Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blubdevis schreef:Ik denk dat deze discussie eindeloos is.. De mens fokt het paard door en door.. Paarden worden nog net niet zadelmak geboren.. Dan vind ik ook dat wij als mensen zn paard best mogen toileteren. Heb dr nog nooit een gezien die daar protest op had, of die dood neervoel omdat zijn snor bijgeknipt was..
En een modeshow op wedstrijd, tjah, moet je niet dressuren, springen is dat minder..
blubdevis schreef:Hoezo kort door de bocht? Je weet zelf toch ook wel dat als je op wedstrijd verschijnt met een paard dat niet van top tot teen straalt iedereen zn neus voor je ophaalt.. (bijna iedereen)..
blubdevis schreef:Nee natuurlijk niet, maar het is nou eenmaal zo, daar verander je niks aan..
Je kan er tegen in gaan, heb je jezelf mee maar je kan ook volgen, al ben je het er niet mee eens..
Net politiek dus
gr_roos schreef:Jij vindt dat het paard straalt met een netje op, een ander vindt dat ie voor l.ul loopt.
knollentuin schreef:ja maar dat komt door de mensen lijkt mij... ik heb trouwens nog nooit een paard een deken aan zien trekken...wel uit ,maar dat is een ander verhaal.. het hele wedstrijdrijden wordt onderhand een grote modeshow... heb t ook meegemaakt dat ik op mn protocol geschreven bij de subtop dat het mooier zou zijn als mijn paard zn sokken eraf zouden zijn geschoren... ga ik dus niet beginnen. mijn paard loopt overdag buiten-ook als het regent,dus ja ik herken het wel dat juryleden er naar kijken.
lindahertha schreef:kyrkelover schreef:Heb nog nooit de fanfare of zo langs de bak zien staan.
He, heb een keer een duizendklapper tijdens een buitenwedstrijd naast de bak gehad, voetbalvereniging ernaast was kampioen geworden...en het mooie was, toen hij ophield met klapperen kwam er een enorme rookwolk over de bak heen aanwaaien, moest ik mijn proefje indoen...lachen was dat, was net begonnen met een jong paard in d B...hihi dus alles kan
Janine1990 schreef:knollentuin schreef:ja maar dat komt door de mensen lijkt mij... ik heb trouwens nog nooit een paard een deken aan zien trekken...wel uit ,maar dat is een ander verhaal.. het hele wedstrijdrijden wordt onderhand een grote modeshow... heb t ook meegemaakt dat ik op mn protocol geschreven bij de subtop dat het mooier zou zijn als mijn paard zn sokken eraf zouden zijn geschoren... ga ik dus niet beginnen. mijn paard loopt overdag buiten-ook als het regent,dus ja ik herken het wel dat juryleden er naar kijken.
Maar euhm...
Met het oog op mok en veel in nattigheid staan... Is het dan juist niet handiger om de sokken er af te hebben? Droogt wat makkelijker, dus minder snel last van mok.
knollentuin schreef:mijn paarden hebben nog never nooit mok gehad, ik heb er 1 al 22 jaar ,1 al 20 jaar , 2 nu 13 jaar en en een 15 jaar.....
Zinzi_jewel schreef:Dat klopt . Maar je zou het kunnen kammen en dan kan er beter lucht bij .
Een tinker zonder sokken is geen tinker . Fries daarin tegen zie je steeds meer met weinig behang aan de benen .