Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:42

Het zou gewoon zonde zijn van zo'n paard als ie niet meer terugkomt op topniveau!

Tendance

Re: Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:43

Waarom is dat zonde? Paard voelt er niets van hoor!
Is alleen zonde voor onze oogjes dat wij hem niet meer kunnen zien, dat heet egoïsme....
Paard wordt er niet anders van.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:45

Tendance schreef:
Is alleen zonde voor onze oogjes dat wij hem niet meer kunnen zien, dat heet egoïsme....

Geldt dat in feite niet voor alle takken van de paardensport? :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:49

Tendance schreef:

Sneu voor je dat je zo denkt

Dat heet geen egoïsme dat wordt triest gevonden voor de dressuur in het algemeen, zoals ook al verschillende top paardenmensen uit Duitsland onderschreven hebben
Maar het is gebeurt en zal niet anders worden dus het lijkt me beter om naar de toekomst te kijken zoals Ed met zijn super instelling ook gedaan heeft

Het nu is een zilveren medaille voor de springruiters en waarschijnlijk ook een medaille voor de dressuurploeg en waarom zouden we dan jaloers moeten zijn op landen of paarden die niet geplaatst zijn.
Als Nederlander ben je alleen maar trots en blij en als fokker met de toppaarden die hier vandaan komen.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:49

gister was dus zoals allen wel weten het springen op tv. hier werd door de commentator gevraagd is succes te koop? toen de prins door de baan ging. Het antw. hier op was in het kort samengevat het maakt het een stuk gemakkelijker op als je geld hebt, maar dan nog moet paard en ruiter door mischien wel jaren lange training groeien en een klikkende combinatie zijn voor zoiets als de O.S.
Vond het heel mooi gezegd en moest direct aan het Totilas denken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:51

Jep! Het is hartstikke egoïstisch, dat ik mijn paard rijd ipv hem te laten grazen op een weide!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:59

heleen88 schreef:
gister was dus zoals allen wel weten het springen op tv. hier werd door de commentator gevraagd is succes te koop? toen de prins door de baan ging. Het antw. hier op was in het kort samengevat het maakt het een stuk gemakkelijker op als je geld hebt, maar dan nog moet paard en ruiter door mischien wel jaren lange training groeien en een klikkende combinatie zijn voor zoiets als de O.S.

Oekraine dan? de paarden zijn van die oliemagnaat, de ruiters minimaal 2 voormalig Duitsers, de trainer is PS. Maakt het inderdaad gemakkelijker, en vraag me af of die vraag ook gesteld is toen de dochter van Prinsess Anne in de eventing gestart is....

En Edward? Rijdt het paard nu een half jaar.

PS heeft een paard gekocht en niet de ruiter erbij. Totilas presteerde niet alleen maar icm, Rath weet nu dat succes niet te koop is, en er meer voor nodig is dan alleen een paard om tot topprestaties te komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:02

heleen88 schreef:

Daarom was het ook heel knap van Oranje, in de 2 andere ploegen op het ereschavot was heel veel geld gestopt, Nederland moet het doen met de paarden die niet verkocht zijn zoals Simon, die er net zoals Totilas niet eens bij was, en toch zo presteren dat is echt top.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:05

Als je al zo gaat kijken, waarom strijden we dan nog om medailles???
Ik vind dit echt een te veel als als als als, want, omdat, dus redenatie....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:06

Tendance schreef:

Ik krijg van Nederland de laatste tijd enstig het gevoel van zichzelf underdog willen maken en zielig zijn....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:08

Dan moet je misschien een definitie van "Nederland" geven, want het zijn imo niet de ruiters en amazones die dat doen ;)

Overigens wil ik Edward inmiddels helemaal niet meer op Totilas zien... Die tijd is geweest, klaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:11

Nee toen ik terug las dacht ik ook "dat staat onduidelijk".
Ik bedoel dus de Diehard-bakrand-fans. :) Het clubje dat al stampvoetend met spanddoeken staat van "Totilas moet terug naar Edward en wel nu!!!!!" :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:13

sarabande schreef:
Het nu is een zilveren medaille voor de springruiters en waarschijnlijk ook een medaille voor de dressuurploeg en waarom zouden we dan jaloers moeten zijn op landen of paarden die niet geplaatst zijn.
Als Nederlander ben je alleen maar trots en blij en als fokker met de toppaarden die hier vandaan komen.

Na deze onzin quote ik mezelf even

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:13

Ayasha schreef:
Tendance schreef:

Ik krijg van Nederland de laatste tijd enstig het gevoel van zichzelf underdog willen maken en zielig zijn....

