba, de lipps van de hongaren waren altijd superbraaf, hete donders als het moest maar zeer goed opgevoed.
Vroeger (weet namelijk niet of het nog steeds zo is) bestond de training uit meerdere uren per dag stappen, tja en dan valt daar ook koffiepauze onder, dus de trainer (niet de menner zelf) stapte van de bok, teugels werden overgenomen door een groom en de hengsten bleven zonder problemen een half uur staan wachten totdat de trainer weer terug kwam.