ELpatcho schreef:Dat klopt, maar wat imo nu gebeurd vind ik verre van flora en fauna beheer.
Deze mannen vergiftgen roofdieren zodat hun meer te schieten hebben, wat is daar beheer van??? Het beetje regulatie systeem dat de natuur heeft ontregelen ze zodat deze schietgeile arrogante domme ventjes lekker kunnen blijven schieten. Vaak geven ze ook nog even onjuiste cijfers op, omdat ze toch wat meer geschoten hebben dan officieel mag.
Daarnaast pesten ze de echte natuurliefhehebbers de natuur uit. Niet alleen met pesten maar regelmatig met regelrechte bedreigingen.
Komt ook nog boven op dat deze mannen blijkbaar niet dieren van elkaar kunnen onderscheiden. Maar omdat ze liever schieten dan een keer naar huis gaan zonder te schieten, schieten ze ook maar op bewegende dingen waarvan ze niet zeker zijn wat het is en er dus paarden/katten en soms mensen worden geraakt.
Nee, dit vind ik verre van flora en fauna beheer als je een paar mannen die graag schieten en geen bal om de natuur geven als jagers aanstelt, ze vergunningen geeft en ze vervolgens niet controleert.
Nog een zucht, lezen blijft een vak. Je hebt jacht voor het flora en faunabeheer en jacht voor plezier, 2 hele verschillende doelen! Dat laatste is imo compleet verkeerd, maar dat maakt het eerste niet slecht!
Nelflobo schreef:magda_90 schreef:Waarom zou je als vos nog werken voor je eten als het bij jou in de tuin geserveerd wordt? Dat is wederom het nadeel van dicht bevolkt zijn... Nederland is te klein voor natuurlijke fauna.
Prachtig verband om je ongenoegen te uiten, maar onjuist.
Dat dus he Shirley?

Nederland is ook te klein voor al die miljoenen mensen....

Ja en wat wil je daarmee zeggen? Dit gegeven is nog steeds een van de redenen dat dieren het onderspit delven. Eerlijk? Nee, ik zie het ook liever anders maar het zij zo.
Nelflobo schreef:magda_90 schreef:Lees wat er staat of reageer niet. Ik had het over loslopende katten en honden.
Dus die moet je ook maar binnen houden omdat er een stel schietende dierenbeulen rond je erf lopen??
Ik zeg nergens "moeten", ik zeg alleen dat als jij de risico's kent, jij daarop in kunt spelen door wellicht de dieren te beschermen tegen de mensen die het zich niet interesseren.