Sjef Janssen wijst Patrick van der Meer aan voor Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sjef Janssen wijst Patrick van der Meer aan voor Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:25

Nou, de liefde voor Patrick vd Meer zit hier niet erg diep zeg.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 03:07

Het is toch fantastisch dat er weer eens een nieuwe combinatie doordringt tot de "top" van het nederlandse dressuurwereldje? Dat Imke en HP dit keer niet bij de OS zullen zijn, is jammer, maar er zijn nu eenmaal niet meer plekken dan 4 voor Nederland. Patrick lest bij HP en HP is er, terecht, trots op dat 1 van zijn leerlingen wel naar Londen mag. Over 4 jaar heeft iedereen weer een nieuwe kans en we zullen zien wie er dan in Nederland bovenaan staan. Misschien is er dan weer een nieuwe combinatie die zich, door heel hard werken, naar de top heeft gereden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 05:53

Het is hem gegund ! Mooi weer een nieuwere combinatie :j

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:25

Ik vind het een geweldige kans voor Patrick maar ik schaam mij als nederlander over het nivo van onze dressuurtop.
Man man, wat wordt er slecht gereden zeg. Ik zie veel scheve paarden. Je zag het eigenlijk ook al bij Patrick toen hij rond de ring ging dat hij aan de rechterkant er niet 'door' was. Dus hetgeen in de ring gebeurde was eigenlijk voor mij niet eens een verrassing.
Ik neem aan dat onze bondscoach dat toch ook wel ziet. Wat zal Sjef zich ergeren aan het belabberde nivo.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:33

Lovely schreef:

"De liefde"? Ik gun het hem van harte, maar liefde is er niet bij hoor! :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:22

horseyfries schreef:
Lovely schreef:

"De liefde"? Ik gun het hem van harte, maar liefde is er niet bij hoor! :D

Wat echte liefde is:
In het ED-dagblad.
Bartels:
Ik heb nog lang hoop gehouden. Tot de laatste proef in Aken dacht ik nog:
"mischien maakt Patrick nog een foutje en red ik het net".

Over Teambuilding gesproken.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:48

Teambuilding? Het is eerst topsport en dan misschien komt de teambuilding. Dat is altijd al zo geweest. Voor de schermen is teambuilding heel belangrijk, er achter is de individuele prestatie het belangrijkst. Is toch ook logisch. Er moet wel een boterham verdiend worden.
Trouwens, de liefde voor Patrick hoeft er niet te zijn. Respect voor wat ie in de ring laat zien (op een in mijn ogen mislukte kur na) mag toch best wel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:59

Ze zitten ook helemaal niet in het team, ze gingen allebei voor een individuele plek dus dan is het idd zelf zo goed mogelijk rijden en afwachten of de ander de mist ingaat of net zo goed rijdt.
Je bent echt wel het type glas half leeg hé ceasario, een mens kan niets zeggen of jij vind wel iets om over te vallen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:00

Een topsporter moet een beetje egoïstisch zijn, anders redt hij het vaak niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:05

vur schreef:
Het commentaar van de Duitser op tv was ook niet erg positief. Uzzo liep de hele proef achter de loodlijn en daar zat hij zich kennelijk behoorlijk aan te storen. Uzzo heeft een heel iel halsje, dus dat toont al niet zo imponerend. Normaal is zijn galop heel zeker, nu de eners verknalt. Misschien toch de onervarenheid van beiden?

Nou had die commentator in dit geval wel gelijk, maar voor zover ik het verstond had hij op alle combinaties commentaar, alleen bij de drie duitse dames was hij laaiend enthousiast, zelfs bij kleine foutjes of mindere onderdelen, was "alles Super!" Erg vervelend.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:44

Dat zou heel goed kunnen dat Uzzo wat moe was. Tijdens het NK ging het veel beter.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:47

schipper1 schreef:
Dat vind ik dus ook. Hij is zo spichtig, maar misschien komt dat ook omdat PvdM een ontzettend grote man is.

waar haal je dat vandaan ? zeker nog nooit naast hem gestaan :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:24

Tjonge, het is niet te geloven.. Typisch dressuursport, elkaar het licht in de ogen niet gunnen..

Het is gewoon top dat Nederland weer mee kan doen met de OS.. Ongeacht wie er in het team staan.. Kan niet wachten om weer lekker paardensport op tv te kunnen kijken! :)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:40

Wauw, wat een stoer paard. :D Ben benieuwd wat ze gaan betekenen voor het NL team!

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:51

Open toch een nieuw topic waar je alle ruiters die in de picture rijden lekker kunt afzeiken. Ik vind dat dit niet hier thuis hoort.

