Er is bijvoorbeeld 1 bokker die blijft beweren dat het grootste gedeelte hier geen paard waardig is maar blijft hier ook stug posten, is eigenlijk heel grappig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bizzybijtje schreef:Paddenpad schreef:Ben het wel eens met Bizzybijtje,vind het leuk voor haar dat ze zo hoog scoort maar heb Parzival nooit een mooi paard gevonden qua bewegen en hoofd/halshouding en het rijden van Adelinde ben ik ook niet kapot van te stijf en strak.
Vind het allemaal wat teveel opgetrokken in aanleuning en qua beweging nou niet echt lekker los en soepel te noemen,vind het zelfs krampachtig en niet mooi om naar te kijken.Zo heeft iedereen zijn eigen mening.
Daarentegen gun ik haar alle prijzen van de wereld die ze graag wilt behalen en hoop voor haar dat Parzival optijd weer fit is!
Precies, jij omschrijft het zoals ik het bedoel haha.
Lovely schreef:Nou ja, als jullie met z'n tweeën vinden dat het allemaal te stijf, strak, krampachtig en opgetrokken is, dan weten we in elk geval met welk niveau van kennis en inzicht we hier te maken hebben.
Bizzybijtje schreef:Paddenpad schreef:Ben het wel eens met Bizzybijtje,vind het leuk voor haar dat ze zo hoog scoort maar heb Parzival nooit een mooi paard gevonden qua bewegen en hoofd/halshouding en het rijden van Adelinde ben ik ook niet kapot van te stijf en strak.
Vind het allemaal wat teveel opgetrokken in aanleuning en qua beweging nou niet echt lekker los en soepel te noemen,vind het zelfs krampachtig en niet mooi om naar te kijken.Zo heeft iedereen zijn eigen mening.
Daarentegen gun ik haar alle prijzen van de wereld die ze graag wilt behalen en hoop voor haar dat Parzival optijd weer fit is!
Precies, jij omschrijft het zoals ik het bedoel haha.
Ailill schreef:Lovely schreef:Nou ja, als jullie met z'n tweeën vinden dat het allemaal te stijf, strak, krampachtig en opgetrokken is, dan weten we in elk geval met welk niveau van kennis en inzicht we hier te maken hebben.
Laten we eerlijk blijven, er zijn genoeg ruiters die een stuk beter/vriendelijker/rustiger/soepeler rijden dan mevrouw Cornelissen. Ook weten we dat er genoeg paarden zijn die 10x beter zijn dan Parzival
Vala schreef:Niemand die zegt dat het niet goed is, toch? Er zijn mensen die het beeld niet mooi vinden, dat mag. Ik vond hem in Den Bosch ook superstrak en weinig ontspannen tonen. Dat mag je toch vinden? Of ze wel of niet wint staat toch los daar van?
Electra63 schreef:Ailill schreef:Laten we eerlijk blijven, er zijn genoeg ruiters die een stuk beter/vriendelijker/rustiger/soepeler rijden dan mevrouw Cornelissen. Ook weten we dat er genoeg paarden zijn die 10x beter zijn dan Parzival
Tjaa en waarom heeft mw. Cornelissen dan zoveel prijzen gewonnen? Waarschijnlijk door de combinatie? Of hebben al die internationale juryleden in al die internationale wedstrijden stront in hun ogen en geven ze al die punten aan mw. Cornelissen omdat zij zoveel invloed heeft in de internationale dressuurwereld?
mylittlejoy schreef:Maar is het voor "mevrouw Cornelissen" ook niet begonnen op dit niveau met Parzival? En volgens mij heeft zij geen rijke stiefmoeder a la sommige Duitsers die het ene na het andere paard erbij kopen. Dan is het niet zo raar dat ze hiervoor nog niet met andere paarden gepresteerd heeft op dit niveau.
Isabell vind ik dat zelf weer niet zo'n goed beeld geven. Op de een of andere manier slaan al haar paarden af in de piaffe. Dat gestaak valt bij mij ook niet onder happy athlete.
