Paardenbak moet weg uit voortuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Re: Paardenbak moet weg uit voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:26

Is het niet verplicht om een groenstrook van 5 meter tussen bouwwerk en landgrens te hebben?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:20

Denk dat de buren er pas problemen mee kregen echt toen er meer mensen dan alleen de bewoners gingen rijden..
Dat staat toch duidelijk in het stukje dat ik gequoot heb....

Kan mij dat heel goed voorstellen, allerlei vreemden ook nog eens, niet alleen je buren..

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:11

Tja dat is balen..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:54

Ik ken de mensen van de bak persoonlijk
Alleen de omheinging moet tot nu toe weg over de.rest zeuren ze niet.
Eerst was de bak geen probleem maar na paar jaar in eens wel.dat er iemand anders.in heeft gereden is maar paar.keer voor.gekomen en dit ging om kleine kinderen met een b ponytje van dik in de 20 jaar oud was van een zorg.boerderij maar dat gebeurd al lang niet meer maar deze mensen moeten het weg halen maar de andere.kany mag de bak laten staan ja ja hoe krom is dit

xSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:47

mwah ik vind t wel mooi staan eigenlijk

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:49

In de uitspraak staat dat het hele "bouwwerk" moet worden verwijderd, dus omheining en zandlaag.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:43

Ik snap het probleem niet want ze hebben zelf een bak, ook in de voortuin.

Dus waar maken ze zich druk om?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:40

Lees ff terug...tis 3 onder 1 kap...
Dus de middelste zit tussen 2 rijbanen in...
Tja zou ik ook niet echt fijn vinden haha

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:59

Het is 4 onder 1.kap buurvrouw ziet de bak niet vanuit haar tuin deze vrouw heeft namelijk een wild tuin die erg hoog ia en rommelig oogt. Maar goed daar gaat het niet om.
Maar je kan de situatie pas goed begrijpen als je er zelf staat i.p.v de foto die boven af van de bak is gemaakt.
Maar prima als je niks met paarden heb maar kom niet pas na 2 jaar aan zetten en ga eerst met de buurvrouw praten toch.
Maar.goed de.houten omheining is weg en het zand mag tot nu toe blijven want deze mensen hebben al een tijd de bak met groen afgezet en de.buren gaat het niet om de paarden

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:12

Vind t idd wel vreemd dat t 2 jaar later een probleem is...
Zoiets dat zeg je toch meteen...gewoon iets om te zeuren lijkt t...
Geen burenruzie onderling?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:15

plankjes eraf halen, gewoon draad erom heen maken waar je de wei normaal mee omheint en je hebt geen vergunning nodig, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:53

annnepannne schreef:
plankjes eraf halen, gewoon draad erom heen maken waar je de wei normaal mee omheint en je hebt geen vergunning nodig, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

maar zo is de bak al de buitenbak was al weg andere kennis heeft de buitenbak toevallig van de week opgehaald,
en een buren ruzie nee hoor alleen deze mensen vinden het natuurlijk niet leuk dat de buurvrouw niet gewoon eerst na hun is gekomen om te praten dan dat ze in eens met de bek vol tanden stonden dat er een rechtzaak kwam.
maar goed heb deze vrouw van de bak vandaag nog aan de telefoon gehad het gaat nu ook prima met een draadje
en deze mensen waren speciaal verhuist hier heen om de paarden (dit is toch bijna een uurtje rijden van hun geboorteplaats) en de buiten bak was goedgekeurd en er was niks aan de hand maar na 2 jaar trekken ze in eens de vergunning in. en dit is natuurlijk heel raar dat dit zo gaat. want als het niet mocht hadden hun hier toch niet naar toe verhuist want zelf de buurvrouw had nog alle planten uit de tuin gehaald omdat het mocht om in haar eigen tuin te zetten omdat de buitenbak er kwam in het begin toen ze er kwamen wonen maar grootste probleem is de buurvrouw ernaast die heeft hier voor gezorgd terwijl die aan de andere kant pal naast hun een buitenbak heeft zitten en hier doet ze niks aan (terwijl deze buitenbak uit zwarte grond bestaat en er rommelig uitziet maar aan de buiten bak die niet eens naast haar zit die wil ze niet? en zeg maar waarom ze dit niet wil wij weten het niet

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:31

Idd erg vervelend...gelukkig gaat het zo ook.
Zou dan eerder een probleem hebben met die andere rijbaan :S

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:24

GamblersCup schreef:
Ik vind het trouwens ook geen huis om paarden bij te houden, veels te klein (al kunnen we de achterzijde niet zien natuurlijk, maar als je je bak al voor je raam moet proppen... )

Dit vind ik ook weer een beetje overdreven.
Haha, je baalt flink als je geen paardenliefhebber bent en tussen twee woningen met bak woont inderdaad. :')
Het 'gezeur' of hoe je het ook wilt noemen over de bak vind ik persoonlijk een beetje onzinnig, de bak is netjes aangelegd en ziet er piekfijn uit.

Maar wat wij natuurlijk niet weten is of de mensen ook 'piekfijn' zijn.

Als deze mensen regelmatig lekker in de tuin zitten en de linkse buren (die al langer een bak hebben) rijden gewoon af en toe netjes door de bak geen probleem. Daarentegen kan het natuurlijk zijn dat de nieuwe buren en bak een hoop herrie maken (zie bijvoorbeeld kinderen) in de bak. En dat hier dit allemaal veel overlast veroorzaakt.