Ik ben blij dat Patrick naar Londen mag, omdat hij de laatste 3 wedstrijden telkens beter was als Imke. Als het andersom geweest was, was ik blij geweest voor Imke! Ik hoop dat de Nederlandse ruiters het goed gaan doen!
Laatst bijgewerkt door Hanne52 op 09-07-12 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:00

Ik heb het niet alleen over jou hoor. Ik vind het zo frappant dat als er iemand in de kijkert rijd, er altijd wel iemand de kop opsteekt die iets te zeggen heeft wat niet bewezen wordt. Je roept nu wel iets, maar kan dit niet aantonen.

En dan krijg ik er het gevoel bij dat het gewoon om iemand iets niet gunnen draait. Iets wat ik persoonlijk heel typerend vind voor de dressuursport. En nee, dat gaat niet alleen over jou, maar het algemeen beeld wat ik er bij heb ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-07-12 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:12

Nou, niet helemaal hoor. Van sommige dingen heb ik wel eens wat gehoord of gezien, maar verder weet ik er weinig van. In de ring gaat het allemaal prima en ben ik ook blij dat hij gaat. Laten we wel wezen, met alleen maar kusjes en lief vragen rijd je geen enkel paard naar de top, ook Uzzo niet.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-07-12 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:42

Ik snap niet zo goed waarom een dressuurpaard moe kan zijn na 2 proefjes van 6 minuten op concours vereden over verschillende dagen.
Thuis rijd je toch ook meerdere dagen in de week?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:46

Wat ik ermee bedoel is, dat ik niet kan controleren wat je zegt. Dus kun je het wat mij betreft net zo goed niet plaatsen. Op een ander topic las ik het ook van je, maar was je post ineens verdwenen? Hoe dan ook, met zoiets moet je met getuigen (mens of video) en dus bewijs naar de politie (of Nvwa) stappen en aangifte doen van dierenmishandeling. Dan helpt het misschien iets en zal hij zich de volgende keer bedenken. Nu kan ik en dus volgens mij niemand er iets mee. Voor hetzelfde geld verzin je het bij elkaar en is het laster. Maar ook daar is geen bewijs voor. Dus volgens mij is internet gewoonweg niet het juiste medium hiervoor. Waarvan akte.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-07-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:49

Doma_clasica schreef:
Ik snap niet zo goed waarom een dressuurpaard moe kan zijn na 2 proefjes van 6 minuten op concours vereden over verschillende dagen.

Nou, volgens mij kan een paard daar moe van zijn omdat er ontzettend veel indrukken op een relatief onervaren paard af komen. Ik denk inderdaad niet persé van de training en de proef. Alhoewel hij dan natuurlijk wel op de toppen van zijn kunnen moet lopen en dat zal ie thuis niet zo vaak achter elkaar doen in een paar dagen denk ik zo.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:52

En de stress erbij van transport/ vreemde stal etc

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:05

in de training rijd je niet elke dag al die zware oefeningen achter elkaar in 6 minuten tijd.
komt er inderdaad bij andere omgeving/stal
vervoer.
indrukken op en rondom terrein.
ik/wij merken ook dat onze paarden na een concours echt even 1 of 2 dagen bij moeten komen (tuigwedstrijden)
En dan gaan we dus in een dag op en neer.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:39

Doma_clasica schreef:

Klopt, thuis rijd je ook bijna elke dag, maar dan oefen je de ene dag wat meer op de pi-pa toer en de volgende dag wat meer op de pirouettes en de dag daarna de series, maar nu ben je op wedstrijd, dus je paard moet er naar toe met de vrachtwagen, komt vervolgens in een vreemde stal vol andere paarden en drukte, moet dan elke dag losgereden worden voor de proef wat al zeker drie kwartier duurt, dan de proef zelf waarin hij alles moet geven en alle oefeningen na elkaar op zijn achterhand zittend moet blijven volbrengen, en moet vervolgens de avond en nacht doorbrengen in een onrustige vreemde stal, om de volgende dag weer op topniveau te moeten presteren NA het losrijden wat weer een drie kwartier duurt, vervolgens komt er soms nog een prijsuitreiking bij met alle stress van dien en wéér een nacht waarin het paard niet de rust van de eigen stal krijgt, om vervolgens op de laatste dag nog een keer alle oefeningen op topniveau na elkaar te moeten uitvoeren na een laatste keer losrijden.
Snap je nu dat je interpretatie van twee proefjes van zes minuten niet juist gedacht is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 17:28

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik enkele berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling om speculaties in dit topic te plaatsen en het is al helemaal niet de bedoeling om mensen zwart te maken. Graag vanaf hier weer on topic. Bedankt alvast.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:07

Ook bedankt!!!!