Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarijeR schreef:Nee als ze echt wat aan dierenleed willen doen, moeten ze verbieden dat mensen erop gaan zitten. Zoveel arme paarden die last van hun rug hebben, echt veel meer dan wanneer paarden alleen maar in de wei lopen. Kan je wel met speciale dekjes en osteopaten beginnen maar voorkomen is beter dan genezen.
Maar ja dan zijn hier ook weer mensen verdrietig...
MarijeR schreef:Maar met halter shows gaat alles eraf. Je wilt toch ook niet kijken naar een missverkiezing met wild oksel haar?
Strohalm schreef:Waarom zijn jullie dan zo gebrand op uitgeschoren oren en afgeschoren tastharen?
Strohalm schreef:En daar concludeer ik dus uit dat je hiermee je zelfvertrouwen een beetje opkrikt!
Omdat JIJ het mooier vindt, moet je paard het maar ondergaan.
Strohalm schreef:Omdat JIJ het mooier vindt, moet je paard het maar ondergaan.
tagger schreef:Ik wordt een beetje moe van die bemoeizucht. Laat iedereen zelf beslissen wat er wel of niet geschoren wordt.
Je kunt je ook afvragen of het voor een hengst leuk is om te worden gecastreerd.
We zouden het kunnen verbieden...
eenitraM schreef:Ragdollcat schreef:Kale oren?? daar krijg je infecties van, doordat er makkelijk dingen en of regen invalt.
Nee ik knip alleen de uitstekende haren eraf.
En als je je vinger in je oor hebt en de klok slaat 12 uur blijft je vinger voor altijd in je oor zitten.
Moratoetje schreef:Ik vind dat een paard wat op wedstrijden of keuringen verschijnt tiptop getoiletteerd hoort te zijn. Ik heb nog nooit anders gedaan dan de oren uitscheren en de tastharen inkorten, nog nooit hebben mijn paarden problemen daardoor gehad. Als uit ervaring zou blijken dat een paard er wel hinder van ondervindt, dan was nog iets anders, maar ik ben tot op heden nog nooit iets raars tegengekomen. Ze moeten het allemaal niet zo overdrijven...ze kunnen beter aandacht besteden aan goede hoefverzorging e.d., daar help je de paarden meer mee!
Twist1991 schreef:Moratoetje schreef:Ik vind dat een paard wat op wedstrijden of keuringen verschijnt tiptop getoiletteerd hoort te zijn. Ik heb nog nooit anders gedaan dan de oren uitscheren en de tastharen inkorten, nog nooit hebben mijn paarden problemen daardoor gehad. Als uit ervaring zou blijken dat een paard er wel hinder van ondervindt, dan was nog iets anders, maar ik ben tot op heden nog nooit iets raars tegengekomen. Ze moeten het allemaal niet zo overdrijven...ze kunnen beter aandacht besteden aan goede hoefverzorging e.d., daar help je de paarden meer mee!
Hoe moet een paard aan jou duidelijk maken dat ie toch echt liever droge oren heeft en zijn tastharen toch wel handig zijn als je met je neus iets moet aftasten? Ik vind het ronduit egoistisch dat er mensen zijn die weten dat het een stuk minder comfortabel is voor een paard als hij deze dingen moet missen en het toch doen omdat zij het lelijk en onverzorgd vinden.
Strohalm schreef:Zolang paarden niet zelf kunnen praten en overgeleverd zijn aan het soms verkeerde gedrag van mensen is bemoeienis van mensen af en toe nodig voor hun welzijn.
Helemaal als die mensen ondanks dat ze weten dat hun gedrag niet in het belang van het paard is - in tegendeel zelfs - dit gedrag uit blijven voeren.
Daar mogen ze best op aangesproken worden.