Rath & Totilas niet naar Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:29

Anoli schreef:
Ja nou en? Je mag iemand het toch wel gunnen om het over 4 jaar nog een keer te proberen?
Als het om een nobody ging qua paard was al dit gezeur er niet eens geweest.
Ik denk dat heel paardenliefhebbend nederland maar eens moet accepteren dat toot+edward verleden tijd is.

Het grappige is dat niet alleen paardenminnend Nederland dat moeilijk accepteert, maar mensen met verstand van zaken over de hele wereld en dus zelfs in Duitsland het moeilijk vinden om te accepteren dat zon unieke combinatie uit elkaar is.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:33

Zou het allemaal waar zijn?

Het is toch gewoon tè jammer dat het beste paard van de wereld (of een van de) niet op de OS kan verschijnen..
Ik hòòp maar dat het waar is, dat het echt aan Pfeiffer ligt.. hoewel ik dat erg sneu voor Rath zou vinden..
Laatst bijgewerkt door Monchou op 05-07-12 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:33

sarabande schreef:
Anoli schreef:
Ja nou en? Je mag iemand het toch wel gunnen om het over 4 jaar nog een keer te proberen?
Als het om een nobody ging qua paard was al dit gezeur er niet eens geweest.
Ik denk dat heel paardenliefhebbend nederland maar eens moet accepteren dat toot+edward verleden tijd is.

Het grappige is dat niet alleen paardenminnend Nederland dat moeilijk accepteert, maar mensen met verstand van zaken over de hele wereld en dus zelfs in Duitsland het moeilijk vinden om te accepteren dat zon unieke combinatie uit elkaar is.

Ja maar het is nou eenmaal zo. Al springt de hele wereld hoog en laag je denkt toch niet dat toot terug gegeven (terugverkocht) wordt aan edward?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:37

Als rath mee had gedaan had het alleen een aanfluiting geweest, hij heeft gewoon eieren voor z'n geld gekozen..
Pfeiffer is zeker geen ziekte om licht over te doen is ernstig genoeg..
Maar of Rath ook pfeiffer heeft daar zet ik grote vraagtekens bij.. Zoals al eerder is aangegeven het is allemaal wel heel erg
toevallig dan dit dan weer dat, de geloofwaardigheid is een beetje op..

En dan nog de aantijging van de dierenbescherming doet ook geen goed op de OS..

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:38

Haha, nee. Dat zal zeker niet. Dan wordt hij ingezet als dekhengst. Hoe lijken zijn nakomelingen trouwens?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:38

verkocht is verkocht... dat is tussen de 2 partijen en niet tussen alle andere mensen van wie dat paard zou moeten zijn...

iedereen kan ziek worden paard of ruiter..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:39

CarolineP schreef:
Haha, nee. Dat zal zeker niet. Dan wordt hij ingezet als dekhengst. Hoe lijken zijn nakomelingen trouwens?

wat ik hoor in het paardenwereldje.. loopt dat niet mega

de nakomelingen de ik gezien hb.. zijn nou niet meteen de allermooisten vande wereld bij wijze van spreken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:40

Anoli schreef:
Ja maar het is nou eenmaal zo. Al springt de hele wereld hoog en laag je denkt toch niet dat toot terug gegeven (terugverkocht) wordt aan edward?

Nee gezien alles wat er gebeurt is denk ik niet dat ze de wijsheid of grootsheid hebben om toe te geven dat het experiment mislukt is. Mathias zijn zusje zou er op gaan rijden als hij het niet meer kan, geld maakt meer kapot dan je lief is......

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:47

sarabande schreef:
Anoli schreef:

Nee gezien alles wat er gebeurt is denk ik niet dat ze de wijsheid of grootsheid hebben om toe te geven dat het experiment mislukt is. Mathias zijn zusje zou er op gaan rijden als hij het niet meer kan, geld maakt meer kapot dan je lief is......

Tja ik denk dan, waarom je er nog over druk maken? Waar geld een grote rol speelt wordt er nou eenmaal veel kapot gemaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:49

Anoli schreef:
Tja ik denk dan, waarom je er nog over druk maken? Waar geld een grote rol speelt wordt er nou eenmaal veel kapot gemaakt.

Dus waarom maak je je zo druk????

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:50

CarolineP schreef:

Vraag me af of het dekgeld nu ook gaat zakken...

