Rainbow Ranch verwoest door bosbranden in Spanje *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gabber76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:17

Ik ben nog nooit op deze site geweest, maar las dat hier het één en anders gesreven word over de Rainbow Ranch.
Ik zelf ben daar vorig jaar geweest en vind het echt vreselijk voor Reinard, Herbert en de dieren. Zij doen zo fantasties werk. Ik heb er vannacht gewoon niet van kunnen slapen. Toen ik het gisteren hoorde op HVN heb ik gelijk een bericht op mijn facebook geplaatste met de vraag of er meer mensen zijn die een donatie willen doen, al is het maar 5 euro. Alle beetjes helpen denk ik dan maar.
Ik heb zelf ook een bedrag overgemaakt vandaag en heb gisteren een mail gestuurd naar Reinard en Herbert. Ik heb hen laten weten dat ik hen graag zou willen helpen als duidelijk is of zij de Ranch weer kunnen opbouwen. Ik zit momenteel ziek thuis, maar mag 2 weken op vakantie. Die wil ik nu graag op de ranch doorbrengen om hen te helpen. Dit mag gewoon niet verloren gaan! Natuurlijk niet voor Reinard die al zijn ziel en zaligheid er in heeft gelegd, maar ook inet voor de mensen die hier gebruik van kunnen maken. Ik zelf heb nog nooit zo een goede therapie gehad!

Ik hoop echt dat er genoeg mensen zullen zijn die een donatie willen doen.

Ow... vind het echt zo erg!!

indie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:28

hallo allemaal ook ik ben op de ranch geweest afgelopen April nog en ben zeer geschokt en wil graag helpen, heel fijn om te lezen dat er al zoveel gebeurd en er zoveel reacties zijn, ik heb gelezen dat inzamelingsacties op dit forum niet zijn toegestaan maar kom graag in contact met mensen van hier, is het een idee om een facebookpagina aan te maken? ik heb me net aangemeld hier op bokt dus weet nog niet zo goed hoe het werkt met berichten versturen etc.
ik heb vanmiddag trouwens contact gehad met iemand van de Veluwe en het klopt dat een hond is overleden (Ilja) en de shetlanders hebben het helaas ook niet gered, verder zijn alle andere dieren wel veilig wat ik begrepen heb, het kippenhok heeft de brand niet verwoest. mijn gedachten zijn natuurlijk bij Rein en Herbert maar ook bij jullie hier die net als mij zo geschokt zijn.

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:53

Hoi indie1,

Je kan op de site van de rainbow ranch de benodigde informatie vinden om geld te storten, daar zijn bankrekening nummers te vinden.
Ik hoop inderdaad dat alle aandacht er nu voor zorgt dat Rein daar of ergens anders opnieuw kan beginnen en door kan gaan met zijn goeie werk!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:21

Fijn dat voor één geval van de duizenden door de huidige branden getroffenen (waarvan verschillenden om verloren mensenlevens rouwen) de mogelijkheid van financiële hulp nu helder is +:)+

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:27

Wij (mijn vriend en ik) willen ons alvast aanmelden om ter plekke te helpen met de wederopbouw. Mijn vriend is ontzettend handig en ik kan ook heel wat!

indie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 03:33

Leaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:29

Ben in maart op de rainbow ranch geweest. Zo'n prachtig gebied, wat verschrikkelijk dat dat er nu allemaal niet meer is. Gelukkig zijn Reinard en Herbert veilig en de paarden, en de meeste andere dieren hebben het overleefd. Zo triest van de pony's en de hond.....
Ik heb geprobeerd geld over te maken naar de Rainbow Ranch in Spanje, maar kreeg van ING de melding dat het IBAN nummer niet correct zou zijn. Als meer mensen geld willen overmaken, dan kan dat het beste gewoon op de nederlandse bankrekening worden gedaan, die op de website http://www.rainbowranch.nl vermeld staat.

indie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:47

Ja dat is vanuit Nederland het makkelijkst. van de website.. (Het geld gaat dagelijks en 1 op 1 door naar de mannen van de Ranch.)
bedankt en sterkte ook leaxx

Leaxx schreef:
Ben in maart op de rainbow ranch geweest. Zo'n prachtig gebied, wat verschrikkelijk dat dat er nu allemaal niet meer is. Gelukkig zijn Reinard en Herbert veilig en de paarden, en de meeste andere dieren hebben het overleefd. Zo triest van de pony's en de hond.....
Ik heb geprobeerd geld over te maken naar de Rainbow Ranch in Spanje, maar kreeg van ING de melding dat het IBAN nummer niet correct zou zijn. Als meer mensen geld willen overmaken, dan kan dat het beste gewoon op de nederlandse bankrekening worden gedaan, die op de website http://www.rainbowranch.nl vermeld staat.

fliertje6

Re: Rainbow Ranch verwoest door bosbranden in Spanje *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:22

Leaxx; wat raar, zal er eens achteraan!

