Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ilsaaaa schreef:kynshiri schreef:
zullen we nog eens praten als er oorlog uitbreekt![]()
ik eet dus wel paardenvlees; schat van een beest of niet...
ik discrimineer niet. of je hebt de ballen om toe te geven dat je vlees eet en dat daarom dieren dood moeten of je wordt vegie.
dingen als 'die niet want die ziet er lief uit' daar doe ik niet aan mee. Kalfjes en biggen zijn ook lief!
Ben ik met je eens, alle dieren zien er lief uit biggetjes, kalfjes ga zo maar door. Maar om onderscheidt te maken omdat iets er lief uit ziet? Elk dier moet met respect behandeld worden, ongeacht welk dier.
bethje31 schreef:Toch geloof ik niet dat degene die hier zeggen: doe mij maar lekker een paardenbiefstukje!!! er hetzelfde over denken als het hun eigen paard aangaat. Als je paard aan het einde van zijn leven is gekomen wil je toch niet dat ie op transport wordt gestuurd naar polen om zijn been te breken en dan te worden afgemaakt om opgegeten te worden ? Kom op zeg.
Ook is het heel erg hoe ze omgaan met dieren in Azie of bijvoorbeel Turkije maar er zijn nog genoeg dingen te doen in Nederland zelf. Ook zouden Nederlandse paarden sowieso niet moeten worden getransporteerd naar het buitenland. Slacht ze dan hier en vries ze in...net zo makkelijk.
Wat betreft koeien en varkens en dergelijke...geldt hetzelfde voor als voor paarden uiteraard. Vlees eten is prima mits je weet waar je vlees vandaan komt.
sowieso geen polen want daar word niet geslacht
dus de transport in europa maak ik me niet zoveel zorgen om
naar mijn weten gebruiken bijna alle slachthuizen gewoon een schietmasker voor paarden, dit is een snelle en effectieve manier. kynshiri schreef:Ilsaaaa schreef:Ben ik met je eens, alle dieren zien er lief uit biggetjes, kalfjes ga zo maar door. Maar om onderscheidt te maken omdat iets er lief uit ziet? Elk dier moet met respect behandeld worden, ongeacht welk dier.
neenee dat weet ik wel, maar veel mensen doen dit onbewust toch... een 'anonieme' biefstuk uit een schaaltje in de supermarkt is OK, maar de honger is spontaan over als je zegt dat het vlees van Lekje het schattige stiertje van vorige zomer is. terwijl dat schattige stiertje wel in natuurgebied geboren is en altijd vrij in de kudde heeft geleefd.
WhySoWhite schreef:Paarden zijn allemaal wreed geslacht en mishandeld

44Myrthe44 schreef:Als niemand vlees zou eten zou er überhaubt geen vraag zijn naar vlees, en zouden er een stuk minder dieren geslacht hoeven worden.

Citaat:Als niemand vlees zou eten zou er überhaubt geen vraag zijn naar vlees, en zouden er een stuk minder dieren geslacht hoeven worden.
Sorry maar dit zijn Konik paarden.