Carl Hester en Charlotte ben ik heel erg over te spreken, maar volgens mij hebben we die nog niet in dezelfde wedstrijd als Adelinde gezien, toch? Misschien scoren ze wel hoger, het zou kunnen. Er zit zoveel progressie in die twee combinaties dat ik het zeker niet wil uitsluiten.
Lovely schreef:Ja maar Ailill, dat telt allemaal niet mee in London of op welke andere wedstrijd dat ook. De keren dat Valegro, Uthopia en Parzival tegen elkaar liepen waren ze ook aan elkaar gewaagd en dat geldt ook voor de ruiters/amazones.
Adelinde is nu net 33, Carl en Isabell zijn al wat ouder, Andreas heeft een hele andere loopbaan gehad met de paarden, net als Patrik en zo blijkt dat je dat allemaal niet zo eenvoudig kan vergelijken.
sarabande schreef:Intussen is Adelinde, die voor Parzival aan de top liep gewoon lerares op een school was, ook nationaal kampioene ZZ Z met een door haar ouders gefokt paard, Jazz x Farmer.
Dus dat mevrouw Cornellissen heeft nooit wat gepresteerd is wel erg kort door de bocht, ze was gewoon met andere dingen bezig en reed tot voor kort ook nog met een gewoon trailertje naar de wedstrijden.
sarabande schreef:Intussen is Adelinde, die voor Parzival aan de top liep gewoon lerares op een school was, ook nationaal kampioene ZZ Z met een door haar ouders gefokt paard, Jazz x Farmer.
Dus dat mevrouw Cornellissen heeft nooit wat gepresteerd is wel erg kort door de bocht, ze was gewoon met andere dingen bezig en reed tot voor kort ook nog met een gewoon trailertje naar de wedstrijden.
Ailill schreef:Electra63 schreef:
Tjaa en waarom heeft mw. Cornelissen dan zoveel prijzen gewonnen? Waarschijnlijk door de combinatie? Of hebben al die internationale juryleden in al die internationale wedstrijden stront in hun ogen en geven ze al die punten aan mw. Cornelissen omdat zij zoveel invloed heeft in de internationale dressuurwereld?
D'r bestaat ook zoiets als empathie en vaderlands trots (en daar is Nederland erg goed in). Ik ben van mening dat Carl Hester/Charlotte Dujardin/Andreas Helgstrand/Patrick Kittel/Isabell Werth stukken beter rijden, vriendelijker en met veel meer gevoel. Daarnaast zijn paarden als Uthopia/Valegro/Blue horse matine/Scandic/en al de paarden van Isabell imo vele malen beter dan Parzival. Daarnaast hebben alle mensen uit deze rij met meer paarden gepresteerd (op Charlotte na) en dan heb ik het nog niet eens over Anky (ben het alleen niet eens met haar manier van rijden, daarom noem ik haar niet in mijn standpunt).
Kan iemand mij een ander (benoemenswaardig) resultaat noemen betreffende mevrouw Cornelissen met een ander paard dan Parzival?
Ailill schreef:Lovely schreef:Ja maar Ailill, dat telt allemaal niet mee in London of op welke andere wedstrijd dat ook. De keren dat Valegro, Uthopia en Parzival tegen elkaar liepen waren ze ook aan elkaar gewaagd en dat geldt ook voor de ruiters/amazones.
Adelinde is nu net 33, Carl en Isabell zijn al wat ouder, Andreas heeft een hele andere loopbaan gehad met de paarden, net als Patrik en zo blijkt dat je dat allemaal niet zo eenvoudig kan vergelijken.
Klopt Lovely, toen waren ze inderdaad (tot op zekere hoogte) aan elkaar gewaagd. Ik zie alleen sindsdien bij andere combinatie's een stuk meer progressie dan bij Adelinde. Voorbeeld: Ik was er bij tijdens het debuut van Charlotte tijdens het CHIO in Zwolle, ik hoor Coby nog zeggen "die combinatie beschikt over talent. . ." Met alle respect, maar zulke uitspraken hoor ik nooit over Adelinde. Dat zelfde geldt voor Carl en imo Patrick en Andreas.
Inderdaad heeft talent tijd nodig, maar ik weet (en zie) dat er beter talent aanwezig is dan Adelinde. Is het niet in London dan wel daar na