Ik wil even reageren op jullie vragen. O.a. op de vraag waarom ze niet op hun eigen paard blijven zitten. De ruiters hebben geen eigen paard. Toevallig ken ik de enige Nederlander die deze sport beoefend. Normaal gesproken is het springen alleen voor de ruiters die in de finale komen, dus die voorop staan met het zwemmen, hardlopen, schermen en schieten. Dan krijg je als ruiter de paarden te zien. Je krijgt hun te zien onder hun eigen ruiter die je 3 sprongen laat zien. Na deze 3 sprongen moet jij een paard kiezen. De gene die op 1 staat heeft de eerste keuze enz.
Van de Nederlandse jongen weet ik dat hij erg goede training krijgt maar natuurlijk valt dit niet mee. Om deze sport te kunnen beoefenen moet je veel sponsors hebben want je krijgt geel geld net zoals sommige andere sporten. De Nederlandse jongen is echt een tikkeltje tegen het gekke aan en denk dat je dat ook moet zijn. Zo ziet zijn dag er namelijk uit. 's Morgen om 5 uur ligt hij in het zwembad om te gaan trainen, daarna gaat hij hardlopen en begint dan aan zijn gewone werk tot 17.00 uur. Na het werk gaat hij weer aan de slag met de andere sporten (dus om nou heel gemakkelijk te zeggen als ik de andere onderdelen beheers kan ik ook naar de spelen.....)
Helaas mocht deze jongen niet naar de olympische spelen want hij stond zijn laatste wedstrijd niet in de finale. 4 jaar geleden heeft hij alles uit de kast getrokken maar door zijn eigen enorm gespierde lichaam heeft zijn bovenbeenspier zijn knieschijf uit de kom getrokken en ontwricht. Hij was er heilig van overtuigd dat hij op zijn krukken ook best kon hardlopen, haha en zo heb ik hem zelf een keer door het dorp zien gaan
om nog even te vertellen hoe "gek" hij moet zijn gaat hij met de kerst niet gezellig met de familie kerstmis vieren maar gaat hij 4 dagen naar oostenrijk om zich helemaal suf te trainen met langlaufen en zich bijna uit te hongeren omdat hij daar dan mentaal sterker van wordt.
Zelf heb ik voor hem enorm ontzag en vind ik het geweldig hoe hij met zijn sport omgaat en wat hij er allemaal voor over heeft. Ik heb deze jongen een lange tijd geknipt (toen hij nog een jaar of 14 was) en vind het geweldig om te zien hoe hij zijn droom achterna is gegaan.
Ik wil er nog wel bij zetten dat ik het NIET eens ben met de manier van rijden van de kandidaten op de os.... en eerlijk gezegd dacht ik bij sommige reacties wel van zijn jullie ooit op een normale springwedstrijd gaan kijken waar de normale ruiter start ( B ) dan zie je dit rijgedrag ook nog weleens terug.....
Maar nogmaals ik ben het NIET met de manier van rijden eens.