Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NienSCHaap schreef:Ik zeg niet bijna letterlijk, of ik leg niet bijna letterlijk iemands gevoelens neer.
Ik kan een voorstelling doen, zoals je het 'schreef' kwam het over alsof je wel even wist hoe gerco zich zou voelen.
Of eigenlijk moet voelen
Droomkoning schreef:NienSCHaap schreef:Ik zeg niet bijna letterlijk, of ik leg niet bijna letterlijk iemands gevoelens neer.
Ik kan een voorstelling doen, zoals je het 'schreef' kwam het over alsof je wel even wist hoe gerco zich zou voelen.
Of eigenlijk moet voelen
Ik weet hoe springruiters denken want ik zit er al mijn hele leven tussen, dan heb je een aardig beeld van hoe het in dat wereldje toegaat.
amykimmie schreef:Dekgeld is geloof ik momenteel 3000.
In de winter heb je wss al geen aanvragen.
Dan komen de kosten er nog eens bij, spermaonderzoek etc.
Tuurlijk zou er winst uigehaald worden, maar veel betwijfel ik.
Droomkoning schreef:amykimmie schreef:Dekgeld is geloof ik momenteel 3000.
In de winter heb je wss al geen aanvragen.
Dan komen de kosten er nog eens bij, spermaonderzoek etc.
Tuurlijk zou er winst uigehaald worden, maar veel betwijfel ik.
Ook in de winter gaat het dekken gewoon door omdat sperma de hele wereld over gestuurd wordt en als het hier winter is, is het ergens anders zomer.
amykimmie schreef:Springruiters hebben geen gevoelens?
Maak dat de kat wijs.
Droomkoning schreef:amykimmie schreef:Springruiters hebben geen gevoelens?
Maak dat de kat wijs.
Wie zegt er nu weer dat ze geen gevoelens hebben? Ik niet in ieder geval.
Wat ik wel zeg is dat ze al hun hele leven gewend zijn dat paarden komen en gaan en dat je daarmee om leert gaan.
Droomkoning schreef:amykimmie schreef:Springruiters hebben geen gevoelens?
Maak dat de kat wijs.
Wie zegt er nu weer dat ze geen gevoelens hebben? Ik niet in ieder geval.
Wat ik wel zeg is dat ze al hun hele leven gewend zijn dat paarden komen en gaan en dat je daarmee om leert gaan.
Mistic schreef:In de post waar je zegt dat het voor hem allemaal geen probleem is.
Ik ben overigens wel benieuwd wie je bent. Je komt zo binnenstormen, maar enige info over jezelf laat je weg.
amykimmie schreef:Droomkoning schreef:Ook in de winter gaat het dekken gewoon door omdat sperma de hele wereld over gestuurd wordt en als het hier winter is, is het ergens anders zomer.
Wel minder dan in de zomer lijkt me.
Prisca schreef:Idd sluit ik mij bij aan... morgen 12 op stal dag erna leeg en dagen erna weer 12 nieuwe...thats life....
Wendy schreef:amykimmie schreef:Want?
Ik denk dat als je gaat vergelijken het toch minder is dan in de zomer/voorjaar.
Al zou het maar 20 dekkingen minder zijn, dan nog is het minder
Omdat het áltijd ergens voorjaar/zomer is!
De dekkingen zijn niet alleen bedoeld voor het noordelijk halfrond... lijkt me zo.
amykimmie schreef:Wel minder dan in de zomer lijkt me.
amykimmie schreef:Als je het zo uitlegt snap ik het.
Maar las laatst een artikel dat het tegenwoordig winstgevender is om een paard in de sport te hebben lopen dan alleen voor de dek.
Klopt dat?
Lijkt mij namelijk wel het geval, maar wie ben ik.