Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoZiggy schreef:Jeetje zeg, vind ook wel eerlijk gezegt dat er echt mensen inde auto achtelijk hard voorbij je komen.
Zelf heb ik ook een aantal keren gehad dat inde beewegen ze met een rotgang voorbij me kwamen,
En dan ook nog vlak langs me gelukkig geeft me paard er niet zoveel om maar ikschrik me wel rot en dat kan je paard ook hebben.
Dus vind dat autobestuurders er ook meer rekening mee moeten houden met als er een paard buiten loopt.
Pletje123 schreef:Wat zal die automobilist zich ook vreselijk rot voelen. Waarom moet er dan toch op zo'n pijnlijke manier duidelijk worden dat een paard een vluchtdier is..?
een paard is geen auto waar je de motor van uit kunt zetten. Ik ben het er mee eens dat je je paard onder controle moet hebben -er staat trouwens ook niet in het nieuwsbericht dat ze dit niet had- maar een paard is en blijft een dier met een eigen gedachtegang, een eigen instinct en vluchtgedrag. Niemand kan er iets aan doen als het paard schrok van een auto en dat wilt niets over ''ruiterij'' zeggen. Huertecilla schreef:Ik hoop dat het meiske hersteld.
Ga nu niet wéér naar alles en iedereen behalve de ruiterij zelf vingerwijzen.Pletje123 schreef:Wat zal die automobilist zich ook vreselijk rot voelen. Waarom moet er dan toch op zo'n pijnlijke manier duidelijk worden dat een paard een vluchtdier is..?
Daar gáán we weer![]()
Paarden zijn GEEN ´vluchtdieren´ en het is de verantwoordelijkheid van de ruiter om diens voertuig onder controle te hebben.
Onvoorspelbare omstandigheden zijn een zekerheid.
Het gedrag van het paard is de verantwoordelijkheid van de ruiter (eigenaar maar dat is verwarrend in deze)!
Dat is waarom in veel landen minimum leeftijden gelden voor het rijden in de openbare ruimte.
Het is heel vreemd dat in een land met een heel hoge verkeersdichtheid als NL dit niet is opgenomen in de wegenverkeerswet.
Akhal_Teke schreef:Inn NL geldt wel degelijk een leeftijd waarop je niet zonder begeleiding de weg op mag met een paard. Dat heb ik een paar blz terug ook al gezegd.