Totilas zou lijden aan psychische problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:09

Shahsantosje schreef:
Je gaat iedereen tegen net of jij ALLES goed zegt en weet andere migen hun mening uitbrengen en daar hief jij niet altijd op te reageren, ik vind ook da edward hem nooit mocht worden afgepakt en als jij dat niet vind goed dan is dat zo en kan je het normaal zeggen

Jeumig, hebben jullie een clubje gevormd ofzo?
Kan er heel kort over zijn; Goed voorbeeld, doet goed volgen.

newmom

Re: Totilas zou lijden aan psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:29

Jeej... Wat een reacties ook weer..
Denk dat t beste is om die knol maar een spuitje te geven..
Want hij is zooooo zielig...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:34

ze moeten eens ophouden met smoesjes te bedenken waarom hij niet goed zou presteren.
ruiter paard combi werkt gewoon niet geeft dit gewoon toe
straks heeft totilas ook nog een burn out en zou hij lijden aan een meerdere persoonlijkheidstroornis.
puntje bij het paaltje hij had beter bij edward gal kunnen blijven

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:45

Shahsantosje schreef:
Je gaat iedereen tegen net of jij ALLES goed zegt en weet andere migen hun mening uitbrengen en daar hief jij niet altijd op te reageren, ik vind ook da edward hem nooit mocht worden afgepakt en als jij dat niet vind goed dan is dat zo en kan je het normaal zeggen

Dan had Edward hoger moeten bieden, is geen kwestie van 'afgepakt', maar een kwestie van zaken doen. Topsport is geen sprookje maar kei en keihard, net als de centen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:20

janne schreef:
ze moeten eens ophouden met smoesjes te bedenken waarom hij niet goed zou presteren.
ruiter paard combi werkt gewoon niet geeft dit gewoon toe
straks heeft totilas ook nog een burn out en zou hij lijden aan een meerdere persoonlijkheidstroornis.
puntje bij het paaltje hij had beter bij edward gal kunnen blijven

Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt, dit is geen smoesje van de eigenaren, maar iets wat de organisatie zegt die hen heeft aangeklaagd. Ze worden hiervan beschuldigd, dat is iets anders dan zelf een excuus verzinnen voor slechte prestaties.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:34

Authentic schreef:
Shahsantosje schreef:

Dan had Edward hoger moeten bieden, is geen kwestie van 'afgepakt', maar een kwestie van zaken doen. Topsport is geen sprookje maar kei en keihard, net als de centen.

Inderdaad. In de penny gebeuren zulke dingen wel 'afgepakt' worden etc. Welcome in the real world

Knol is niet meer van Edward. Klaar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:09

hij is nooit van edward geweest,hij reed hem....maar hij heeft een flink percentage gevangen hoor van de verkoop :D
Wat normaal is :j

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:21

en daarom zouden er ook welzijnsnormen gesteld moeten worden aan het houden van paarden, zeker wanneer ze intensief worden 'gebruikt' zoals in het geval van dekdienst of topsport. (en vervolgens zou er ook moeten worden gehandhaafd)
Weven(er even vanuitgaande dat hij dat echt doet) is een stalondeugd veelal veroorzaakt door een gebrek aan het vervullen van basisbehoeften of een fysieke afwijking (zoals een maagzweer).
Ik vind het ook van de pot gerukt dat een paard 15 miljoen moet kosten. Dan weet je dat het in een vitrinekast gaat....

lang verhaal kort, ik ben er een voorstander van dat er regels komen voor het houden van paarden en het feit dat er mensen zijn die zich daarvoor hard maken vind ik dapper. Paardenmensen horen niet graag dat het zielig is om zo'n dier 24 uur per dag op te sluiten.
en Totilas is een gewild onderwerp. Zet gegarandeerd weer de reactiestroom in beweging. :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:23

Ik vind deze soap serie vooral erg zonde voor het paard, presteerde op top niveau en ik zag hem graag in de ring verschijnen. Het blijft een plaatje.

Het dier kan er uiteindelijk vrij weinig aan doen, goede stalling slechte stalling of welke ruiter dan ook.

