Wedstrijdschema Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:39

Anniekskie schreef:
De NOS app is nog niet online?

Ik weet zo even niet of de NOS wel een app heeft zoals jij bedoelt. Er is een NOS app, maar die is gewoon voor het nieuws e.d., niet voor de videofeeds. Er is ook een smart TV app, maar die kan je niet downloaden op je computer, dat gaat gewoon via de SmartTV (en die is dus wel on-line, die bestaat al een aantal maanden, werd ook gebruikt voor de Tour en het EK voetbal. Gisteren waren de eerste live streams on-line,k vandaag begint het om 13.00 u, geloof ik).
De live feeds kan je ook gewoon bekijken op de website van de NOS.

Citaat:
Misschien is de app zin in goud van de Rabobank ook wel handig voor degene die niet kunnen kijken. Kun je notificaties ontvangen van de prestaties van sporten die je wilt.

Good point. Daar heb je bv. ook de officiële app voor, "London 2012 Results" app heet die.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:07

Ik keek net op het wedstrijdschema dat op de site van sport.infonu.nl en zag dat daar het schema iets anders is wie kan me het goede schema vertellen?

In de openingspost van dit topic staat DO: 02 augustus 12:00 - 17:30 uur: Dressuur Grand Prix Individueel / Team 1ste kwalificatie en
VRIJ: 03 augustus 12:00 - 16:30 uur: Dressuur Grand Prix Individueel / Team 1ste kwalificatie is,
maar op info.nu staat dat 2 en 3 augustus enkel team dressuur is en enkel op 9 augustus de individuele finale is.

Wie kan me helpen?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:38

ANOUKIEE schreef:
Ik keek net op het wedstrijdschema dat op de site van sport.infonu.nl en zag dat daar het schema iets anders is wie kan me het goede schema vertellen?

Team dressuur is over 2 dagen, dus dat klopt (do. 2, vr. 3). Het individueel is *hetzelfde* als het team in de eerste twee dagen, d.w.z. iedereen moet rijden, zowel de team ruiters/amazones als zij die niet in een team zitten maar wel individueel rijden. De helft start op dag 1, de andere helft op dag 2.
Het is dus tevens een inviduele kwalificatie voor de GPS. GPS is op 7 augustus en is onderdeel 2 van het team dressuur (maar dus eigenlijk dag 3 van team en voor alle ruiters/amazones dag 2 individueel), de Kur is op 9.

Als het niet klopt, geef een gil, doe dit effe uit mijn blote hoofd. ;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:17

Wie doet er dan eigenlijk mee aan de moderne vijfkamp?.
Er word wel geschreven dat we als Nederland met alle disciplines voltallig mee doen aan de OS, 13 afgevaardigden.
Maar nergens word de moderne vijfkamp beschreven.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:24

newt schreef:
.
Maar nergens word de moderne vijfkamp beschreven.

Moderne vijfkamp valt officieel niet onder de hippische sporten, dacht ik... (hoewel er wel paardrijden bijzit, natuurlijk).
edit: http://nos.nl/os2012/sporten/ vijfkamp is apart en er doen kennelijk geen NLers aan mee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:27

Is er een app voor op de Samsung Tablet waardoor je ook gemakkelijk de streams kan volgen?? Of eventueel tv kijken?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:32

Marjoow schreef:
Is er een app voor op de Samsung Tablet waardoor je ook gemakkelijk de streams kan volgen?? Of eventueel tv kijken?

Er zijn geen NOS apps voor de streams, maar gewoon de website bookmarken en die pagina als 'appje' op je home screen zetten zou prima moeten werken, instant access tot alle streams. Werkt prima op de ipad, neem aan dat het ook zo werkt voor de Samsung Tablet.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:10

de NOS zend alles live uit wat ik begrepen heb, wel via de website dus het is soms wel zonder commentaar dan (was tenminste in het verleden zo). Maar je kan het wel zien.

Ik moest even een nieuwe live-stream (o.i.d.) downloaden voor mijn telefoon, maar kan nu alles zien. Ben erg blij hiermee want ik ga de komende dagen op ponykamp :D Maar wil absoluut Tim en Elaine even zien!

edit: ik heb een HTC trouwens ;)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:27

Teigetje008 schreef:
de NOS zend alles live uit wat ik begrepen heb, wel via de website dus het is soms wel zonder commentaar dan (was tenminste in het verleden zo). Maar je kan het wel zien.

