Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Lieve meid, het interesseert me te weinig, om al dan niet iets te geloven. Zo lang ik geen bewijzen zie, ligt de waarheid voor mij ergens in het midden.. Maar ik vind het prachtig, hoe iedereen op PS springt en hem daarmee éigenlijk enkel geeft wat hij blijkbaar wil volgens de posters..![]()
Feit 1: er wordt zo nu en dan belachelijk veel geld uit gegeven voor veulens
Feit 2: PS heeft belachelijk veel geld
Dat zijn de enige waarheden die je hier hebt. De rest is állemaal speculatie.
Janine1990 schreef:Niet alleen PS doet het...
Vorig jaar hier een regionale veiling van Westerkwartier Paardenkwartier (WPK). Het Westerkwartier is een regio in Groningen bestaande uit vier gemeenten. Nouja, WPK organiseerde een veulenveiling, niet zo groots als PSI hoor, gemiddelde prijs zat op zo'n 800 á 1000 euro dacht ik.
Er waren een paar uitschieters, maar ook eigenaren die aan het meebieden waren op hun veulens om te prijs op te drijven.
Iets te hoog opgedreven, eigenaar kocht z'n veulen terug.
Kendra schreef:@Newmom: Met alle respect, maar zo'n foto zegt helemaal niks..
newmom schreef:Kendra schreef:@Newmom: Met alle respect, maar zo'n foto zegt helemaal niks..
Logisch, maar er staat ook bij van wie hij is, even googlen en je ziet meerdere fotos van zowel deze nakomeling als ik weet niet hoeveel anderen, ik trek daaruit de conclusie dat hij erg mooie veulens geeft.
Maar dat is gewoon persoonlijk.
En betreft de speculaties... geweldig weer hahah
Janine1990 schreef:Dat is toch niet gek? Als het een anderhalve jarige is, dan gaat het om een veulen uit 2011, dus dekking van 2010, nog voor de verkoop van Totilas in oktober 2010. Dat betekent dus dat de merrie zeer goed is uitgezocht, aan de eisen voor dekking heeft voldaan en er vrij moeilijk een vreselijk dier uit kán komen.
De merries werden in 2010 namelijk zeer streng geselecteerd op moederlijn.
newmom schreef:Janine1990 schreef:Dat is toch niet gek? Als het een anderhalve jarige is, dan gaat het om een veulen uit 2011, dus dekking van 2010, nog voor de verkoop van Totilas in oktober 2010. Dat betekent dus dat de merrie zeer goed is uitgezocht, aan de eisen voor dekking heeft voldaan en er vrij moeilijk een vreselijk dier uit kán komen.
wat is niet gek?
Janine1990 schreef:Want het zijn goede merries... Kan niet zomaar iets lelijks of slechts uitkomen.
Janine1990 schreef:Janine1990 schreef:Dat is toch niet gek? Als het een anderhalve jarige is, dan gaat het om een veulen uit 2011, dus dekking van 2010, nog voor de verkoop van Totilas in oktober 2010. Dat betekent dus dat de merrie zeer goed is uitgezocht, aan de eisen voor dekking heeft voldaan en er vrij moeilijk een vreselijk dier uit kán komen.
wat is niet gek?
Dat hij met het oog op de criteria waar de merries aan moesten voldoen om gedekt te worden door Totilas, goede veulens geeft.
Want het zijn goede merries... Kan niet zomaar iets lelijks of slechts uitkomen.
juliomariner schreef:Ashley5760 schreef:Want? Dit was gewoon een openbare veiling.
Er zijn een aantal redenen waarom ik voor 99% ervan overtuigd ben dat het doorgestoken kaart is:
1. PS heeft zelf 10 tallen veulens uit de combinatie Tot. x Sandro Hit gefokt. De kans dat er een veulen met dezelfde kwaliteit tussen zit is dan ook redelijk groot.
2. Openbare veiling zegt niets. Op pagina 1 heeft al iemand uitgelegd hoe het waarschijnlijk is gegaan. PS koopt het veulen al voor de veiling voor een x bedrag (veel lager dan de 2 ton in ieder geval.) Hij zorgt dat er een stroman op de tribune zit die tegen hem gaat opbieden maar de opdracht heeft bij het bod voor 2 ton(bijv. 195.000 te stoppen. PS heeft het veulen al in handen maar is nu misschien alleen de veilingkosten kwijt.
3. Dat laatste is ook niet helemaal zeker (dat hij de volledige veilingkosten moet betalen) aangezien hij aardig wat heeft te vertellen bij de organisator van de veiling het Oldenburger stamboek en hij zal dus wel een dealtje hebben gesloten met het stamboek. Deze hebben hier geen nadeel van want het veulen zou als PS niet had geboden nooit 2 ton hebben opgebracht. De veiling heeft echter wel extra veel reclame gekregen voor de komende edities want daar is een veulen voor 2 ton verkocht.
4. Waarom zou je een veulen of paard op een veiling kopen?, gewoon om gezien te worden, het is meestal goedkoper om het paard bij een particulier of stal te kopen maar dan ziet natuurlijk niemand dat je zoveel voor een paard hebt betaald en het is dus gewoon een prestige kwestie. Daar staat morgen als het goed is een interessant artikel over in de paardenkrant.
5. Op de meeste Duitse veilingen worden vaker dit soort vuile spelletjes gespeeld. Vaak is er vooraf een gala avond waar bepaalde mensen bepaalde paarden "aanprijzen" in ieder geval zeggen dat ze een bepaald paard gaan kopen maar tijdens een veiling helemaal niet meebiedne of maar tot een laag bijna symbolisch bedrag. Vaak krijgen ze dan voor het opdrijven van de prijs een provisie van of de veiling organisator of van de eigenaar (verkoper) van het paard.
6. PS organiseert zelf binnenkort de PSI veiling http://www.psi-auktion.de een veiling waar paarden voor enorm idiote bedragen worden geveild en waarbij insiders bekend is dat dit vaak ook een spelletje is dus dat het paard vooraf allang is verkocht of als er niet voldoende wordt geboden gewoon door PS wordt teruggekocht of dat de koper een of enkele paarden kan inruilen en dus nooit de volle hamerprijs hoeft te betalen,
Waarom doet PS dit (op een veiling € 200.000 bieden op zijn veulen: Totilas heeft in de sport nog niet gebracht wat van hem verwacht werd en kan dus wel wat reclame gebruiken
Al deze redenen geven mij dus de overtuiging dat het ieder geval een koop met een luchtje is.
juliomariner schreef:Waarom doet PS dit (op een veiling € 200.000 bieden op zijn veulen: Totilas heeft in de sport nog niet gebracht wat van hem verwacht werd en kan dus wel wat reclame gebruiken
KarinvdM schreef:bigone schreef:Sportlijn van hem is gewoon voor erbij alhoewel het wel erg groot is geworden, Paul was allang binnen toen hij hiermee begon.
Die kleding is toch het bedrijf van z'n broer?