Een onderzoek is prima maar houdt tussentijdse resultaten in dit geval voor je ( uit de media) tot er een totaal plaatje is, carriere/toekomst van paard ruiter en stalling worden zo volledig naar de kl*te geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:23

Aria_zz schreef:
Help help help, Totilas is aan het weven! en ondertussen staan er honderden, misschien duizenden paarden juist hetzelfde te doen :+

nu goed, vind het ook niet fijn dat, als het zo is, hij binnen gehouden wordt zonder andere paarden en daarnaast niet eens kan schitteren in de ring. Wat hij voor zover ik weet toch graag deed(voor zover je dat kan zeggen van een paard natuurlijk).
Ik hoop dat ze eens echt iets gaan doen met hem, en hij geen kasplantje meer is. Dan zijn die slechte berichten zo de pers uit.

Ach ja, je moet maar denken, als madonna van haar paard kukelt is het ook nieuws, als wij dat doen niet. Maakt de val niet leuker voor madonna dan voor ons echter. Maw, Totilas staat in de belangstelling, anderen niet, klaar. Maakt het niet minder erg voor de andere paarden. Dat het ergens anders nog meer gebeurt wil niet zeggen dat het goed is.

Het maakt me niet uit waar het paard staat of wie het heeft. Ik vind het doodzonde dat het dier de sport uit is, want laten we wel wezen, wat is er na de verkoop nu nog gepresteerd, bar weinig.
Was het ook niet zo, dat Totilas uit de dekdienst was gehaald ten behoeve van zijn sportcarriere? Als dat zo is, draaien ze momenteel flink verlies op hem. Echt eeuwig zonde van het paard.

@HorsieXx, ik kan me wel vinden in je post betreffende Ayasha trouwens :) Niet op reageren helpt het beste :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-12 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:39

Sonja schreef:
Herman97 schreef:
Ik denk dat we het er allemaal we over eens zijn dat hij Edward nooit had mogen worden afgenomen.

Nope, daar zijn we het niet over eens. Prachtige deal, moet je eens omrekenen naar een kiloprijs +:)+ +:)+ +:)+

_/-\o_

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:41

Ayasha schreef:
Herman97 schreef:
Ooh sorry ik las het zoals dat er een filmpje te zien zou zijn, leek me al stug maar dacht wie weet. Dit word een zoveelste hipe over Totilas. Ik denk dat we het er allemaal we over eens zijn dat hij Edward nooit had mogen worden afgenomen. Wat had dat dier een toekomst bij hem.
Het zal vast niet mee vallen om een paard zo "na te rijden", maar dit is wel een gevalletje te triest !!!!!!! Ik ben van menig dat wanneer een paard TOP loopt je dat samen doet, je kunt een andere ruiter/amazone er op zetten en dan verwachten dat het weer TOP gaat maar edward en Totilas dat was chemie !!!!!!

PS ben het met bovenstaande eens , laat deze mensen en het paard met rust.

Spreek voor jezelf, wil je?

slecht geslapen , je kunt het ook wat vriendelijker brengen !

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:42

romyloverrr schreef:
Ayasha schreef:
Spreek voor jezelf, wil je?

slecht geslapen , je kunt het ook wat vriendelijker brengen !

Lees eens een heel topic door voordat je met zulke opmerkingen komt aanzetten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:50

Alsof hij bij Edward Gal lekker door de wei mocht dartelen en alsof hij daar niet met Rollkur getraind werd 8)7

Toppaarden hebben sowieso geen vrij, paardwaardig leven. Dat is bij Edward Gal echt niet anders dan bij Shockemöhle. Onzin dus om te zeggen dat hij beter af is bij Edward.
Edward heeft een andere rijstijl waar Totilas beter op reageerde, dat is echt het enige dat je er van kan zeggen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:54

Waves schreef:
Alsof hij bij Edward Gal lekker door de wei mocht dartelen en alsof hij daar niet met Rollkur getraind werd 8)7

Toppaarden hebben sowieso geen vrij, paardwaardig leven. Dat is bij Edward Gal echt niet anders dan bij Shockemöhle. Onzin dus om te zeggen dat hij beter af is bij Edward.
Edward heeft een andere rijstijl waar Totilas beter op reageerde, dat is echt het enige dat je er van kan zeggen.

Ben ik niet met je eens. . . zat toppers die een heel goed leven hebben, met dagelijks weidegang en géén Rollkur.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:29

Paard werd bij Edward ook niet getraind met rollkür, hoe kom je daar nou weer bij Waves?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:30

horseyfries schreef:
Paard werd bij Edward ook niet getraind met rollkür, hoe kom je daar nou weer bij Waves?