Ik moest even een nieuwe live-stream (o.i.d.) downloaden voor mijn telefoon, maar kan nu alles zien. Ben erg blij hiermee want ik ga de komende dagen op ponykamp :D Maar wil absoluut Tim en Elaine even zien!

kijk je dat gewoon via je telefoon en internet dan dus eigenlijk? Mooi dat het met de htc lukt, dan ga ik dat ook even proberen.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:49

Anniekskie schreef:
Teigetje008 schreef:

kijk je dat gewoon via je telefoon en internet dan dus eigenlijk? Mooi dat het met de htc lukt, dan ga ik dat ook even proberen.

ja, gewoon via internet naar www.nos.nl/os2012 gaan en dan kan je kiezen wat je wilt kijken. Ik moest dus wel de adobe flash player downloaden (nu weet ik hoe het heet, haha).

s6801881

Re: Wedstrijdschema Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:20

Ik weet niet of er mensen zijn die die beelden opslaan en of het legaal is, maar is het ook mogelijk opnames van bokkers uit te wisselen? Ik moet de cross missen en baal enorm. Als iemand die beelden t.z.t. heeft gemaakt en wil delen/branden/overschrijven op USB (als dat legaal is?) beveel ik me aan :o

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:43

ik zit er klaar voor.... <3 *\o/* /3 :j

haikelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:45

De Olympische Spelen in Londen kunnen online uitgebreid worden gevolgd bij de NOS. Op de speciale website voor de Olympische Spelen kun je terecht voor onder andere alle beschikbare Live streams, het laatste nieuws, reportages en de medaillespiegel. Wil je alleen het nieuws rondom een specifieke sport volgen, dan kun je die selecteren. Je krijgt dan alleen het nieuws over jouw sport voorgeschoteld.

De tv uitzendingen vanuit Londen zijn on demand beschikbaar, te weten: London Today en London Late Night.

I.v.m. rechten zijn de livestreams en OS-video's alleen binnen Nederland te bekijken. Voor de Nederlandse Antillen wordt de Livestream van Nederland 1 aangeboden via het Live platform van YouTube (http://www.youtube.com/user/nosnlsport). De livestreams zijn ook te volgen via de NOS iPhone en Windows app, de mobiele site en de NOS Sport Connected TV.

Extra livestreams
NOS biedt via de site, mobiel, apps en connected TV 12 extra livestreams van sporten die op dat moment niet op de televisie worden uitgezonden. Hier is de kijker zelf de regisseur. Biedt Nederland 1 de hoogtepunten van alles wat er gebeurt op de Spelen, op de website bepaalt de bezoeker zelf. Bij deze extra streams is geen commentaar te horen, wel het algemene geluid.

Dit staat op de site van de NOS, misschien wel handig om te weten :)

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:49

vol verwachting klopt mijn hart *\o/* <3 /3 _O-

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:00

Ik ga de datums even noteren haha :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:54

Voor de belgen. Ik heb in de Dag Allemaal even het programma van Sporza doorgenomen maar de eventing wordt niet uitgezonden. De ruiters staan niet eens erin vermeld tussen de belgen die dag aan de bak moeten. :(

De Belgen zullen met de BBC en de duitse TV zenders moeten doen. Eurosport heb ik niet kunnen nagaan wat die uitzenden. Wie digitale TV heeft kan dat misschien op de zender zelf nakijken. :)

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:05

woehoe kan ik toch meekijken in france :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:26

volgens mij zullen de fransen de eventing ook wel tonen. Die hebben toch ook een paar goede ruiters.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:32

@dallista NOS sportzomer app noemen ze het hier :) dan zou je toch denken dat dit iets anders is als de gewone NOS app? maar kan hem helaas dus ook (nog?) niet vinden :?

Marga schreef:
Er zijn in ieder geval 12 livestreams beschikbaar voor telefoons en tablet:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/8997/NOS_ ... reams.html

Citaat:
Ook op tablet en smartphone
De NOS heeft op dit moment al een app voor tablet en smartphones die van het Apple iOS en Android besturingssysteem gebruikmaakt. Via deze app kan men ook naar de twaalf beschikbare live streams van de Olympische Spelen kijken.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:40

Teigetje008 schreef:

ja, gewoon via internet naar http://www.nos.nl/os2012 gaan en dan kan je kiezen wat je wilt kijken. Ik moest dus wel de adobe flash player downloaden (nu weet ik hoe het heet, haha).

Thnx...gelukt!

@ grid...dat meende ik dus ook, maar kon niets vinden. Maar via bovenstaande manier lukt het ook.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:56

petraaken schreef:
Voor de belgen. Ik heb in de Dag Allemaal even het programma van Sporza doorgenomen maar de eventing wordt niet uitgezonden. De ruiters staan niet eens erin vermeld tussen de belgen die dag aan de bak moeten. :(

De Belgen zullen met de BBC en de duitse TV zenders moeten doen. Eurosport heb ik niet kunnen nagaan wat die uitzenden. Wie digitale TV heeft kan dat misschien op de zender zelf nakijken. :)

pffff >;)
Ik zal als ik weer thuis ben (zondag) eens kijken met digitale tv :)
Weet je of er op Sporza iets is van paardrijden? (omdat je alleen maar over eventing schrijft)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:00

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:32

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:48

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:48

Haha, dan kom ik op die francetv site uit :+ Gelukkig heb ik hier ook Nederlandse televisie :D