Denk persoonlijk eerder dat zoiets het bezwaar tegen de bak veroorzaakt dan de aanleg van de bak zelf.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:39

oneside schreef:
GamblersCup schreef:
Ik vind het trouwens ook geen huis om paarden bij te houden, veels te klein (al kunnen we de achterzijde niet zien natuurlijk, maar als je je bak al voor je raam moet proppen... )

Dit vind ik ook weer een beetje overdreven.
Haha, je baalt flink als je geen paardenliefhebber bent en tussen twee woningen met bak woont inderdaad. :')
Het 'gezeur' of hoe je het ook wilt noemen over de bak vind ik persoonlijk een beetje onzinnig, de bak is netjes aangelegd en ziet er piekfijn uit.

Maar wat wij natuurlijk niet weten is of de mensen ook 'piekfijn' zijn.

Als deze mensen regelmatig lekker in de tuin zitten en de linkse buren (die al langer een bak hebben) rijden gewoon af en toe netjes door de bak geen probleem. Daarentegen kan het natuurlijk zijn dat de nieuwe buren en bak een hoop herrie maken (zie bijvoorbeeld kinderen) in de bak. En dat hier dit allemaal veel overlast veroorzaakt.

Denk persoonlijk eerder dat zoiets het bezwaar tegen de bak veroorzaakt dan de aanleg van de bak zelf.

deze mensen hierzo zitten altijd in de achter tuin achter het huis heb je ook nog veel ruimte. (want deze mensen van de bak hebben achter het huis 3 grote stallen (en staat niet bij de buurvrouw) er kan zelfs nog een paddock gemaakt worden en parkeer ruimte voor de auto en er stonden 2 schuren op
en deze mensen hebben geen kinderen meer thuis wonen dat er een dochter langs komt met een kind van 1 jaar lijkt mij geen probleem.
en er zijn maar een paar keer kindjes gekomen met een oude pony maar dit is al heel lang niet meer zo.
daarom zeg ik je kan het pas goed zien als je er daadwerkelijk ook geweest bent hoe het er allemaal uit ziet.
zo op de foto komt het anders over.
en vanaf de weg zie je de buitenbak bijna niet

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:42

Ik vind het eerlijk gezegd nogal meevallen, vind dit een gevalletje buren pesten, ik zou als ik hun was de bak ombouwen tot paddock en er dan gewoon lekker in gaan rijden, snap dat je geen grote stallen voor je raam wilt, maar dit, beetje overdreven allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:44

Gewoon een berkenhaagje eromheen planten,heb je ook omheining.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:46

Je moet maar buren hebben die dierenhaters zijn, heb je altijd wat, al is het de parkiet die te hard krijst

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:46

De rechter vond dat ze gelijk hadden dus totaal onzinnig zal de klacht niet zijn geweest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:48

Als je goede advokaat hebt en mooi verhaal, een nee zegger staat nl in de wet altijd sterker dan een ja zegger, verdedigen is overigens altijd moeilijk, ook in prive sfeer....

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:49

ja want de 2de keer dat ze gingen kijken bij het huis hebben ze nog met de buren kennis gemaakt en hun plannen uit gelegd en deze mensen zeggen ook als het niet mocht kochten wij dit huis niet want hun gaan niet voor de lol een uur van hun geboorteplaats af wonen waar ze altijd gewoond hebben en de familie hebben.
de bak alles werd goedgekeurd en naar een 2 jaar word het in eens ingetrokken. en de buurvrouw had nog meer dan de helft van de planten van deze mensen gekregen die in de tuin stonden en was allemaal goed maar zoals jullie zelf kunnen zien hoe de buurvrouw de tuin heeft dit is echt heel erg hoog en is nu nog veel hoger. hun zien de bak niet eens.
maar goed ik snap als je geen paarden liefhebber bent dat je dit niet leuk vind maar als je het hele verhaal weet is het gewoon een beetje krom.
en er staan al groen langs de bakrand al een hele tijd die ong 1.80 hoog is

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:52

Heb een tijd meegelezen en kom nu binnenvallen met een vraag. Misschien heb ik overheen gelezen, maar waarom mag de ene bak blijven maar de andere niet? Diegene die weg moet lijkt zelfs mooier dan de andere . . . Misschien heb ik iets gemist . . .

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:54

_Natasja_ schreef:
De rechter vond dat ze gelijk hadden dus totaal onzinnig zal de klacht niet zijn geweest....

dat zegt niet veel, de rechter volgt puur de regels en als de advocaat en aanklager een goed verhaal hebben, kan die rechter niet veel anders, normale mensen praten thuis met elkaar en laten het hier niet op aan komen, beetje geven en nemen en helemaal als je buiten woont zeg, dacht toen ik de titel zag dat het om een bak in een woonwijk gaat maar deze mensen wonen gewoon afgelegen, waar je je al niet druk over maakt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:54

orlys_dream schreef:
Heb een tijd meegelezen en kom nu binnenvallen met een vraag. Misschien heb ik overheen gelezen, maar waarom mag de ene bak blijven maar de andere niet? Diegene die weg moet lijkt zelfs mooier dan de andere . . . Misschien heb ik iets gemist . . .

misschien was die bak er al voordat de klagers in het middenhuis gingen wonen, toen hadden ze daar kennelijk geen bezwaar tegen, anders ga je er niet wonen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:59

Als vergunning ene bak wel magen andere niet, waar is gelijkheidsprincipe? Weten wij ook waarom vergunning is ingetrokken, voldeden vergunnunghouders niet meer aan vergunningsvoorschriften?

Ik denk dat dat de hamvraag is!!!