Af en toe een minuut. . . of 10 ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:33

A_nouk schreef:
Ik vind deze soap serie vooral erg zonde voor het paard, presteerde op top niveau en ik zag hem graag in de ring verschijnen. Het blijft een plaatje.

Het dier kan er uiteindelijk vrij weinig aan doen, goede stalling slechte stalling of welke ruiter dan ook.

Is dat niet hypocriet dan? We mekkeren met z'n allen dat het paard geen paardwaardig bestaan heeft, maar we willen hem wel zien 'shinen' in de ring. Toppaarden worden nou eenmaal niet behandeld als een paard, maar als een dure investering. Je gaat, heo sneu dat ook is, zo'n dure investering niet in het land zetten met het risico op letsel en dus je geld kwijt.

Paardensport gaat net als alle sporten om veel geld en het paard is daarmee gewoon een 'gebruiksartikel' waar we in volle getale vervolgens kaartjes voor kopen van grote wedstrijden om naar te kijken

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:35

Ailill schreef:
horseyfries schreef:

Wil je dat even bewijzen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:37

Colway schreef:
A_nouk schreef:

Is dat niet hypocriet dan? We mekkeren met z'n allen dat het paard geen paardwaardig bestaan heeft, maar we willen hem wel zien 'shinen' in de ring. Toppaarden worden nou eenmaal niet behandeld als een paard, maar als een dure investering. Je gaat, heo sneu dat ook is, zo'n dure investering niet in het land zetten met het risico op letsel en dus je geld kwijt.

Paardensport gaat net als alle sporten om veel geld en het paard is daarmee gewoon een 'gebruiksartikel' waar we in volle getale vervolgens kaartjes voor kopen van grote wedstrijden om naar te kijken

Ik denk dat Carl Hester en Charlotte Dujardin deze zomer hebben bewezen dat het heel goed mogelijk is om op het allerhoogste niveau mee te draaien met paarden die nog gewoon op de wei komen. Het probleem is vaak dat er een poos mee gestopt wordt, en om er dan weer mee te beginnen is moeilijk want dat houdt idd risico's in. Maar een paard wat elke dag op de wei komt zal zelden zo gek doen dat hij zich blesseert, en dat gebeurt ook bij een aantal topruiters. En dat goede voorbeeld mag gevolgd worden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:42

horseyfries schreef:
Ailill schreef:

Wil je dat even bewijzen?

Ik zit te dollen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:46

horseyfries schreef:
Ik denk dat Carl Hester en Charlotte Dujardin deze zomer hebben bewezen dat het heel goed mogelijk is om op het allerhoogste niveau mee te draaien met paarden die nog gewoon op de wei komen. Het probleem is vaak dat er een poos mee gestopt wordt, en om er dan weer mee te beginnen is moeilijk want dat houdt idd risico's in. Maar een paard wat elke dag op de wei komt zal zelden zo gek doen dat hij zich blesseert, en dat gebeurt ook bij een aantal topruiters. En dat goede voorbeeld mag gevolgd worden.

Snap ik, maar ik begrijp wel dat je een paard van een miljoen niet in het land zet hoor, zielig of niet. dat de kans op blessures groter is als je van het een overgaat naar het ander is logisch en dat de kans op blessures toeneemt op het land als je een paard er weinig op zet snap ik ook.

Mar als ik een paard van een miljoen in mn bezit zou hebben en ik verdien er mn brood mee zou ik wel 3 keer nadenken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:48

Daar rollkur en LDR opgesplitst is, denk ik niet (nee zelfs ik niet) dat Gal rollkur rijdt met zijn paarden. Dat zou nl getuigen van onkunde en die is dan weer eerder weggelegd voor de basis-sport ruiters. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:57

Volgens mij trainde hij zelfs niet extreem LDR met Totilas, tenminste niet op de plaatsen waar ik hem heb zien rijden. Maar ja, als elke Penny die de neus iets achter de loodlijn ziet gaan roept dat dat door rollkur training komt dan willen daar wel eens mensen intrappen... hé Aillil? ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:01

Waves schreef:

paardwaardig leven...tja,wat houdt dat in?24 uur per dag tot je knieen in de bagger staan?
Weet je....sommige paarden hebben het geluk dat ze alleen door het bos hoeven te hobbelen,anderen hebben de capaciteiten om topsport te bedrijven.
Dat is hun werk gewoon,net als dat je vroeger het schillenpaard had,het ploegpaard,mijnpony's...en dan denk ik vergeleken bij dit rijtje, dat Toot het zo slecht nog niet heeft ;)