Hmmm ja, of zichzelf juist geweldig vinden. Als we niets zouden winnen, dan roept iedereen wel van:

- Oh maar die van de winnaars zijn Nederlands gefokt!
- Ja, maar zij geven tonnen uit aan paarden! (alsof de onze niets gekost hebben)
- Ze hebben een Nederlandse trainer enz. enz.

Kijken naar je eigen prestatie en niet die van een ander vervloeken. Werken voor de winst! Dat is wat je succesvol maakt!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:15

Volgens mij heeft het springteam keihard voor de winst gewerkt, probleem opgelost :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:16

sarabande schreef:
En ik zou het op prijs stellen als je de boktregels zou willen hanteren

Ik quote jou ook even...

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:17

er staat ook mischien wel jaren lange training ;) dat edward binnen een half jaar het is gelukt is het dan toch omdat het een klikkende combinatie is?
en dat rath mischien wat meer jaren lange training nodig heeft om te groeien!
Laatst bijgewerkt door heleen88 op 07-08-12 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:19

Tendance schreef:
Hmmm ja, of zichzelf juist geweldig vinden. Als we niets zouden winnen, dan roept iedereen wel van:

- Oh maar die van de winnaars zijn Nederlands gefokt!
- Ja, maar zij geven tonnen uit aan paarden! (alsof de onze niets gekost hebben)
- Ze hebben een Nederlandse trainer enz. enz.

Kijken naar je eigen prestatie en niet die van een ander vervloeken. Werken voor de winst! Dat is wat je succesvol maakt!

Daar zouden wij Belgen dan wel kampioen in kúnnen zijn als we die mentaliteit er op na hielden. ~~}>
Ik voel een nieuwe olympische discipline op komen waarin Belgie, Nederland en Duitsland voor de podiumplekken zullen gaan. _O-

Tendance

sarabande schreef:
Tendance schreef:

Sneu voor je dat je zo denkt

Waarom is dit sneu? Ik ben al lang verder en kijk helemaal niet meer naar de tijd van Edward en Totilas. Het zal me echt worst wezen als dat dier, want het blijft maar een paard net als alle andere paarden, weer aan de top verschijnt. Er komen nog genoeg goede andere paarden.

Tendance

gummie schreef:
Volgens mij heeft het springteam keihard voor de winst gewerkt, probleem opgelost :)

Klopt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:31

heleen88 schreef:

Ik heb dat ook gehoord en had zelf het idee dat ze dat paard bedoelde zonder er iets over te zeggen.

Totilas lekker in de wei en geef MAR een ander leuk paard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:04

Uitspraak van een 81 jarige man met internationale ervaring op zowel dressuur als springgebied:
Totilas komt niet terug op topniveau. Het is een circuspaard, dat kunstjes aangeleerd heeft gekrege,waarvan alleen Edward de manier weet. Die van Cornelissen, dat is een goed paard.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:36

Ayasha schreef:
Daar zouden wij Belgen dan wel kampioen in kúnnen zijn als we die mentaliteit er op na hielden. ~~}>
Ik voel een nieuwe olympische discipline op komen waarin Belgie, Nederland en Duitsland voor de podiumplekken zullen gaan. _O-

Huidige medaillespiegel
Duitsland 9e
Nederland 10e
België 44e

Ik heb de indruk dat zowel Duitsland als Nederland geen underdog zijn of zich zo voelen, integendeel

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:10

Ik ben benieuwd....

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:54

Tendance schreef:
Uitspraak van een 81 jarige man met internationale ervaring op zowel dressuur als springgebied:
Totilas komt niet terug op topniveau. Het is een circuspaard, dat kunstjes aangeleerd heeft gekrege,waarvan alleen Edward de manier weet. Die van Cornelissen, dat is een goed paard.

Parzival is een heel goed paard, dat is zeker. Toch is de vergelijking bijzonder: ik denk nl. dat je van beide combinaties kunt zeggen dat ze alleen samen zo ver zijn gekomen. Op Parzival kan een normaal mens ws. niet blijven zitten, dus ook hier geldt dat alleen Adelinde weet hoe het werkt. Van Totilas dacht iedereen dat het een makkelijk paard waar iedereen zo mee weg kon rijden - wat dus ook niet waar blijkt te zijn.
Conclusie wat mij betreft: alleen een toppaard en een topruiter die landurig samen trainen om elkaar optimaal te begrijpen kunnen een topprestatie leveren. Beide combinaties hebben dat aangetoond.

Jammer trouwens dat het je 'worst' zal zijn of Totilas weer op niveau komt. Ik heb altijd enorm genoten van zijn optredens....