Vanavond in de late uitzending (rond 22.30u) van Hart van Nederland (SBS6) weer een item over de brand waarin ook Reinard aan het woord komt!

Op www.rainbowranch.nl staat ondertussen een update met alle nieuwtjes rondom de inzameling en de Ranch dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:37

Ik heb het geld ook naar de NL rekening overgemaakt, dan komt het ook in Spanje terecht. :) Verder ga ik proberen nog geld in te zamelen op mijn verjaardag binnenkort. Normaal vier ik het nooit, maar dit lijkt me een goede reden om veel mensen bij elkaar te zoeken en een pot voor de ranch op tafel te zetten.

indie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:10

bedankt, ik had hetzelfde idee ben binnenkort ook jarig,vier het meestal ook niet,
gefeliciteerd alvast!

RedPassion schreef:
Ik heb het geld ook naar de NL rekening overgemaakt, dan komt het ook in Spanje terecht. :) Verder ga ik proberen nog geld in te zamelen op mijn verjaardag binnenkort. Normaal vier ik het nooit, maar dit lijkt me een goede reden om veel mensen bij elkaar te zoeken en een pot voor de ranch op tafel te zetten.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:47

Het is net op hart van nederland geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:58

Zag het ook ,top wat de ex client(en) doen!

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:09

Jelka, tnx wat fantastisch!
Al bijna 12.000 euro ingezameld en op HvN en in de Telegraaf dus hopelijk komt er nog meer binnen!
Als we met zijn allen helpen is de Rainbow Ranch straks ook voor anderen hopelijk weer de ommekeer in hun leven!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:16

We hebben onze dansschool benaderd en ze willen graag meewerken. Waarschijnlijk iets van een benefietavond. Iemand vrrder nog ideeen voor tijdens zo'n avond?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:27

Ook ik heb wel spullen die ik wil doneren. Is dat via fb?

indie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:34

zo is het! ik hoop dat nog velen mogen ervaren wat ik ervaren heb,en dat Rein en de dieren weer al hun liefde en wijsheden kunnen delen en voortzetten.

Lola13 schreef:
Jelka, tnx wat fantastisch!
Al bijna 12.000 euro ingezameld en op HvN en in de Telegraaf dus hopelijk komt er nog meer binnen!
Als we met zijn allen helpen is de Rainbow Ranch straks ook voor anderen hopelijk weer de ommekeer in hun leven!

indie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:48

hoi Kev wat geweldig, ik zag net bij Hart van Nederland ook iets over een liedje over/voor Anky van Grunsven, doe de Anky (misschien even googlen) misschien kunnen jullie daar iets grappigs mee doen, of iets met western thema (line dansen), ik bedenk maar ff wat,succes hoor/lees er graag meer over.

Kev schreef:
We hebben onze dansschool benaderd en ze willen graag meewerken. Waarschijnlijk iets van een benefietavond. Iemand vrrder nog ideeen voor tijdens zo'n avond?

Deborah1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:56

Een oud collega van mij heeft Anky in ieder geval de oproep doorgetweed (schijf je dat zo?), zij heeft 18.000 volgers, kijken of we daar nog wat op horen......

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:00

Misschien heeft Anky het even te druk :+ met iets anders.

Wendy_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:01

Mooi item gisteren in Hart van Nederland, wel jammer dat het in de late uitzending van 22.30 kwam. Toch een hoop mensen die het dan misschien missen. En respect dat je je verhaal hebt durven doen op tv!

Deborah1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:01

Cam, iets doorsturen is natuurlijk zo gebeurd.....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:12

Ik lees net pas via email over de brand op de ranch, echt verschrikkelijk! Ik ga kijken of ik nog paardenspullen heb die naar Spanje kunnen en geld overmaken. Reinoud doet zulk geweldig werk en de paarden, honden en andere dieren zijn zo geweldig.

Hier de uitzending die op HvN is geweest:

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:00

Heb de tranen in mijn ogen staan na het zien van de uitzending. Volgens mij is Reinard een ontzettend lieve man met het hart op de juiste plaats. Ik hoop van harte dat ze weer met goede moed kunnen beginnen aan de wederopbouw. En gezien de vele mensen die hulp willen bieden denk ik dat het wel weer goed komt.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:26

Deborah1971 schreef:
Een oud collega van mij heeft Anky in ieder geval de oproep doorgetweed (schijf je dat zo?), zij heeft 18.000 volgers, kijken of we daar nog wat op horen......

Jij zegt even kijken of we wat horen.
Nou ze zal heus zelf beslissen of ze mee werkt of niet en ik bedoel ermee dat dat deze week en volgende week niet zal gebeuren.