Jes_Vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:50

Wat ontzettend jammer voor zowel Mathias als voor Totilas! Jammer dat dit goede paard nu niet aan start kan komen op de OS en ook voor Mathias sneu dat er na veel trainen, toch geen spelen in zitten...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:51

Sjee wat sneu voor die jongen. Ik hoop dat hij over 4 jaar zich wel mag bewijzen, met dit paard of met een ander paard. Ik vind het erg voor hem.

** het gaat hier overigens toch over Rath die niet naar de olymische spelen gaat.. niet over het paard dacht ik? De discussie lijkt meer over een paard te gaan dan over die jongen**

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:53

muc schreef:
Silly1972 schreef:
de pfeiffer is verzonnen?

Of hij heeft een Burn Out van alle druk die hij heeft gehad de laatste tijd.
Lijkt op pfeiffer, toch?

Niet dat het voor de rest uitmaakt. Maar als je een burns out met pfeiffer gaat vergelijken moet je even terug naar school.

Jolien87

Re: Rath & Totilas niet naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:54

Van beiden word je moe :P
Dat is ook zo'n beetje de enige overeenkomst...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:58

Mooi stukje van Beerbaum, Heel sneu voor Rath, je zal ook maar moeten presteren onder zo'n enorme druk. Ik hoop dat hij de tijd krijgt om op te knappen en rustig kan gaan trainen met Toot. Het zou fijn zijn om Toot nog eens te zien schitteren in de ring.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:58

Een burn-out tref je niet aan in je bloedwaarden zoals dat bij Pfeiffer het geval is ;)

Ik heb zelf vorig jaar Pfeiffer gehad, van het een op het andere moment zo ziek als een hond. Je conditie keldert naar beneden het nulpunt, je voelt je ontzettend lamlendig en je lichaam heeft echt heel veel rust nodig. Neem je die tijd niet dan loop je kans jezelf op de lange termijn ernstige schade toe te brengen. Ik kan dus begrijpen dat de OS nu absoluut niet haalbaar zijn voor MAR en dat is rot genoeg voor hem.

Er worden hier wel heel bijzondere aannames gedaan mbt Pfeiffer, ik raad mensen dus aan daar eens wat over te lezen. Het is niet iets dat je kan faken of dat met een paracetamolletje en een paar dagen rust weer over gaat. Er is niets dat je kunt doen om de genezing te versnellen, rust is het enige dat je kunt nemen en tijd...

Karly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:02

Stress breekt het lichaam af

Bij grote inspanning, zowel geestelijk als lichamelijk, wordt stresshormoon (cortisol en adrenaline) aangemaakt. Er ontstaat veel spanning bij een zware training, wedstrijd of een toernooi. Maar ook intensieve geestelijke arbeid, zoals tentamens, examens of een sterfgeval geven grote spanningen. Het maakt daarbij niet uit of het om lichamelijke- of geestelijke stress gaat. Stress zorgt tijdens die spanningen voor de aanmaak van stresshormoon. De stresshormoon zorgt op zijn beurt weer voor de aanmaak van veel afvalstoffen. Deze moeten na de training weer worden afgevoerd. Het lichaam reageert daarop door de hartslag te verhogen. Het bloed wordt sneller rondgepompt om het lichaam zo goed en zo snel mogelijk “door te spoelen”. We raken de afvalstoffen dan via urine en transpiratie kwijt.

De ziekte van Pfeiffer komt ook veel bij sporters voor. Dat komt met name doordat sporters al hun energie er er vaak in één training uitgooien. Direct na de training is, het immuunsysteem tijdelijk “weggedrukt”en staat de deur open voor allerlei ziekten, zoals bijvoorbeeld virusinfecties als griep en Pfeiffer. In geval van Pfeiffer, (maar ook bij andere aandoeningen waardoor mensen snel overbelast zijn), is een zeer intensieve en nauwgezette begeleiding noodzakelijk. Sporters, waarbij Pfeiffer is geconstateerd, zware overspanning of overtraining, willen niet alles wat ze in jaren hebben opgebouwd, in één klap kwijtraken. Het is echter niet te voorkomen dat hun conditie door de ziekte een enorme deuk oploopt. Want in de eerste instantie mag beslist niet intensief getraind worden. Rustig (extensief) trainen is eerst de enige optie. Prestaties leveren is uitgesloten op dat moment. Zodra een intensieve actie wordt ingezet schiet de hartslag meestal direct naar de 180/190 slagen per minuut. Dat komt omdat de spierstofwisseling volledig verstoord is.

Bron: http://roelbos.nl/training/begeleiding-bij-overspanning-ziekte-van-pfeiffer-en-overtraining.html

In mijn optiek, heeft Matthias (onder grote druk) van de mensen om zich heen het uiterste gevraagd van zichzelf. Dat maakt hem vatbaar. Immers, bijna idereen op die leeftijd draagt dit virus bij zich en wordt niet ziek. Ik vind dat de mensen om hem heen zich nu eens goed achter de oren moeten krabben...

Hartstikke zonde vind ik het van dit legendarische paard wat waarschijnlijk nooit op het allerhoogste podium zal schitteren. En waarom?: allemaal vanwege grote ego's en vooral hebzucht. :(

Prettige bijkomstigheid is wel dat Olympisch Goud niet te koop is, net als gezondheid. :j

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:04

Jeetje, ik heb medelijden met MAT. :(:) Eerst krijg je het beste paard van de wereld onder je kont geschoven, (lijkt me trouwens niet heel vervelend om op Toot te mogen rijden maar dat even terzijde), is het een klus om een combinatie te worden en om aan alle hoge verwachtingen te voldoen, hijgt zowat heel paardenland in je nek omdat ze toch die geweldige Totilas weer is willen zien en krijg je ook nog is pfeiffer waardoor je niet naar de OS kan.. Ik vind het triest voor die jongen, hoe zou hij zich nu wel niet moeten voelen?
Natuurlijk is het ook enorm balen dat het precies Totilas moet zijn, dat is natuurlijk ook niet een 'gewoon' paard terugkijkend naar zijn prestaties.
Achja, ik hoop dat MAT het zelf allemaal nog een beetje trekt, ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan. Misschien is het hem over 4 jaar meer gegund. Ik hoop het voor hem!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:10

Hoe dan ook, ik vind het gewoon heel jammer dat we niet meer van Totillas kunnen genieten. Bij geen een paard heb ik ooit zo'n gevoel gehad van schoonheid, dat je bijna zat te kwijlen op de bank met tranen in je ogen hoe mooi dat ging. En of hij nou door Jantje of Pietje gereden wordt, dat maakt me niet uit. Als het er maar uit komt.

Maar met Rath heb ik echt geen medelijden na al dat gedoe dit jaar. Wat een faalhaas. En of die Pfeiffer nu echt is of niet, denk dat het hem wel goed uit komt want volgens mij waren de OS geen droom meer voor hem inmiddels, maar een nachtmerrie.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:15

Doodzonde

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:18

Wat jammer voor hem... moet echt een enorme teleurstelling zijn.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:19

MAR is gewoon een sympathieke jongen. Het is het team eromheen wat er zo'n enorme heisa van heeft gemaakt. Daar kan hij weinig aan doen. Het is namelijk niet zijn bankrekening geweest die ervoor gezorgt heeft dat hij totilas te rijden heeft gekregen.

Totilas niet op de spelen is idd jammer, maar dat paard gaat echt niet in zijn stal huilen hoor.
Ik zie zoveel reacties dat ze het jammer voor het paard vinden :? Nou die is denk ik blij dat hij niet naar londen hoeft te vliegen, door allerlei vetchecks en weet ik het wat voor stress allemaal.
Die vermaakt zich prima in zijn stal met z'n natje en droogje. ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:22

Christiene schreef:
CarolineP schreef:

wat ik hoor in het paardenwereldje.. loopt dat niet mega

de nakomelingen de ik gezien hb.. zijn nou niet meteen de allermooisten vande wereld bij wijze van spreken

Van lelijk eendje naar mooie zwaan. Is toch ook een sprookje van?
En hoe oud zijn die nakomelingen inmiddels? Volgens mij is er nog geen een 3 jaar. Kun je in mijn ogen nog niks zeggen.
En iets mooi vinden vind ik toch nog erg persoonlijk. Zo staat bij mij op stal een friese ruin wat ik echt een super mooi dier vind. De eigenaar vertelde mij echter dat de kenners nogal wat opmerkingen hadden over haar paard kwa exterieur.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:23

Dat lees ik eigenlijk ook nergens, alleen dat de meesten het jammer vinden dat ze Totillas niet kunnen zien schitteren (ik ook). Puur eigenbelang dus.

Ken jij MAR goed?